Jak schlodzic kolektor dolotowy??
Jak schlodzic kolektor dolotowy??
Jak w temacie bo po dluzszej jezdzie znacznie moc spada (znacznie to znaczy ze juz nie odchodze innym samochodom w takim tempie)
Kolektor ssacy nagrzewa sie od glowicy i chodzi mi o to zeby znalezc jakies uszczelki, ktore beda izolowac kolektor od glowicy. Czy wogole mozna cos takiego dostac??
Na bank to jest to a nie pierscienie bo dmucha z odmy ale lekko, jest puszczola luzem, olejem nie pluje ogolnie sucho, a w zime problemow z maca nie ma bo samo naplywajace powietrze chlodzi filtr i kolektor, ale teraz...
Dodam jeszcze, ze jak dluzej jade to nawet rura laczaca wlot powietrza z obudowa filtra jest tak goraca, ze niezle parzy jak sie na niej polozy reke, a samo odkrecenie obudowy filtra od kolektora wydechowego juz cos dalo - niewiele ale zawsze (tylko dzwoni na dziurach)
EDIT:
Wywalilem juz ogrzewanie przepustnicy
Kolektor ssacy nagrzewa sie od glowicy i chodzi mi o to zeby znalezc jakies uszczelki, ktore beda izolowac kolektor od glowicy. Czy wogole mozna cos takiego dostac??
Na bank to jest to a nie pierscienie bo dmucha z odmy ale lekko, jest puszczola luzem, olejem nie pluje ogolnie sucho, a w zime problemow z maca nie ma bo samo naplywajace powietrze chlodzi filtr i kolektor, ale teraz...
Dodam jeszcze, ze jak dluzej jade to nawet rura laczaca wlot powietrza z obudowa filtra jest tak goraca, ze niezle parzy jak sie na niej polozy reke, a samo odkrecenie obudowy filtra od kolektora wydechowego juz cos dalo - niewiele ale zawsze (tylko dzwoni na dziurach)
EDIT:
Wywalilem juz ogrzewanie przepustnicy
Ostatnio zmieniony 26 cze ndz, 2005 6:33 pm przez invictus, łącznie zmieniany 1 raz.
za slabe - zreszta jak wywale ten filtr co jest teraz i wstawie stozek - ktory juz ogrzewany nie bedzie - to powietrze z zewnatrz i tak bedzie go chlodzi, ale w teraz ma ono kolo 30 stopni wiec bedzie za slabe. Myslalem o natrysku wody cos a'la impreza i jej intercooler, ale mam ze soba wozic dodatkowe 10l wody?? bez sensu by bylo. Wiec w sumie najlatwiej chyba bedzie nie schlodzic go tylko nie dopuscic aby sie nagrzal...
PS wyciecia totalnie nic nie dadza - szkoda zachodu i wygladu
PS wyciecia totalnie nic nie dadza - szkoda zachodu i wygladu
- Pieraś
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2978
- Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
- Posiadany PUG: sprzedany
- Numer Gadu-gadu: 696324
- Lokalizacja: Zielona Góra
no a nie mozna zrobic ladnego wlotu przez maske ?
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
mozna ale po co?? on nic nie schlodzi tylko opory bedzie tworzyl
EDIT:
Do przepustnicy szly 2 weze z plynem, wywalilem i polaczylem zbiornik wyrownawczy bezposrednio z tym pierdolnikiem, z ktorego szedl plyn do przpustnicy - czyli w sumie taki bypass. ALE WYDAJE MI SIE ze w przepustnicy chyba jest jakies odpowietrzenie ukladu chlodzacego, i nie przerabialbym tego, ale ten pierdolnik coto o nim wspomnialem wczesniej ma taki odgaleznik z dziurka. Sadze ze to jest odpowietrzenie i wystarczy, ale nie wiem na pewno i jak ktos ma pojecie niech da znac ew. niech mi powie jak zrobic inne odpowietrzenie
EDIT:
Do przepustnicy szly 2 weze z plynem, wywalilem i polaczylem zbiornik wyrownawczy bezposrednio z tym pierdolnikiem, z ktorego szedl plyn do przpustnicy - czyli w sumie taki bypass. ALE WYDAJE MI SIE ze w przepustnicy chyba jest jakies odpowietrzenie ukladu chlodzacego, i nie przerabialbym tego, ale ten pierdolnik coto o nim wspomnialem wczesniej ma taki odgaleznik z dziurka. Sadze ze to jest odpowietrzenie i wystarczy, ale nie wiem na pewno i jak ktos ma pojecie niech da znac ew. niech mi powie jak zrobic inne odpowietrzenie
A te wloty nie sa przypadkiem dla intercoolera?? bo dla niego temp powietrza w lecie to i tak jest OK ale kolektora to ja tym nie schlodze za bardzo bo w sumie to on powietrzem jest caly czas chlodzony, a przy wiekszych predkosciach biorac pod uwage areodynamike puga musialbym jeszcze mocniej deptac wiec na jedno by wyszlo...
Na razie pomysle nad bakielitem i jezeli go zastosuje to powiem czy pomoglo
Na razie pomysle nad bakielitem i jezeli go zastosuje to powiem czy pomoglo
Normalnie musialem sobie zdjecia obejrzec
Faktycznie to wyciaga powietrze zasysane przez atrape.... ale wydaje mi sie ze w pugu to troche trudniejsze do zrobienia...bo ten profil przed wylotem musi zmniejszac cisnienie nad nim (cos a'la skrzydlo samolotu) zeby wyssac cieple powietrze i wydaje mi sie ze taki obliczony i dobrze wykonany wylot kosztowalby wiecej niz to wszystko warte... a zwykle jakies badziewie z tuningshopu nie zda egzaminu
Ale pomysl faktycznie ciekawy...
Dzieki
Faktycznie to wyciaga powietrze zasysane przez atrape.... ale wydaje mi sie ze w pugu to troche trudniejsze do zrobienia...bo ten profil przed wylotem musi zmniejszac cisnienie nad nim (cos a'la skrzydlo samolotu) zeby wyssac cieple powietrze i wydaje mi sie ze taki obliczony i dobrze wykonany wylot kosztowalby wiecej niz to wszystko warte... a zwykle jakies badziewie z tuningshopu nie zda egzaminu
Ale pomysl faktycznie ciekawy...
Dzieki
- NMike
- Uzalezniony
- Posty: 657
- Rejestracja: 23 paź czw, 2003 10:35 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Olsztyn
Ja u siebie robie wlot powietrza do filtra i do chłodzenia kolektora.
A wylot najprawdopodobniej umiejscowie w tylnej części maski.
Jeśli chodzi o filtr, to nie montuje stożka- jeżdżę po szutrach i stożek by przepuszczał zbyt dużo syfu.
U mnie pucha jest (tzn będzie) zaizolowana i 'podłączona' bezpośrednio z wlotem powietreza w masce.
Sądzę, że to w moim przypadku najlepsze rozwiazanie.
A wylot najprawdopodobniej umiejscowie w tylnej części maski.
Jeśli chodzi o filtr, to nie montuje stożka- jeżdżę po szutrach i stożek by przepuszczał zbyt dużo syfu.
U mnie pucha jest (tzn będzie) zaizolowana i 'podłączona' bezpośrednio z wlotem powietreza w masce.
Sądzę, że to w moim przypadku najlepsze rozwiazanie.
Peugeot 205 1,6 GTi