Strona 1 z 1

gti 1.9 - płyn chłodzący sobie kap kap kap...

: 16 lip sob, 2005 6:56 pm
autor: mi
Mam szybkie pytanko (bo jutro ściganie ;) ) - ze zbiorniczka wyrównawczego odchodzi kilka - nazwijmy to roboczo - rurek. Grube wiadomo, więc nie wnikam, ale bezpośrednio pod samym korkiem jest rurka średnicy koło 5 mm, która w moim silniku kończy się gdzieś nad kolektorem wydechowym i nie jest z niczym połączona. Z tej rurki (po rozgrzaniu silnika) płyn chłodzący sobie kapie radośnie. Co zrobić:
- zatkać rurkę, bo nie jest niezbędna
- zignorować rurkę - niech sobie kapie, płyn nie jest taki drogi
- koniecznie połączyć rurkę z jej drugą połówką, która idzie do ..............
Pomóżcie szybko, bo bym sobie jutro pojeździł troszkę, nie pojadę przecież na drugi spot sejem...

: 16 lip sob, 2005 7:04 pm
autor: Yahoo
Ta rurka to przelew. W razie osiągnięcia przez płyn zbyt wysokiej temperatury, a co za tym idzie wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia korek na zbiorniczku wyrównawczym lekko się "składa" otwierając drogę do tej właśnie rurki. Nie jest ona z niczym połączona, więc drugiej części nie znajdziesz. Jeśli wywala Ci płyn, oznacza to, że silnik się przegrzewa - uszkodzenie wiatraka, uszczelki pod głowicą, itp. Przy normalnej eksploatacji płyn nie ma prawa wyciekać przez ten wężyk.

: 16 lip sob, 2005 7:07 pm
autor: wojba
to jest rurka przez ktora wydostaje sie nadmiar plynu i nie jest z niczym polaczona
moze masz zapowietrzony uklad albo ci olej idzie do plynu i stad ten nadmiar

: 16 lip sob, 2005 7:08 pm
autor: mi
wiatraki kręcą oba, uszczelka pod głowicą faktycznie może być walnięta, może być jakaś inna przyczyna? Można z tym jutro ścigać :roll:






Może bym kiedyś ten cholerny wskaźnik temperatury płynu naprawił...

: 16 lip sob, 2005 7:13 pm
autor: Yahoo
jeśli masz niesprawny wskaźnik temperatury - nie warto ryzykować ! przegrzejesz silnik, wywali płyn i może być katastrofa. trzeba wszystko dokładnie sprawdzić, może czujnik włącza zbyt późno wiatraki ??

: 16 lip sob, 2005 9:39 pm
autor: mi
jest szansa, że jest tak jak mówisz z czujnikiem, ale nic to. Uszczelkę pod głowicą i tak trzeba wymienić :) Poza tym wlałem za dużo płynu i może w tym rzecz? By the way - ile powinienem wlewać płynu, bo mój ciulaty zbiornik wyrównawczy jest nieprzejżysty?

: 16 lip sob, 2005 10:16 pm
autor: Yahoo
1. pokombinuj z czujnikiem.
2. jeśli uszczelkę masz do wymiany, to i tak nic straconego - po wymianie będziesz pewien, że wszystko w tym miejscu jest ok.
3. płynu nalej tak z 2 cm ponad ten zgrzew na zbiorniczku, a jeśli nie masz możliwości luknąć dokładnie, nalej mniej więcej do połowy zbiorniczka
4. pamiętaj o odpowietrzeniu układu chłodzenia po nalaniu nowego płynu

: 16 lip sob, 2005 10:20 pm
autor: mi
yyyy...
Już wiem czemu wywala: mam za dużo płynu, jak wywali będzie dobrze :)
Dzięki za rady, jutro jadę ścigać, nie ma to tamto, czekam na to od paru tygodni
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

: 16 lip sob, 2005 10:27 pm
autor: Yahoo
no to ile go tam nalałeś mi ??? :D

: 16 lip sob, 2005 11:55 pm
autor: Kaktus
Hi!

Na wymiane uszczelki zapraszam do nas.

Co do tej rurki, to rzeczywiscie jest to przelew, i tamtedy ucieka plyn jak sie zagotuje i powiekszy swoja objetosc.

Jezeli plyn osiaga ci temp 80-90 stopni i ucieka - to wymien korek! U mnie pomoglo. Plyn chlodniczy nie ma prawa sie gotowac nawet przy temp 120stopni!! Co innego woda, ale wody bym nie wlewal, no chyba ze nie szkoda ci pompy wodnej ktora jest smarowana plynem.

: 16 lip sob, 2005 11:56 pm
autor: Yahoo
oki, zrób na pół zbiorniczka i zobacz, czy jest dobrze.
jeśli nie będzie już nic wywalać to spoker

: 17 lip ndz, 2005 3:36 pm
autor: Kubski
He, he, właśnie miałem przedwczoraj tą sama zagadkę z tym wężykiem, bo zobaczyłem, że do niczego nie jest podłączony, ale w końcu wykumałem do czego on służy. Tyle, że miałem lekko pekniety zbiorniczek i mi ciekł płyn i myslałem początkowo, że z tej rurki... Jak masz za duzo płynu, to lepiej byłoby trochę go odciągnąć -albo specjalną pompką, albo po prostu włóż do zbiorniczka wężyk, drugi koniec umieść na nizszym poziomie niż zbiorniczek i pociagnij płyn ustami aż zacznie się wylewać i wyleci ile trzeba (możesz sobiezlać do butelki na później). Tylko nie rób tego na ciepłym silniku (płyn dość długo po jeździe pozostaje gorący)!!!

: 17 lip ndz, 2005 4:56 pm
autor: mi
oki chłopcy, dzięki za info - trza będzie troszkę płynu odlać, bo mi się jakoś tak pojemnik przechylił jak dolewałem :roll: