Strona 1 z 2

TŁUMIK I OLEJ

: 16 cze czw, 2005 11:37 pm
autor: sroger
Witam wszystkich .
Potrzebuje porady dotyczącej tłumika.
Mam puga 205 1.8 diesel i potrzebuję do niego tłumik ale nie serię tylko wersję sport.
Gdzie znaleźć firmę która robi tłumiki pod ta markę?
Czy tłumik sportowy do diesla musi być inny niż do benzyniaka,czy ma to jakiś wpływ na buczenie tłumika?

Drugie moje pytanie to takie jaki olej będzie najlepszy do mojego bolida.
Mój 20-letni bolid miał do tej pory lany syntetic 5w40 lotos,ale mówią że lepiej jest lać mineralny.
Jaki jest wpływ oleju na spalanie i na silnik.
Prosze o rady.
Dziekuje

: 17 cze pt, 2005 6:32 am
autor: Ninja
Jesli chodzi o tlumik to lepiej kup sobie seryjny, a jak chcesz zaszalec i masz troszke forsy to wsadz seryjny oryginalny. Jakies tam "sportowe" co "bucza" w tym samochodzie nie maja wiekszego sensu :wink:
Co do oleju to twoj pug juz dawno powinien miec zalany mineral. Ja atakuje Castrolem GTX lub GTX 3 (mineral, nie zaden tam "Magnatec" czy cos). Oleje sa dobre a do tego tanie wiec jak ci tam gdzies troche ucieknie (w takim samochodzie norma :wink: ) czy troszke sie spali (tez norma w dieslu) to dolewki nie bija po kieszeni
Powodzenia

: 17 cze pt, 2005 6:53 am
autor: waldemarek_b
lotos diesel II 20w/50
tani i dobry
a i zgadzam sie z wypowiedzią ninja w 100%

: 17 cze pt, 2005 7:55 am
autor: przemekk
popieram lotosa 20w/50 na lato a na zime najlepiej 15w/50

dobra rada : oleje kupuj niedrogie ale czesto wymieniaj

: 17 cze pt, 2005 1:07 pm
autor: sroger
ok o olejach już trochę wiem , a co z tłumikiem?
ninja mówisz żeby wstawić serię?
ale ja wolę coś o sportowym wyglądzie i o buczącym dźwięku.
może dać serię i końcówkę dospawać sportową
co wy na to.
proszę więcej na temat tłumików

: 17 cze pt, 2005 1:12 pm
autor: invictus
Diesel i tak nie bedzie buczal basowo tak jak bezyna. Nawet jak zdejmiesz wogole tlumik to nie bedzie najglosniej.
Mozna dzwiek troche "zbuczyc" ale po co?? efektu specjalnego i tak nie bedzie, a wydechy pugow sa naprawde dobrze policzone i tylko moze ci zaczac palic wiecej i gorzej sie zbierac przez jakakolwiek ingerencje bez dokladnych obliczen
Poza tym diesle peugeotowskie naprawde niezle brzmia na serii!! Jak mialem jeszcze mojego 1,9d to jak go wciagalem na oboty to byla prawdziwa muzyka...

: 17 cze pt, 2005 1:36 pm
autor: PIT_R
To z tego co wnioskuje invictus to jak zalozy sie jakis sportowy tlumik to moze mi zaczac wiecej palic ??

: 17 cze pt, 2005 1:39 pm
autor: invictus
Dokladnie... sonda moze glupiec przez zmniejszone cisnienie w wydechu. Nie dotyczy to sprzetow, ktore lambdy nie maja, a diesel ma

: 17 cze pt, 2005 1:46 pm
autor: PIT_R
No to mojego nie dotyczy bo mam zwykly gaznik, bez sondy

: 17 cze pt, 2005 3:41 pm
autor: Ninja
Kiedys dawno dawno temu byla zywa dyskusja na tym forum o roznych tlumikach. Ja tam w ogole jestem przeciny takim rzeczom, a w dieslach to juz w ogole, ale jesli juz wstawiac to dobrej firmy i taki ktory byl obliczny pod konkretny typ silnika. Jakies certyfikaty czy atesty zeby mial. Bo jak sie wsadzi "szportowy" uniwersalny niewiadomo jakiej firmy tlumik to sukces jest jesli moc pozostanie taka jaka byla bo najpewniej bedzie nizsza.
A seryjny byl projektowany pod konkretny samochod, jest dobrze wyliczony i nie powinno sie go ruszac, chyba ze ktos wie co robi i wie co wstawia.

: 17 cze pt, 2005 3:43 pm
autor: invictus
A wiesz ile kosztuje orynalny wydech np sebringa?? :P

: 17 cze pt, 2005 5:51 pm
autor: tomek
invictus pisze: Nie dotyczy to sprzetow, ktore lambdy nie maja, a diesel ma
Miałeś u siebie lambdę??? 1,9D, ręczne ssanie i lambda???
Dziwne zestawienie :wink:

: 17 cze pt, 2005 5:52 pm
autor: invictus
a kto powiedzail ze mialem reczne ssanie?? bo nie ja... mialem 1,9D z lambda(albo mi pamiec szwankuje bo teraz zaczalem watpic czy mialem lambde...kat byl na bank i lambda chyba tez...)

Nawet sobie nie wyobrazasz jak mnie w tym momencie zatkalo...

: 17 cze pt, 2005 6:10 pm
autor: tomek
Sorki :oops:
Posugerowałem się zatartą linką :wink:
Poprostu nie wpadłem na to, ze może się zatrzeć 10cm kawałek linki :D wyobraziłem sobie odrazu ręczne ssanie :D

Ale wracając do sondy musze gdzieś dokłanie poszukać jak to było z tymi nowszymi dieselami które miały kata... Wiem że od kóregoś roku był obieg recyrkulacji spalin i nie wiem czy było to wprowadzone razem z katem... Wiem że był jakiś "komputer" ale nie mam pomysłu czym mógł sterować :roll: przecież nadal to były zwykłe mechaniczne pompy wtryskowe... chyba że o czymś nie wiem

: 17 cze pt, 2005 6:11 pm
autor: invictus
Wlasnie ja tez nie pamietam, a silnik byl z 94 roku