Strona 1 z 2
Jaki olej na dotarcie?
: 26 lip wt, 2005 1:45 pm
autor: tomek
Mam silnik po małym remoncie: szlif wału, nowe panewki, nowe pierścienie..
Zamierzam jeździć na półsyntetyku texaco albo valvoline
Jaki wlalibyście olej na dotarcie czyli pierwsze kilkaset km??
Wstępnie chciałem oszczędzić zalać tanim mineralem ale nie wiem czy warto tu oszczedzac...
: 26 lip wt, 2005 2:36 pm
autor: invictus
Nie warto -kiedys kaktus nawet napisal ze na dotarcie tylko full syntetyk
: 26 lip wt, 2005 6:10 pm
autor: stef
Kaktus tak pisal - argumentujac, ze nie warto oszczedzac!
Jednak moj znajomy z forum Citroena powiedzial mi calkiem co innego!
Na poczatku mineral (400-500km), pozniej polsyntetyk (1500km) a juz finalnie syntetyk!
Delikwent jest kierowca zbudowanego od podstaw Citroena AX GTi do wyscigow na 1/4 mili!
: 26 lip wt, 2005 10:40 pm
autor: Piweł
...
: 27 lip śr, 2005 12:23 am
autor: tomek
I znów zdania podzielone
Początkowo chciałem wlać bez zastanowienia jakieś G na dotarcie ale mam coraz wiekszą ochotę zrobić odwrotnie...czy warto nie mam pojęcia.., bo pewnie tą kasę + kase na dolewki trzebabyło przeznaczyć na zrobienie prowadnic (uszczelniaczy nie ma...)
ale jest jak jest, i nie robie go do 1/4 mili więc zalezy mi na ciaśniejszym spasowaniu niż do sportu....
Słyszałem, że po wymianie pierścieni i docieraniu na G może się zrobić jeszcze większy luz... i w sumie da się to zrozumieć że przecież własnie okres docierana to największa katorga i syntetyk(nawet tani) miałby tu uzasadnienie...
W sumie już mi się nie chce nad tym myśleć
Ale zawsze chętnie dowiem się czegos nowego
: 27 lip śr, 2005 1:21 am
autor: invictus
No mi sie wlasnie tez WYDAJE ze przy ciasnym spasowaniu mineral moze nie dochodzic tam gdzie powinien...
Pewnie niedlugo sam bede wymienial pierscienie i panewy wiec temat mnie bardzo interesuje...
: 27 lip śr, 2005 10:25 am
autor: Pieraś
moze wlasnie dlatego ma byc wpierw mineral by wszystko co jest spasowane troche sie wytarlo .... i jak pisze ktos ze taki olej tylko na 150km to moze wlasnie dlatego ze tyle wystarczy by sie ALL wytarlo ile powinno - moze wlasnie dlatego tez ma tak byc by olej wszedzie nie dochodzil, pamietajac ze iles tam nie mozna przez jakis odcinek przekraczac na liczniku - TO MOJE DOMYSLY na podst. tego co piszecie, NIE ZNAM SIE
: 28 lip czw, 2005 4:49 pm
autor: stef
Mineral w pierwszym okresie docierania i tak dotrze tam gdzie powinien! Wydaje mi sie ze tak na prawde nie ma wiekszej roznicy! A po jasna cholere lac drogi syntetyk na jakies pierwsze 200-500km lepiej zachowac sobie pozniej na syntetyk z wyzszej polki!
: 28 lip czw, 2005 4:58 pm
autor: TOMBIKE
: 31 lip ndz, 2005 8:36 am
autor: NMike
Ja docierałem na mineralu, po 700km zalałem Rs'em. Wszystko jest ok.
Przy jeździe na mineralu 2 razy wymieniałem filtr.
: 28 paź pt, 2005 10:26 am
autor: Marin205
może Kujawski
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
z pierwszego tłoczenia
: 28 paź pt, 2005 10:47 am
autor: blaszka
ale wy wymyślacie zalej półsyntetykiem i jezdzić bez przeciazeń do 3000-5000 wymień go normalnie na nowy tak jak sie powinno wymieniać co 15000 lub co rok
: 28 paź pt, 2005 10:54 am
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Blaszka! To jednak nie Kujawski?!?!?!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
: 28 paź pt, 2005 1:14 pm
autor: NMike
Do diesli można lać kujawski z dodatkami
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
: 28 paź pt, 2005 2:11 pm
autor: sekator
zalej dobrym olejem (np. syntetyk) i przejedź więcej niż 500km. Jak zmieni mocniej barwę to wtedy go wymień! Dokładnie nie wiem 1, 2, 3 tyś km. Tylko nie lej Castrola RS bo od kiedy zmienił się importer na Castrol Polska W-wa ul Puławska to chyba zamiast RS leją do baniek Platinum. Coś o tym wiem bo zajechałem 10 silników w 126p 650GT i kiedyś tylko RS to wytrzymywał ale później stracił jakoś zapach.