Strona 1 z 2

Silnik do 106

: 07 lip czw, 2005 9:09 pm
autor: invictus
Ktos kieys robil swapa w takim samochodzie??
Interesuje mnie jaki silnik mozna tam podpasowac - okolice 1.6 bez zbytnich przerobek lap itp.
W tej chwli jest 1.0 wiec troszke malo.
Jak ktos wie to niech sie wypowie
Pozdro;

: 07 lip czw, 2005 9:13 pm
autor: iveras
podobnie jak w 205, jest chyba zastosowane to samo zawieszenie dla silników 1.0 do 1.4 a potem już wzmacniane (dlatego też nigdy nie spotkałem się ze 106 z silnikiem >1.4 ... no może raz widziałem rally). W każdym razie 1.4 by styknął!
P.S. Nie szalej nie szalej :!: :wink:

: 07 lip czw, 2005 9:41 pm
autor: invictus
hehe Wlasnie szukamy z qmplem silnika od 1.6 rally bo problemu by nie bylo z montazem ale dostac tego ustrojstwa nie mozemy, wiec trzeba wymyslic cos innego. Byla proba z 1.4T od punto ale to za duzo kombinowania by bylo...

: 08 lip pt, 2005 12:47 am
autor: JoT_JoT
mo wiesz 1,4 to bez problemu podpasuje TU może być nawet 1,4 od XSa w wersji 84 KM :) o i jakięs rally 1,6 dochodziły do 118KM

: 08 lip pt, 2005 1:19 am
autor: invictus
wlasnie dobrze by bylo gdyby mial ponad 100 kucy... a tu sie juz problemy zaczynaja. tak sie zastanawiamy nad turbina od SMART'a a jak jemu podpasuja i to ia ja moze zmieszcze :twisted:

Ale to sa tylko "jakby co" a nam zalezy na pojemnosci. szkoda ze te 2-weberowki juz zluzyte sa i w sumie nie warto w to inwestowac bo po 10tys km pojdzie sie je***

: 08 lip pt, 2005 7:37 am
autor: krzycho
Można kupić 1.6 90 km od 306 który pasuje do 106. Na allegro taki silnik poszedł ostatnio za 800 zł + 500 skrzynia. Silnik był z osprzętem. Co do przeróbek to niedawno sam przekładałem w 106 z 1.0 na 1.4 , z gaźnika na wtrysk. I może to było tylko 75 km ale uwierz mi - zap... jak szalony. Pamiętaj że dodajesz mu prawie 80 % mocy i momentu a to już nie przelewki. Zaraz potem zobaczysz że:
1. Masz za małe koła bo pewno 13 na wąskich oponach
2. Wydech też trzeba zmienic bo ten z 1.0 ma za małą średnicę i tłumi moc
3. Półosie szybko się rozwalają bo w 1.4 były mocniejsze
4. Zawieszenie nie wyrabia bo jest za miękkie.

Więc zanim zaczniesz się zastanawać nad tym żeby szukać jakiegoś full wypas silnika to sie zastanów czy masz wystarczająco dużo kasy zeby zapłacić za punkty 1-4 oprócz zakupu silnika. A silników 1.4 jest na pęczki (od 206,C3 itd a wszystko pasuje) i zawsze można go uturbić - kolega ma 206 1.4 Turbo i wyciąga z tego 120 km i silnik nadal nie padł a już troche najeździł.

Podpasuje także silnik od 307 1.6 16V 110 Km tylko zakres przeróbek większy bo trzeba się z elektroniką pobawić tyle że słyszałem że te silniki nie lubią tuningu bo są skroone bez zapasu.

Najlepsze co możesz kupić to byłby 1.6. 16 V z Saxo VTR bądz 106 S16. Ten silnik ma 120 km i ma duży zapas wytrzymałości i mocną skrzynię. Ale to są koszta i ciężko dostać

: 08 lip pt, 2005 8:52 am
autor: Piweł
...

