Strona 1 z 1

Problemy z TU 1,1i

: 25 cze sob, 2005 3:43 pm
autor: tomek
Potrzebuje troche wsparcia popartego doświadczeniem :wink:
Nigdy jeszcze nic przy tym modelu nie dłubałem i chciałbym się przygotować do jakieś myki/sztuczki i najczęstsze usterki...

Auto niezbyt chętnie chce jechac na benzynie.... Na gazie wszystko gra.
Jednego dnia jest ok i śmiga, ale cześciej bywa, że sie strasznie dławi i praktycznie bardzo cięzko jechać.... wolne obroty są ok

Stawiam na uklad paliwowy, wtedy czesto też zaświeca sie kontrolka temp. katalizatora (jakby od zbyt ubogiej mieszanki)

Na co warto zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?? co lubi padać??

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki.

: 25 cze sob, 2005 3:52 pm
autor: JoT_JoT
Mi ostatnio padłą pompa paliwa autko faktycznei mozę się dłąwić i gasnąć no i jest to cześty problem przy gazie i wtrysku gdyż ludzie zapominają trzymać rezerwy która by pozwalała na to że pompka nie chodzi na sucho i się przepala posluchaj czy chodzi pomka jak przekręcasz kluczyk jeżeli tak to nei koniecznie wszystko jest oK wtedy trzeba jeszce sprawdzić czy chodzi wtedy gdy silnik nei chce chdozić ogólnie sprawdził bym najpierw to potem hmm przy gazie czasem zdarzy sie że autku może brakować powietrz jak ktoś to źle zrobi

: 25 cze sob, 2005 4:06 pm
autor: tomek
Jak wspomiałem wcześniej ta usterka potrafi sama odpuścić więc odpadają sprawy powietrza.
Auto nie gaśnie, wolne obroty są ok

Rezerwa paliwa niby zawsze była ale z tymi popmami różnie bywa-sprawdze to napewno profilaktycznie...
Kiedy powinna pracować? przy włączonym samym zapłonie też? czy dopiero po rozruchu?
Od czego zależy skład mieszanki przy tym silniku? lambda, temperetura, położenie przepustnicy, jest tam cos jeszcze?

: 25 cze sob, 2005 4:14 pm
autor: JoT_JoT
U mnie działa już po przekęceniu kluczyka w pozycje numer 2 chociaz zdarzają sie i takie przypadki że razem z rozruchem chociaż u mnie najpierw musi nabrać tej bajurki żeby odpalił.

Co do działania to też bywało róznie raz działało raz nie jak postało to niby ok a potem z nowu nic.

Skłąd mieszanki tak jak piszesz nie paietam żeby był ocoś wiecej lambca temperatura powietrza przepustnica. Ogólnie czujniki też mozna po sprawdzać od temp bo jak są wadliwe to też moze być róznie

: 26 cze ndz, 2005 11:07 am
autor: Pieraś
ja stawiam na sonde lambde..... ja jak mialem walnieta lambde to ta kontrolka sie zapalala. a chyba gaz podaje cos innego jak komputer- dlatego wtedy sie nie swieci. tak wiec ja stawiam na 80% lambde - sprawdzenie 15zl u mnie brali