Strona 1 z 1

Tomek

: 02 sie wt, 2005 11:15 pm
autor: Ninja
Wlasnie przeczytalem post kolegi Tomka na temat srub do glowicy w 1.9 TD i przypomnialo mi sie ze zdaje sie robiles u siebie swapa. Teraz rzadko bywam na forum wiec nie bardzo wiem czy juz dzieliles sie z klubowiczami wrazeniami, a ze nie chcialem zasmiecac tamtego postu pytaniami nie na temat wiec zalozylem nowy wątek.
No wiec jak tam ten Twoj dieselek? Bo z tego co pamietam to w 205 byl 1.8 TD, czyli ten Twoj jest "nietypowy" (pewnie od 405?). Jak sie sprawuje? Nie bylo problemow z zamontowaniem motoru? To jest 1.9 z intercoolerem czy bez? No i oczywiscie jak wrazenia z jazdy (bo wczesniej miales zdaje sie 1.8 D)?

: 03 sie śr, 2005 5:36 am
autor: tomek
Wywołany do tablicy, obecny!!!
Powiem tak: ten swap jest wyjątkowo rozciągniety w czasie :wink:
Nie miałem nigdy warunków na zrobienie tego ekspresem i póki jakoś jeździł to to sobie odkładałem kompletując części i kasę... jak sie okazuje jednego i drugiego za mało ehh
Ogólnie to straszna składanka i teraz napewno bym się za takie coś nie wziąl... totalna porażka finansowa... pozatym duże problemy z częściami i sporo droższe niż do D..
ale cóż, poskladałem i siedzi już w aucie:
-Dół silnika z 1,9 XUD9TE (czyli typowe 405TD z IC) z b.minmalnymi progami, nowe pierścienie, szlif wału, nowe panewki, wszystkie uszczelnienia..
Prawie wszystko inne niż w zwykłym D:
inne tłoki, korbowody, pierścienie 3,5mm, dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków, nie miałem oryginalnej miski olejowej od Td i się okazało że zwykła sie nie zamknie bo jest wieksza pompa oleju i smok opierał się o korek spustowy :wink:
-Głowica pochodzi od silnika 1,8 XUD7TE jak były w 205TD i też starszych 405TD
niestety wersja'91 jeszcze bez uszczelniaczy zaworowych więc dolewki pewnie będą...
jedynie wyregulowałem luzy i splanowałem
-Pompa wtryskowa i wtryski LUCAS od XUD7TE jak nówka
-Turbo podobnie, ustawione wstępnie na 0,6 bara
-Kolektor z lezącym Intercoolerem od 405
-Chłodnica oleju na bloku pod filtrem
I to wszystko pod maską zrobiło już naprawdę niezły błagan :wink:
Seryjny zbiorniczek wyrównawczy okazał się za duży, musiał być z rocznika pow.92, a mocowania przesuniete w sam róg, filtr paliwa w takim układzie wylądował miedzy aku a pompą hamulcową, pompa vacum też juz sie nie mieści na górze i idzie na skrzynię biegów, filtr powietrza też juz niezbyt wygodnie sie tam czuje.. ale brakuje jeszcze całego dolotu zobaczymy jak to wyjdzie...Wydech też inny: pierwsza rura od 205TD (inny profil i szersza) dalej rura i tł. końcowy.
A do tego powinno jeszcze byc mocniejsze sprzęgło i grubsza chłodnica...może dziura w zderzaku wystarczy... :roll:
Skrzynia w TD była troche dłuższa, ja zostawiam serię D i najwyżej będzie sam 5 bieg od TD dla oszczędności na trasie :wink:
Wszystko właśnie składam i lada chwila uruchamiam.
Ogólnie taki silnik fabrycznie powinien mieć ok. 196Nm i 90KM i przy tej skrzyni i kołach chyba 13" powinien troche się zbierać, a co z tego bedzie- zobaczymy :wink:

: 03 sie śr, 2005 6:28 am
autor: Ninja
Respect 8)

Czekamy na pierwsza jazde :)

: 03 sie śr, 2005 9:28 am
autor: JoT_JoT
Czekamy na wrażenai z jazdy i fotki z pod maski :) ja sobie robiłem swap z 1,0 na 1,1 i też było trochę zabawy ale na szczescie kupilem drugie autko na przekladke :) i problem duzo mniejszy zarowno finasowo (bo sie zwrocilo ze sprzedarzy pozostaych czesci) jak i z dostepnoscią potrzebnych elementów :)

: 03 sie śr, 2005 1:17 pm
autor: deejay
Tomek wrzuć fotki, musi byc ciekawie pod maską

: 03 sie śr, 2005 11:20 pm
autor: tomek
Wszystko w swoim czasie :wink:
Tam nie ma co podziwiać prócz bałaganu :wink:

: 04 sie czw, 2005 12:12 am
autor: JoT_JoT
tomek pisze: Tam nie ma co podziwiać prócz bałaganu :wink:
Standart :)

: 04 sie czw, 2005 3:22 am
autor: deejay
bałagan ale ciekawy :)