: 08 lip pt, 2005 12:22 pm
autor: invictus
To 1.0 ma 52 kuce wiec zmiana na 75 to tak nie zabardzo... ale 90 juz wystraczy na razie i z tym silnikiem od 306 da sie cos zrobic...

Co do punktow 1-4 to jest jasne!!

Wogole plan byl zmienic samochod ale za bardzo spadla jego wartosc przez drobne wgniecenia i trzeba go calego przerobic.

Wydech sie zrobi na zamowienie, przednie zawieszenie wstawi mocniejsze - moze jescze dluzsze wachacze, belka od audi b3 albo b4 (skrocona), polosie na pewno beda inne bo i cala skrzynia inna - prawdopodobnie na zamowienie, zaciski od hamulcow sa od 205 1.9D bendixy i na razie wystarcza.


Problem jest jedynie z silnikiem bo caly czas szukamy 1,6 S16 ale jego dostac nie mozna... ale 1.4 od 206 tez moglby byc... wiec teraz tyko znalezc 1 z tych 3 silnikow...

Dzieki

PS. Turbina od smarta poszlaby do 1.0, do wiekszych i do mnie tylko i wylacznie kompresor elektryczny badz tez na pasek

: 08 lip pt, 2005 12:28 pm
autor: krzycho
belka od audi b3 albo b4 (skrocona)-nie czuje pomysłu... tak można ? Napisz coś więcej...

: 08 lip pt, 2005 12:30 pm
autor: krzycho
jest jeszcze jeden pomysł ale wymaga sporo pracy ale jest wart efektu, a mianowicie włozyć silnik od motocykla np. Hayabusy, ZX12 R bądź XX1100. Efekt jest tak potężny że nic się z nim nie równa, szczególnie dźwiękowy. A sam silnik jest bardzo lekki więc hulaj dusza piekła nie ma... Ale to niestety sfera marzeń...

: 08 lip pt, 2005 12:34 pm
autor: invictus
mozna juz nawet przymierzana byla, mocowania podejda jak wytniemy kawalek ze srodka i ja pospawamy. niestety mierzone dokladnie "ile" nie bylo, wiec nie jestem w stanie nic dokladnego powiedzic.
Powody sa 3
1. Wytrzymalosc
2. Tarcze
3. Chcemy zalozyc 16 OZ a do belek peugeotowskich nie podejda bo ET nie pasuje. A felgi sa zajefajne i do tego za friko wiec...

Temat bedzie robiony na 70% bo nie wiadomo czy nie znajdziemy czegos lepszego...
Ale jak na razie belka od audi

: 08 lip pt, 2005 12:41 pm
autor: krzycho
no a rozstaw śrub w kole ? Z przodu bedziesz miał inne niz z tyłu ? No i co z amorkami i sprężynami ?

: 08 lip pt, 2005 12:48 pm
autor: invictus
108 dokladnie taki sam!! amorki to problem na pozniej - sie cos dospawa jakby nie pasowalo, ale z tego co widac bylo na przymiarce to powinno podejsc

: 08 lip pt, 2005 1:09 pm
autor: iveras
spawaj spawaj tylko jak skręcisz w prawo a belka pojedzie prosto to siedź cicho :mrgreen:

: 08 lip pt, 2005 1:17 pm
autor: krzycho
coś czuje że to sie nie będzie dobrze prowadzić bo wydaje mi się że do typowej niemieckiej belki skrętnej chcesz wrzucić amory pod kątem a to nie jest dobry pomysł . U nas w P205 jest to na zasadzie przekładni a tam to tak nie działa w ten sposób. Bedziesz sie potem tyle bawił z amorami i sprężynami że policzysz sobie że dystanse i bela od 205 GTi na tarczach wyszła by taniej. A jak zalezy Ci na szerokości to załóż bele od 309 która jest szersza. Ale to tylko moje sugestie