Strona 1 z 2
GAŹNIKI W TU3M!! PYTANIE
: 29 lip pt, 2005 10:24 am
autor: Adi205
Czy do silnika TU3M 1.4 np z garrosa da się założyć jakieś gaźniki ??
Np takie jak w rally
silnik z rally z tego co wiem jest podobny do tu3m - ma zmniejszoną pojemność i gaźniki i wiecej mocy -
chcę wsadzic do 205 jakis silnik ale nie zmieniajac wiązki i zawieszenia
mam 1.1i 60ps
co lepiej zrobić szukać silnika z rally czy do tu3m wsadzic jakies pożadne gaźniki - powinien chodzic lepiej niz rally bo ma większą pojemność:)
: 29 lip pt, 2005 12:11 pm
autor: DJPreZes
Kaktus juz wyjasnial, ze poza innymi gaznikami jest inny wlaek i inny stopien sprezania.. Wiec duzo mu nie da gaznik...
: 29 lip pt, 2005 1:41 pm
autor: Adi205
wiem że silnik z rally ma inny wałek - stopień sprężania - ale jest problem bo ciężko go kupić
a tu3m sa dostepne ale chiał bym sie dowiedziec czy zmiana monotwstrysku na gaźniki - i pogrzebanie w silniku da rade wyciągnąć z niego 100ps
: 29 lip pt, 2005 5:02 pm
autor: Michal
: 29 lip pt, 2005 5:34 pm
autor: invictus
Zalezy jak rozumiesz "pogrzebanie"
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
- Nie oplaca sie moim zdaniem.
: 29 lip pt, 2005 5:40 pm
autor: rafi
DJPreZes pisze:Kaktus juz wyjasnial, ze poza innymi gaznikami jest inny wlaek i inny stopien sprezania.. Wiec duzo mu nie da gaznik...
Niekoniecznie,ja w leżaku XY7 zmieniłem wałek rozrządu a później założyłem dwa gaźniki Solexa zamiast jednego.Po wymianie wałka wyraźny wzrost dynamiki,po założeniu dwóch gaźników kosmos,super dynamika,prawie gti-a silnik 1.4 leżak!
: 29 lip pt, 2005 9:14 pm
autor: DJPreZes
Ale ja mowilem o przypadku, ze wymieniamy tylko gaznik(i)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
A Ty zmieniales oprocz tego walek
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
: 29 lip pt, 2005 11:25 pm
autor: powerhorse
widze ze kolege trapi ten sam problem co mnie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Tez zastanawialem sie jak tanim kosztem podniesc troszke moc :/
na predkosci max mi az tak bardzo nei zalezy
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
grunt zeby do tych 140 szybko sie zbieral
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
wiecej i tak nie mam sie gdzie rozpedzic:(
: 30 lip sob, 2005 11:27 am
autor: Adi205
dokładnie
wkładac gita albo migacza to wiaże sie ze zmiana zawiasu itp
a zmienic 1.1i na 1.4i to nie problem silnik i komp
a w silniku chciałem mocno pogrzebać - głowica - wałek - koło zamachowe - i gaźniki
tak zeby w okolicach 100ps miał moze wiecej jak sie da
: 30 lip sob, 2005 12:36 pm
autor: tomek
To że GTI miały inne zawiasy nie znaczy, że taki silnik nie pasuje.
Przykładem jest tu diesel (też XU) mocowania te same co gti, masa porównywalna, a zawias jak przy TU
wystarczy kpl. silnik+skrzynia+półosie i cała masa innego G żeby to wszystko poskładac
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 30 lip sob, 2005 10:50 pm
autor: Adi205
nie musze zawiasu zmieniać???
z tego co pamiętam to diesel miał półosie takie jak tu3m
czy półosie z Gti podejdą do zwrotnic z 1.1i
licznik dał bym z gti
JEST KTOŚ CO ROBIŁ TAKI SWAP ??
prosze o kontakt
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
: 30 lip sob, 2005 11:04 pm
autor: invictus
nie podejda do piast
: 31 lip ndz, 2005 12:37 am
autor: tomek
Zależy które do czego
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
pólosie z 1,9 maja większy wieloklin na piaste chyba 25 zębów
półosie 1,6 i diesel są fizycznie tej samej wielkości!!! (piasta chyba 21 zębów)
wszystkie wyżej wymienione pasują do skrzyń BE czyli GTI i diesele
z tego co wiem półosie od silników TU mają mniejszy wieloklin do skrzyni, ale piasty sa te same co diesel i gti1,6
Zawieszenie owszem warto byłoby zmienić przy takiej mocy dla prowadzenia/bezpieczeństwa ale można skupić sie na dobrych hamulcach i amorkach.
Nie trzeba wcale pchac całego wózka z gti żeby jeździć na silniku 1,6 czy 1,9
: 31 lip ndz, 2005 12:41 am
autor: invictus
Jest jeszcze 1 rzecz... nei wiem czy dobrze kombinuje ale:
W silnikach tu i w dieslu hamowanie i przyspieszanie jest" oparte" o stabilizator a w GTi jest 3-katny wachacz...
Moim zdaniem moga co chwila padac lozuska stabilizatora i wszystkie gumy -tak raz na miesiac...
O tym ze nie podejda to mowilem o 1.9 bo tylko o jego konstukcji mam jakies pojecie..
: 31 lip ndz, 2005 12:53 am
autor: tomek
Niestety to jest wadą tych prostych zawieszeń że stabilizator jest też jakby drążkiem reakcyjnym.. trzyma koło przód-tył....
Moze nie co miesiąc, ale pewnie troche szybciej niż normalnie
Chociaź z drugiej strony troche ludzi chyba jeździ z dośc mocnymi silnikami bez "trójkątów" i jakos nadążają wymieniać, a ja przy zwykłym dieselu nie nadążałem
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)