Silnik do 106
Silnik do 106
Ktos kieys robil swapa w takim samochodzie??
Interesuje mnie jaki silnik mozna tam podpasowac - okolice 1.6 bez zbytnich przerobek lap itp.
W tej chwli jest 1.0 wiec troszke malo.
Jak ktos wie to niech sie wypowie
Pozdro;
Interesuje mnie jaki silnik mozna tam podpasowac - okolice 1.6 bez zbytnich przerobek lap itp.
W tej chwli jest 1.0 wiec troszke malo.
Jak ktos wie to niech sie wypowie
Pozdro;
- iveras
- Maniak
- Posty: 1068
- Rejestracja: 05 paź wt, 2004 9:27 am
- Posiadany PUG: Roland Garros
- Numer Gadu-gadu: 1660813
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdansk
podobnie jak w 205, jest chyba zastosowane to samo zawieszenie dla silników 1.0 do 1.4 a potem już wzmacniane (dlatego też nigdy nie spotkałem się ze 106 z silnikiem >1.4 ... no może raz widziałem rally). W każdym razie 1.4 by styknął!
P.S. Nie szalej nie szalej
P.S. Nie szalej nie szalej
If she said "it's Chelsea or me" ... would You miss her?
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
_________________
Suzuki GSF600S "Barracuda"
wlasnie dobrze by bylo gdyby mial ponad 100 kucy... a tu sie juz problemy zaczynaja. tak sie zastanawiamy nad turbina od SMART'a a jak jemu podpasuja i to ia ja moze zmieszcze
Ale to sa tylko "jakby co" a nam zalezy na pojemnosci. szkoda ze te 2-weberowki juz zluzyte sa i w sumie nie warto w to inwestowac bo po 10tys km pojdzie sie je***
Ale to sa tylko "jakby co" a nam zalezy na pojemnosci. szkoda ze te 2-weberowki juz zluzyte sa i w sumie nie warto w to inwestowac bo po 10tys km pojdzie sie je***
Można kupić 1.6 90 km od 306 który pasuje do 106. Na allegro taki silnik poszedł ostatnio za 800 zł + 500 skrzynia. Silnik był z osprzętem. Co do przeróbek to niedawno sam przekładałem w 106 z 1.0 na 1.4 , z gaźnika na wtrysk. I może to było tylko 75 km ale uwierz mi - zap... jak szalony. Pamiętaj że dodajesz mu prawie 80 % mocy i momentu a to już nie przelewki. Zaraz potem zobaczysz że:
1. Masz za małe koła bo pewno 13 na wąskich oponach
2. Wydech też trzeba zmienic bo ten z 1.0 ma za małą średnicę i tłumi moc
3. Półosie szybko się rozwalają bo w 1.4 były mocniejsze
4. Zawieszenie nie wyrabia bo jest za miękkie.
Więc zanim zaczniesz się zastanawać nad tym żeby szukać jakiegoś full wypas silnika to sie zastanów czy masz wystarczająco dużo kasy zeby zapłacić za punkty 1-4 oprócz zakupu silnika. A silników 1.4 jest na pęczki (od 206,C3 itd a wszystko pasuje) i zawsze można go uturbić - kolega ma 206 1.4 Turbo i wyciąga z tego 120 km i silnik nadal nie padł a już troche najeździł.
Podpasuje także silnik od 307 1.6 16V 110 Km tylko zakres przeróbek większy bo trzeba się z elektroniką pobawić tyle że słyszałem że te silniki nie lubią tuningu bo są skroone bez zapasu.
Najlepsze co możesz kupić to byłby 1.6. 16 V z Saxo VTR bądz 106 S16. Ten silnik ma 120 km i ma duży zapas wytrzymałości i mocną skrzynię. Ale to są koszta i ciężko dostać
1. Masz za małe koła bo pewno 13 na wąskich oponach
2. Wydech też trzeba zmienic bo ten z 1.0 ma za małą średnicę i tłumi moc
3. Półosie szybko się rozwalają bo w 1.4 były mocniejsze
4. Zawieszenie nie wyrabia bo jest za miękkie.
Więc zanim zaczniesz się zastanawać nad tym żeby szukać jakiegoś full wypas silnika to sie zastanów czy masz wystarczająco dużo kasy zeby zapłacić za punkty 1-4 oprócz zakupu silnika. A silników 1.4 jest na pęczki (od 206,C3 itd a wszystko pasuje) i zawsze można go uturbić - kolega ma 206 1.4 Turbo i wyciąga z tego 120 km i silnik nadal nie padł a już troche najeździł.
