Strona 1 z 1

Silniki

: 09 lip sob, 2005 11:41 pm
autor: powerhorse
Jak to ejst z tymi silnikami ze z 1.3 wycagaja 103 km a z mojego 1.4 75??
czy gdybym zamienil wtrysk na gaznik to lepiej by chodzil ? Przestudiowalem troche postów i wiekszosc z was lepiej ocenia wtrysk ??? ale czy dalo by sie zaminiec wtrysk na np podwójny gaznik webera (jest foto tego silnika) i czy wtedy mialbym tez ponad 100kucyków ?

: 10 lip ndz, 2005 12:22 am
autor: samer
Jest kilka roznic, przedewszystkim to ze ma dwa gazniki dwu gardzielowe. Dzieki takim gaznikom silnik jest w stanie "zassac" wiecej powietrza niz przez twoja przepustnice. Druga sprawa to to ze 1.3 kreci sie wyzej,a wiadomo ze im wiecej obrotow to wieksza moc. Trzecia sprawa to 1.3 ma stopien sprezania 9,6 do 1 a to jest o 0,3 wiecej niz w 1.4 ma 9,3 do 1


1.3 (TU 24/K) 103KM przy 6800 obr/min
1.4 (TU3M/Z) 75KM przy 6200 obr/min


I jeszcze jedno, roznica miedzy 1.3 a 1.4 to nie 0,1 litra a tak dokladnie to 0,066 litra

1.4 - 1360
1.3 - 1294


Tak wiec sama wymiana monowtrysku na 2 gazniki Webera DC40 podniesie moc, ale aby byla wieksza od 1.3 to musialbys splanowac glowice ,a zeby byla jeszcze wyzsza to musialbys wymienic walek rozrzadu, ale nie wiem na jaki ;)

: 10 lip ndz, 2005 1:16 am
autor: Kaktus
Hi!

To nie jest do konca taka prosta sprawa. 1.3 to zueplnie inny silnk, posiada krotszy skok tloka, co pozwala silnikowi sie wysoko krecic. W dodatku caly silnik jest juz seryjnie wywazony. Glowica jest inna konstrukcyjnie niz 1.4, inny jest walek rozrzadu, no i inne jest zasilanie.

: 10 lip ndz, 2005 11:25 am
autor: powerhorse
czyli zmiana czego kolwiek wiazala by sie z duzymy kosztami!!! to nie dla mnie :) myslalem ze moze wystarczy zmienc wtrysk na gaznik i miec malego demona w miare tanim kosztem a tu lipa. Dzieki ze info

: 10 lip ndz, 2005 11:30 am
autor: powerhorse
mhm a czy zmiana wtrysku na ten podwójny gaznik bez zmiany walka, powiedzmy ze ze splanowaniem glowicy podniosła by moc? Ile pala te silniki z gaznikiem? Gdybym zmienil na gaznik to oszczedzil bym na instalacji gazu jakies 700zl :)

: 10 lip ndz, 2005 10:12 pm
autor: powerhorse
dzieki komus za odp na gg :)

: 11 lip pn, 2005 11:49 am
autor: DJPreZes
A ja mam takie pytanie - czy do silnika TU3M (chyba taki mam, ja mam skleroze, wiec przepraszam) da rade wstawic wlasnie podwojny gaznik?? :) Tak jak w GT jest...tam tez jest silnik 1,4, ale nie pamietam jaki ;) Chyba TU3S...zreszta sam nie wiem... ile by to dodalo mocy w moim przypadku?

: 14 lip czw, 2005 12:58 am
autor: samer
Osobiscie nie radze przechodzic z wtrysku na gazniki, ciezko je wyregulowac tak aby chodzilo tip-top, a spec od takich weberow dobrze sobie liczy. Moc nie wzrosnie kolosalnie, a nawet wlansie mzoe byc slabsza przy zlej regulacji...

: 14 lip czw, 2005 9:16 am
autor: DJPreZes
Ale u mnie jest gaznik, a chce przejsc na ten podwojny ;P

: 15 lip pt, 2005 12:02 am
autor: samer
Jesli cie stac, to mozesz sprawdzic :) Teorytycznie powinno podniesc moc do 75-85 KM:)

Myslalem ze masz monowtrysk, bo piszesz ze masz TU3M.

: 15 lip pt, 2005 12:04 am
autor: powerhorse
tu3m to to samo co ja mam czyli monowtrysk !!

: 15 lip pt, 2005 10:34 am
autor: DJPreZes
No to mam cos innego...sie pogubilem ;) Sorry za zamieszanie..

: 28 paź pt, 2005 10:31 am
autor: Marin205
jeśli będziesz chciał założyć webery - to niestety oryginalne kolektory dolotowe nie spasują gdyż jest inny rozstaw otworów w głowicy - proponuję całą głowicę zmienić - - komplet głowica z wałkiem, webery i kolektory - plus koniecznie dwa wentylatory zamiast jednego - się przydaje - bo nie montuje się weberów do spokojnej jazdy