Strona 1 z 2

GAŹNIKI W TU3M!! PYTANIE

: 29 lip pt, 2005 10:24 am
autor: Adi205
Czy do silnika TU3M 1.4 np z garrosa da się założyć jakieś gaźniki ??
Np takie jak w rally

silnik z rally z tego co wiem jest podobny do tu3m - ma zmniejszoną pojemność i gaźniki i wiecej mocy -

chcę wsadzic do 205 jakis silnik ale nie zmieniajac wiązki i zawieszenia

mam 1.1i 60ps

co lepiej zrobić szukać silnika z rally czy do tu3m wsadzic jakies pożadne gaźniki - powinien chodzic lepiej niz rally bo ma większą pojemność:)

: 29 lip pt, 2005 12:11 pm
autor: DJPreZes
Kaktus juz wyjasnial, ze poza innymi gaznikami jest inny wlaek i inny stopien sprezania.. Wiec duzo mu nie da gaznik...

: 29 lip pt, 2005 1:41 pm
autor: Adi205
wiem że silnik z rally ma inny wałek - stopień sprężania - ale jest problem bo ciężko go kupić

a tu3m sa dostepne ale chiał bym sie dowiedziec czy zmiana monotwstrysku na gaźniki - i pogrzebanie w silniku da rade wyciągnąć z niego 100ps

: 29 lip pt, 2005 5:02 pm
autor: Michal
:lol: :lol: :lol:

: 29 lip pt, 2005 5:34 pm
autor: invictus
Zalezy jak rozumiesz "pogrzebanie" :wink: - Nie oplaca sie moim zdaniem.

: 29 lip pt, 2005 5:40 pm
autor: rafi
DJPreZes pisze:Kaktus juz wyjasnial, ze poza innymi gaznikami jest inny wlaek i inny stopien sprezania.. Wiec duzo mu nie da gaznik...
Niekoniecznie,ja w leżaku XY7 zmieniłem wałek rozrządu a później założyłem dwa gaźniki Solexa zamiast jednego.Po wymianie wałka wyraźny wzrost dynamiki,po założeniu dwóch gaźników kosmos,super dynamika,prawie gti-a silnik 1.4 leżak!

: 29 lip pt, 2005 9:14 pm
autor: DJPreZes
Ale ja mowilem o przypadku, ze wymieniamy tylko gaznik(i) ;) A Ty zmieniales oprocz tego walek ;)

: 29 lip pt, 2005 11:25 pm
autor: powerhorse
widze ze kolege trapi ten sam problem co mnie :)
Tez zastanawialem sie jak tanim kosztem podniesc troszke moc :/
na predkosci max mi az tak bardzo nei zalezy :( grunt zeby do tych 140 szybko sie zbieral :) wiecej i tak nie mam sie gdzie rozpedzic:(

: 30 lip sob, 2005 11:27 am
autor: Adi205
dokładnie

wkładac gita albo migacza to wiaże sie ze zmiana zawiasu itp


a zmienic 1.1i na 1.4i to nie problem silnik i komp

a w silniku chciałem mocno pogrzebać - głowica - wałek - koło zamachowe - i gaźniki
tak zeby w okolicach 100ps miał moze wiecej jak sie da

: 30 lip sob, 2005 12:36 pm
autor: tomek
To że GTI miały inne zawiasy nie znaczy, że taki silnik nie pasuje.
Przykładem jest tu diesel (też XU) mocowania te same co gti, masa porównywalna, a zawias jak przy TU
wystarczy kpl. silnik+skrzynia+półosie i cała masa innego G żeby to wszystko poskładac :wink:

: 30 lip sob, 2005 10:50 pm
autor: Adi205
nie musze zawiasu zmieniać???

z tego co pamiętam to diesel miał półosie takie jak tu3m

czy półosie z Gti podejdą do zwrotnic z 1.1i

licznik dał bym z gti


JEST KTOŚ CO ROBIŁ TAKI SWAP ??

prosze o kontakt :lol:

: 30 lip sob, 2005 11:04 pm
autor: invictus
nie podejda do piast

: 31 lip ndz, 2005 12:37 am
autor: tomek
Zależy które do czego :wink:
pólosie z 1,9 maja większy wieloklin na piaste chyba 25 zębów
półosie 1,6 i diesel są fizycznie tej samej wielkości!!! (piasta chyba 21 zębów)
wszystkie wyżej wymienione pasują do skrzyń BE czyli GTI i diesele
z tego co wiem półosie od silników TU mają mniejszy wieloklin do skrzyni, ale piasty sa te same co diesel i gti1,6
Zawieszenie owszem warto byłoby zmienić przy takiej mocy dla prowadzenia/bezpieczeństwa ale można skupić sie na dobrych hamulcach i amorkach.
Nie trzeba wcale pchac całego wózka z gti żeby jeździć na silniku 1,6 czy 1,9

: 31 lip ndz, 2005 12:41 am
autor: invictus
Jest jeszcze 1 rzecz... nei wiem czy dobrze kombinuje ale:
W silnikach tu i w dieslu hamowanie i przyspieszanie jest" oparte" o stabilizator a w GTi jest 3-katny wachacz...
Moim zdaniem moga co chwila padac lozuska stabilizatora i wszystkie gumy -tak raz na miesiac...

O tym ze nie podejda to mowilem o 1.9 bo tylko o jego konstukcji mam jakies pojecie..

: 31 lip ndz, 2005 12:53 am
autor: tomek
Niestety to jest wadą tych prostych zawieszeń że stabilizator jest też jakby drążkiem reakcyjnym.. trzyma koło przód-tył....
Moze nie co miesiąc, ale pewnie troche szybciej niż normalnie :wink:
Chociaź z drugiej strony troche ludzi chyba jeździ z dośc mocnymi silnikami bez "trójkątów" i jakos nadążają wymieniać, a ja przy zwykłym dieselu nie nadążałem :?