Tomek

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Tomek

Post autor: Ninja »

Wlasnie przeczytalem post kolegi Tomka na temat srub do glowicy w 1.9 TD i przypomnialo mi sie ze zdaje sie robiles u siebie swapa. Teraz rzadko bywam na forum wiec nie bardzo wiem czy juz dzieliles sie z klubowiczami wrazeniami, a ze nie chcialem zasmiecac tamtego postu pytaniami nie na temat wiec zalozylem nowy wątek.
No wiec jak tam ten Twoj dieselek? Bo z tego co pamietam to w 205 byl 1.8 TD, czyli ten Twoj jest "nietypowy" (pewnie od 405?). Jak sie sprawuje? Nie bylo problemow z zamontowaniem motoru? To jest 1.9 z intercoolerem czy bez? No i oczywiscie jak wrazenia z jazdy (bo wczesniej miales zdaje sie 1.8 D)?
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Wywołany do tablicy, obecny!!!
Powiem tak: ten swap jest wyjątkowo rozciągniety w czasie :wink:
Nie miałem nigdy warunków na zrobienie tego ekspresem i póki jakoś jeździł to to sobie odkładałem kompletując części i kasę... jak sie okazuje jednego i drugiego za mało ehh
Ogólnie to straszna składanka i teraz napewno bym się za takie coś nie wziąl... totalna porażka finansowa... pozatym duże problemy z częściami i sporo droższe niż do D..
ale cóż, poskladałem i siedzi już w aucie:
-Dół silnika z 1,9 XUD9TE (czyli typowe 405TD z IC) z b.minmalnymi progami, nowe pierścienie, szlif wału, nowe panewki, wszystkie uszczelnienia..
Prawie wszystko inne niż w zwykłym D:
inne tłoki, korbowody, pierścienie 3,5mm, dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków, nie miałem oryginalnej miski olejowej od Td i się okazało że zwykła sie nie zamknie bo jest wieksza pompa oleju i smok opierał się o korek spustowy :wink:
-Głowica pochodzi od silnika 1,8 XUD7TE jak były w 205TD i też starszych 405TD
niestety wersja'91 jeszcze bez uszczelniaczy zaworowych więc dolewki pewnie będą...
jedynie wyregulowałem luzy i splanowałem
-Pompa wtryskowa i wtryski LUCAS od XUD7TE jak nówka
-Turbo podobnie, ustawione wstępnie na 0,6 bara
-Kolektor z lezącym Intercoolerem od 405
-Chłodnica oleju na bloku pod filtrem
I to wszystko pod maską zrobiło już naprawdę niezły błagan :wink:
Seryjny zbiorniczek wyrównawczy okazał się za duży, musiał być z rocznika pow.92, a mocowania przesuniete w sam róg, filtr paliwa w takim układzie wylądował miedzy aku a pompą hamulcową, pompa vacum też juz sie nie mieści na górze i idzie na skrzynię biegów, filtr powietrza też juz niezbyt wygodnie sie tam czuje.. ale brakuje jeszcze całego dolotu zobaczymy jak to wyjdzie...Wydech też inny: pierwsza rura od 205TD (inny profil i szersza) dalej rura i tł. końcowy.
A do tego powinno jeszcze byc mocniejsze sprzęgło i grubsza chłodnica...może dziura w zderzaku wystarczy... :roll:
Skrzynia w TD była troche dłuższa, ja zostawiam serię D i najwyżej będzie sam 5 bieg od TD dla oszczędności na trasie :wink:
Wszystko właśnie składam i lada chwila uruchamiam.
Ogólnie taki silnik fabrycznie powinien mieć ok. 196Nm i 90KM i przy tej skrzyni i kołach chyba 13" powinien troche się zbierać, a co z tego bedzie- zobaczymy :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Respect 8)

Czekamy na pierwsza jazde :)
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Czekamy na wrażenai z jazdy i fotki z pod maski :) ja sobie robiłem swap z 1,0 na 1,1 i też było trochę zabawy ale na szczescie kupilem drugie autko na przekladke :) i problem duzo mniejszy zarowno finasowo (bo sie zwrocilo ze sprzedarzy pozostaych czesci) jak i z dostepnoscią potrzebnych elementów :)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

Tomek wrzuć fotki, musi byc ciekawie pod maską
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Wszystko w swoim czasie :wink:
Tam nie ma co podziwiać prócz bałaganu :wink:
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

tomek pisze: Tam nie ma co podziwiać prócz bałaganu :wink:
Standart :)
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
deejay
Uzalezniony
Posty: 900
Rejestracja: 11 sty wt, 2005 7:37 pm
Posiadany PUG: 1,6 GTI
Numer Gadu-gadu: 3788033
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: deejay »

bałagan ale ciekawy :)
PEUGEOT 205 1.6 GTI
Obrazek
ODPOWIEDZ