macie, na pewno się komuś przyda
dzięki dla posiadaczy BX, bo to od nich
ale mam jedno pytanko w zamian...
są tam opisy wałków rozrządu, czy po wymianie miedzy różnymi leżakami wzrasta moc?? jak interpretować te dane o kątach??
ostatecznie z powodu ograniczenia wielkości pliku macie w 2 częściach
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4 NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Walek w silniku 62KM posiada wznios zaworowy 7.25mm
Zawory ssace zaczynaja sie otwierac 4 stopnie po gornym martwym punkcie a zaymykaja sie 29 stopni po dolnym martwym punkcie. Czyli czas otwarcia zaworow ssacych wynosci 205 stopni.
Zawory wydechowe zaczynaja sie otwierac 30 stopni przed dolnym martwym punktem a zamykaja sie 5 stopni przed gornym martwym punktem. Czas otwarcia zaworow wydechowych wynosi 205 stopni.
Walek w silniku 72KM posiada wznos zaworowy 8.25 mm.
Zawory ssace otwieraja sie 0 stopni po gornym martwym punkcie, a zamykaja sie 42 stopnie po dolnym martwym punkcie. Czas otwarcia zaworow ssacych wynosi 222 stopnie.
Zawory wydechowe otwieraja sie 43 stopnie przed dolnym martwym punktem, i zamykaja sie 1 stopien przed gornym martwym punktem. Czas otwarcia zaworow ssacych wynosi 222stopnie.
Jak widac w wersji 72 km, walek nie dosc ze posiada dluzsze czasy otwarcia zaworow, to na dodatek posiada wiekszy o 1mm wznios zaworowy. Z perspektywy osiagow silnika - ten walek jest zdecydowanie lepszy, i z cala pewnoscia podniesie moc silnika w ktorym standardowo jest 62km i ten gorszy walek.
Stopie otwarcia zaworow jednak nie wiele nam mowia, i nie ma co ich porownywac do walkow Pipera, CatCams'a, Kenta czy Swiatka poniewaz aby wszystkie te walki porownac musielibysmy znac luzy pomiarowe kazdego z walkow.
Te walki ktore powyzej opisalem, byly mierzone z luzem pomiarowym wynoszacym 0,7mm.
Swiatek podajac wartosci swoich walkow, do Peugeotow zazwyczaj stosuje luz zaworowy bliski 0,5mm tak wiec wartosci tych samych walkow, mierzonych u swiatka podadza wieksze wartosci.
Tak samo jest z ustawianiem luzow zaworowych w silniku. Jezeli walek poskladamy na mniejszych luzach zaworowych, tym samym wydluzymy w pewnym stopniu czas otwarcia zaworow.
Same czasy otwarcia i wznios takze nie wiele nam mowi. Najlepiej jest gdy wlasnie podane sa dokladne specyfikacje walka, kiedy zaczyna sie otwarcie i zamkniece zaworow, oraz wznios. Dzieki czemu mozna takze obliczyc kat wspolotwarcia zaworow, ktory takze jest bardzo wazny!
Tak czy siak - jezeli macie silnik 1.4 62KM i macie walek z silnika 72KM i kostrukcyjnie nie ma przeszkod aby taki walek zamontowac - MONTUJCIE! Na pewno bedziecie zadowoleni.