Strona 1 z 2

Obrotomierz do Diesla

: 18 lis wt, 2003 3:43 pm
autor: Martin
Jak założyć obrotomierz do Diesla.
Patrząc od spodu silnika do koła zamachowego wchodzi mały czujnik z przewodem a kończy się kostką umiejscowioną obok koła napędzającego paskiem pompę podciśnieniową wspomagania hamulców.Przypuszczam ,że jest to fabryczny czujnik sprawdzania obrotów silnika a więc mozę to być dobre miejsce do poprowadzenia obrotomierza.Jeżeli ktoś wie o co mi chodzi niech napisze i jak zamontować obrotomierz w dieslu?
Pozdrawiam Marcin z Bydgoszczy.

: 18 lis wt, 2003 6:54 pm
autor: przemo
hej tez sie nad tym zastanawialem ale nie przyjrzalem sie temu co ty :? jestem ciekaw czy to jest ten czujnik, bo jezeli tak to o podlaczaniu odbrotomierza do alternatora mozna zapomniec...
p.s. jakiego masz diesla? z ktorego roku? pozdrawiam

: 19 lis śr, 2003 10:25 am
autor: Martin
Mam Peugeocika z 1988 r. 1,8 d 5 drzwiowy, czerwony Tapicerka , deska rozdzielcza i cała reszta od pierwszego modelu.
Pozdrawiam.
Ma przejechane 240 tyś. km. a posiadam go od 8 lat. Na silnik nie narzekam na zawieszenie tak. :)

: 21 lis pt, 2003 8:24 pm
autor: lukas
Wlasnie... Ma ktos moze obrotomierz w dieselu??

: 22 lis sob, 2003 11:47 am
autor: przemo
a moze jakis "zdolny" mechanik z tego forum przeczyta tego posta i podpowie nam co i jak... ? :wink:

: 02 gru wt, 2003 12:19 am
autor: robakkk
Nie chce Was pograzac,ale nie bedzie wesolo. Od strony elektronicznej raczej trudne do wykonania,zeby nie powiedziec niewykonalne,ale... moze ktos zna jakis "patent"
POWODZENIA!!

: 05 gru pt, 2003 2:53 am
autor: tomek
Ten czujnik przy kole zamachowym to faktycznie czujnik obrotów silnika ale wykorzystywany jedynie do diagnostyki.W dieselach czesto można spotkać obr podłączany do alternatora i nie jest to wcale trudne ale niestety...w pugu jest inaczej!!!!oryginalnie obr w 205D montowany był jedynie w TD (chyba że o czyms nie wiem,specjalne edycje itp) i w turbo dieselu pompa wtryskowa oferuje nam taką informacje jak się motor kręci:)jest po prostu czujnik i po sprawie.No ale jak brakuje nam tego cudownego T to niestety trzeba umieć dłubać w elektronice i wtedy coś można wydłubać:)

: 18 gru czw, 2003 11:55 am
autor: Ćwikła
Hehe ja mam obrotomierz w pugu 309 1,9 dieseli montowany orginalnie.Zajebista sprawa.Zastanawiam sie tylko dlaczrgo kazdy mi sie dziwi ze mam obrotomierz??

: 19 gru pt, 2003 8:12 am
autor: Mav309
Ćwikła pisze:Hehe ja mam obrotomierz w pugu 309 1,9 dieseli montowany orginalnie.Zajebista sprawa.Zastanawiam sie tylko dlaczrgo kazdy mi sie dziwi ze mam obrotomierz??
Bo to rzadkosc montowana teraz w nowoczesnych dieslach, albo w starszych bogato wyposazonych...
Mozesz byc dumny z siebie i swojego puga :)

: 02 sty pt, 2004 4:56 pm
autor: Ten_mlody
Nie znam sie na tym wogóle ale:
Ten czujnik przy kole zamachowym to faktycznie czujnik obrotów silnika ale wykorzystywany jedynie do diagnostyki.W dieselach czesto można spotkać obr podłączany do alternatora i nie jest to wcale trudne ale niestety...w pugu jest inaczej!!!!oryginalnie obr w 205D montowany był jedynie w TD (chyba że o czyms nie wiem,specjalne edycje itp) i w turbo dieselu pompa wtryskowa oferuje nam taką informacje jak się motor kręci:)jest po prostu czujnik i po sprawie.No ale jak brakuje nam tego cudownego T to niestety trzeba umieć dłubać w elektronice i wtedy coś można wydłubać
Jeżeli pompa wtryskowa oferuje taką możliwośc to czy nie wystarczyłoby przełożyć taką pompe do normalnego diesla? Sorry jak coś pokręciłem albo źle zrozumiałem... Nie znam sie :D

: 04 sty ndz, 2004 2:21 am
autor: tomek
napisałem że w pompie jest taki czujnik, bo w ramach poszukiwań natknąłem sie na takie coś u kolegi jednak niedawno kupiłem kpl silnik TD i o dziwo nie moge sie takowego doszukać :( fakt mało szukałem :D a pompy czemu by nie zmienić ale czy warto???!!! dla obrotomierza?? troche taki obrotomierz by kosztował :D

: 05 sty pn, 2004 8:01 pm
autor: Ten_mlody
Taka pompa droga by była? Wiesz jaki szpan z obrotomierzem w wolnossącym Peugeocie 1,8 (1,9) D ? :D
A skoro wydaje sie kase na tuning itp to dlaczego by nie zainwestować w obrotomierz 8)

: 05 sty pn, 2004 8:56 pm
autor: Ćwikła
a czy ktos moze mi powiedzieć gdzie znajduje sie turbina w peugocie(chodzi o diesla)i jak ona mniej woecej wyglada??

: 05 sty pn, 2004 9:01 pm
autor: Ninja
tomek pisze:napisałem że w pompie jest taki czujnik, bo w ramach poszukiwań natknąłem sie na takie coś u kolegi jednak niedawno kupiłem kpl silnik TD i o dziwo nie moge sie takowego doszukać :( fakt mało szukałem :D a pompy czemu by nie zmienić ale czy warto???!!! dla obrotomierza?? troche taki obrotomierz by kosztował :D
:shock: kupiles kompletny silnik TD? A moge spytac ile dales i w jakim ten motorek jest stanie?

: 05 sty pn, 2004 9:05 pm
autor: tomek
W dieselu pompa wtryskowa jest jego sercem :D jak już napisałem nie jestem już pewien może to nie musi być pompa od td bo okazuje się ze w wolnossących też się trafiają np. w 309... jak znajde cwilę czasu i w końcu wezme się za składanie swojego TD to napewno dojde o co chodzi z tym obrotomierzem tymbardziej że takową deske rozdzielczą posiadam :D :D :D
Pompa wtryskowa to wydatek kilkuset pln zależy gdzie i od kogo no i jak zużyta oczywiście bo kupisz powiedzmy za 200pln a okaże się że czarna chmura za tobą i jechać nie chce.....