Podpasuje także silnik od 307 1.6 16V 110 Km tylko zakres przeróbek większy bo trzeba się z elektroniką pobawić tyle że słyszałem że te silniki nie lubią tuningu bo są skroone bez zapasu.
Najlepsze co możesz kupić to byłby 1.6. 16 V z Saxo VTR bądz 106 S16. Ten silnik ma 120 km i ma duży zapas wytrzymałości i mocną skrzynię. Ale to są koszta i ciężko dostać
To 1.0 ma 52 kuce wiec zmiana na 75 to tak nie zabardzo... ale 90 juz wystraczy na razie i z tym silnikiem od 306 da sie cos zrobic...
Co do punktow 1-4 to jest jasne!!
Wogole plan byl zmienic samochod ale za bardzo spadla jego wartosc przez drobne wgniecenia i trzeba go calego przerobic.
Wydech sie zrobi na zamowienie, przednie zawieszenie wstawi mocniejsze - moze jescze dluzsze wachacze, belka od audi b3 albo b4 (skrocona), polosie na pewno beda inne bo i cala skrzynia inna - prawdopodobnie na zamowienie, zaciski od hamulcow sa od 205 1.9D bendixy i na razie wystarcza.
Problem jest jedynie z silnikiem bo caly czas szukamy 1,6 S16 ale jego dostac nie mozna... ale 1.4 od 206 tez moglby byc... wiec teraz tyko znalezc 1 z tych 3 silnikow...
Dzieki
PS. Turbina od smarta poszlaby do 1.0, do wiekszych i do mnie tylko i wylacznie kompresor elektryczny badz tez na pasek
Co do punktow 1-4 to jest jasne!!
Wogole plan byl zmienic samochod ale za bardzo spadla jego wartosc przez drobne wgniecenia i trzeba go calego przerobic.
Wydech sie zrobi na zamowienie, przednie zawieszenie wstawi mocniejsze - moze jescze dluzsze wachacze, belka od audi b3 albo b4 (skrocona), polosie na pewno beda inne bo i cala skrzynia inna - prawdopodobnie na zamowienie, zaciski od hamulcow sa od 205 1.9D bendixy i na razie wystarcza.
Problem jest jedynie z silnikiem bo caly czas szukamy 1,6 S16 ale jego dostac nie mozna... ale 1.4 od 206 tez moglby byc... wiec teraz tyko znalezc 1 z tych 3 silnikow...
Dzieki
PS. Turbina od smarta poszlaby do 1.0, do wiekszych i do mnie tylko i wylacznie kompresor elektryczny badz tez na pasek
jest jeszcze jeden pomysł ale wymaga sporo pracy ale jest wart efektu, a mianowicie włozyć silnik od motocykla np. Hayabusy, ZX12 R bądź XX1100. Efekt jest tak potężny że nic się z nim nie równa, szczególnie dźwiękowy. A sam silnik jest bardzo lekki więc hulaj dusza piekła nie ma... Ale to niestety sfera marzeń...
mozna juz nawet przymierzana byla, mocowania podejda jak wytniemy kawalek ze srodka i ja pospawamy. niestety mierzone dokladnie "ile" nie bylo, wiec nie jestem w stanie nic dokladnego powiedzic.
Powody sa 3
1. Wytrzymalosc
2. Tarcze
3. Chcemy zalozyc 16 OZ a do belek peugeotowskich nie podejda bo ET nie pasuje. A felgi sa zajefajne i do tego za friko wiec...
Temat bedzie robiony na 70% bo nie wiadomo czy nie znajdziemy czegos lepszego...
Ale jak na razie belka od audi
Powody sa 3
1. Wytrzymalosc
2. Tarcze
3. Chcemy zalozyc 16 OZ a do belek peugeotowskich nie podejda bo ET nie pasuje. A felgi sa zajefajne i do tego za friko wiec...
Temat bedzie robiony na 70% bo nie wiadomo czy nie znajdziemy czegos lepszego...
Ale jak na razie belka od audi
coś czuje że to sie nie będzie dobrze prowadzić bo wydaje mi się że do typowej niemieckiej belki skrętnej chcesz wrzucić amory pod kątem a to nie jest dobry pomysł . U nas w P205 jest to na zasadzie przekładni a tam to tak nie działa w ten sposób. Bedziesz sie potem tyle bawił z amorami i sprężynami że policzysz sobie że dystanse i bela od 205 GTi na tarczach wyszła by taniej. A jak zalezy Ci na szerokości to załóż bele od 309 która jest szersza. Ale to tylko moje sugestie