Strona 1 z 2

Jak schlodzic kolektor dolotowy??

: 26 cze ndz, 2005 1:15 pm
autor: invictus
Jak w temacie bo po dluzszej jezdzie znacznie moc spada (znacznie to znaczy ze juz nie odchodze innym samochodom w takim tempie:wink:)

Kolektor ssacy nagrzewa sie od glowicy i chodzi mi o to zeby znalezc jakies uszczelki, ktore beda izolowac kolektor od glowicy. Czy wogole mozna cos takiego dostac??

Na bank to jest to a nie pierscienie bo dmucha z odmy ale lekko, jest puszczola luzem, olejem nie pluje ogolnie sucho, a w zime problemow z maca nie ma bo samo naplywajace powietrze chlodzi filtr i kolektor, ale teraz...

Dodam jeszcze, ze jak dluzej jade to nawet rura laczaca wlot powietrza z obudowa filtra jest tak goraca, ze niezle parzy jak sie na niej polozy reke, a samo odkrecenie obudowy filtra od kolektora wydechowego juz cos dalo - niewiele ale zawsze (tylko dzwoni na dziurach:wink:)

EDIT:
Wywalilem juz ogrzewanie przepustnicy

: 26 cze ndz, 2005 1:44 pm
autor: rafxx
tez to zauważyłem ze jak jezdze w gorący dzien to jakis jest mułowaty a np wieczorkiem juz pomyka jak głupi. ja myslałem o jakichś wycięciach na masce ale szkoda psuć wyglądu autka

: 26 cze ndz, 2005 1:46 pm
autor: PIT_R
Moze poprowadzic pod maska taki tunel plastikowy co by powietrzem z przed maski chlodzilo dolot ??

: 26 cze ndz, 2005 1:53 pm
autor: invictus
za slabe - zreszta jak wywale ten filtr co jest teraz i wstawie stozek - ktory juz ogrzewany nie bedzie - to powietrze z zewnatrz i tak bedzie go chlodzi, ale w teraz ma ono kolo 30 stopni wiec bedzie za slabe. Myslalem o natrysku wody cos a'la impreza i jej intercooler, ale mam ze soba wozic dodatkowe 10l wody?? bez sensu by bylo. Wiec w sumie najlatwiej chyba bedzie nie schlodzic go tylko nie dopuscic aby sie nagrzal...

PS wyciecia totalnie nic nie dadza - szkoda zachodu i wygladu

: 26 cze ndz, 2005 3:09 pm
autor: Pieraś
no a nie mozna zrobic ladnego wlotu przez maske ?

: 26 cze ndz, 2005 3:18 pm
autor: invictus
mozna ale po co?? on nic nie schlodzi tylko opory bedzie tworzyl

EDIT:

Do przepustnicy szly 2 weze z plynem, wywalilem i polaczylem zbiornik wyrownawczy bezposrednio z tym pierdolnikiem, z ktorego szedl plyn do przpustnicy - czyli w sumie taki bypass. ALE WYDAJE MI SIE ze w przepustnicy chyba jest jakies odpowietrzenie ukladu chlodzacego, i nie przerabialbym tego, ale ten pierdolnik coto o nim wspomnialem wczesniej ma taki odgaleznik z dziurka. Sadze ze to jest odpowietrzenie i wystarczy, ale nie wiem na pewno i jak ktos ma pojecie niech da znac ew. niech mi powie jak zrobic inne odpowietrzenie

: 27 cze pn, 2005 12:42 am
autor: rafi
Można zrobić samemu dodatkową uszczelkę między kolektor a głowicę np. z bakielitu do tego wylot gorącego powietrza a la Mitsubishi Lancer,spadnie wtedy temperatura w komorze silnika a więc także kolektora.

: 27 cze pn, 2005 12:46 am
autor: invictus
dobre - na bakielit nie wpadlem, a jak jest ten wylot rozwiazany??

: 27 cze pn, 2005 1:05 am
autor: rafi
Po prostu są to dwa otwory w masce przesłonięte siatką przez które wydostaje się gorące powietrze,można kupić gotowy taki wylot i wstawić w maskę.

: 27 cze pn, 2005 1:07 am
autor: invictus
A te wloty nie sa przypadkiem dla intercoolera?? bo dla niego temp powietrza w lecie to i tak jest OK ale kolektora to ja tym nie schlodze za bardzo bo w sumie to on powietrzem jest caly czas chlodzony, a przy wiekszych predkosciach biorac pod uwage areodynamike puga musialbym jeszcze mocniej deptac wiec na jedno by wyszlo...

Na razie pomysle nad bakielitem i jezeli go zastosuje to powiem czy pomoglo

: 27 cze pn, 2005 1:16 am
autor: rafi
To nie są wloty tylko wyloty powietrza,intercooler w Lancerze jest z przodu to nie Subaru.Aerodynamiki nie pogarszają wręcz przeciwnie,zalegające w komorze silnika gorące powietrze ją pogarsza.

: 27 cze pn, 2005 1:23 am
autor: invictus
Normalnie musialem sobie zdjecia obejrzec :lol: :lol:

Faktycznie to wyciaga powietrze zasysane przez atrape.... ale wydaje mi sie ze w pugu to troche trudniejsze do zrobienia...bo ten profil przed wylotem musi zmniejszac cisnienie nad nim (cos a'la skrzydlo samolotu) zeby wyssac cieple powietrze i wydaje mi sie ze taki obliczony i dobrze wykonany wylot kosztowalby wiecej niz to wszystko warte... a zwykle jakies badziewie z tuningshopu nie zda egzaminu
Ale pomysl faktycznie ciekawy...
Dzieki

: 27 cze pn, 2005 1:39 am
autor: NMike
Ja u siebie robie wlot powietrza do filtra i do chłodzenia kolektora.
A wylot najprawdopodobniej umiejscowie w tylnej części maski.
Jeśli chodzi o filtr, to nie montuje stożka- jeżdżę po szutrach i stożek by przepuszczał zbyt dużo syfu.
U mnie pucha jest (tzn będzie) zaizolowana i 'podłączona' bezpośrednio z wlotem powietreza w masce.
Sądzę, że to w moim przypadku najlepsze rozwiazanie.

: 27 cze pn, 2005 1:47 am
autor: rafi
Rozwiązanie dobre ale trochę pracochłonne i kłopotliwe,jak będziesz podnosil maskę skoro wlot z niej będzie połączony z układem dolotowym,nie lepiej wlot zrobić w atrapie :?:

: 27 cze pn, 2005 9:39 am
autor: NMike
Wiem, ze pracochłonne- jak wszystko przy moim czarnuchu :mrgreen: