Strona 1 z 2
powazna sprawaaaa
: 05 gru pt, 2003 2:42 pm
autor: ZoNNk
są 2 usterki w moim pugu silnik xu5j 1.6 gti
1 samochod na zimnym (nawet mroz) odpala na 1 strzał
na gorącym odpala tez na 1 strzał
a na srednoi ciepłym silniku tzn jak postoji z godzinke po jezdzie juz trzeba krecic 10- 15 sekund
2 po wyłączeniu ssania tzn jak zamknie sie zawor powietrza dodatkowego obroty spadają sporo ponizej ustawionych obotow biegu jałowego np( mam 850 obr na biegu jałowym a po przegazowaniu obroty spadają do 500 i wracaja na 850 i czasem samochod zdycha czujnik polozenia przepustnicy wygląda na dobry i jest dobrze wyregulowany
a wiec co to moze byc
: 05 gru pt, 2003 6:04 pm
autor: WF33912
Ja mam w swoim 1.6 GTI bardzo podobne objawy. Z odpalaniem dokładnie tak jak mówisz. Mnie czasem bardzo długo nie zamyka sie zawór dodatkowego powietrza i nagrzany silnik wyje na 1700 obrotow pod światłami. Wolne obroty mam ustawione za wysoko - 1100 obr/min, wiec przy tych wahnięciach w dół po strzale w gaz nie gaśnie ale za to dużo pali.
Nie wiem co to. Może przepływomierz? Może regulacja przepustnicy? Może jakiś czujnik przekłamuje i komputer "głupieje"? Albo zasysa gdziesz lewe powietrze. Trudno powiedzieć...Taki urok starego układu wtryskowego. Ale skoro obaj mamy dokładnie to samo to może jakaś typowa usterka i ktoś wie jak to naprawić?
: 05 gru pt, 2003 7:45 pm
autor: TOMBIKE
masz chyba zle ustawiony obrotomierz, 500 na jałowym?? No pięknie, u mnie przy 1000 juz ma ochote gasnąc, drży niesamowicie, mam ustawione na 1100 i wszystko ok. Dziwne

: 05 gru pt, 2003 8:48 pm
autor: ZoNNk
TOMBIKE pisze:masz chyba zle ustawiony obrotomierz, 500 na jałowym?? No pięknie, u mnie przy 1000 juz ma ochote gasnąc, drży niesamowicie, mam ustawione na 1100 i wszystko ok. Dziwne

napisałem ze spada do 500 i wraca spowrotem na 850- 900
: 10 sty sob, 2004 5:45 pm
autor: ZoNNk
odgrzebuje stary topic bo mam juz dośc jezdze ostatnio bardzo spokojnie i pali mi 14-15 litrow

Co to moze być czujnik temp wygląda na dobry
mam jebnięty komputer?? czy co?
: 10 sty sob, 2004 6:38 pm
autor: samer
Mamy ten sam problem (mamy 89r), z tego co gdzies sie tam kaktus dowiedzial/przeczytal moze to byc wina zjechanego walka rozrzadu (w 205 maja tendencje do zjezdzania sie) Walczymy z tym problemem obrotow juz dosc dlugo.
Na dniach wkladamy A grupowa glowice z walkiem od Swiatka i zobaczymy czy to pomoze w kwesti obrotow. Jak nie to wyeleminujemy wszystkie rorki z dolotu tzn , od ssania i odpowietrzenia skrzyni korbowej. Zostanie sam kolektor ssacy -> przepustnica -> prosta rorka (bez zadnych dodatkowych wejsc) -> przeplywomierz -> filtr
W Kolettorze ssacym wszystkie pozostale dziury zostana zatkane
Pozdrawiam
: 10 sty sob, 2004 6:45 pm
autor: ZoNNk
przy remoncie silnika robiłem głowice mierzyli mi wałek i wszystko było ok a ok remontu sie tak dzieje to cos z elektroniką
: 10 sty sob, 2004 7:37 pm
autor: samer
Tez nam robili glowice , stwoerdzili ze walek OK , ale kiedy my go pomiezylismy , sprawdzilismy w ksiazce homologacyjnej jak powinno byc okazalo sie ze nie jest OK ...
: 10 sty sob, 2004 8:56 pm
autor: ZoNNk
ale po obadaniu waszego wałka kaktus stwierdził ze spadek mocy moze byc w skali 30 % a moj chodzi wyjątkowo dobrze jest jeszcze jeden 1.6 i to ten 115 km i jakos nie daje mi rady. i napewno nie wałek jest przyczyną kiepskiego odpalania na srednio ciepłym silniku.
Ale teraz mam juz wszystko gdzies bo nie mam kasy na paliwo

bo jak mi pali 15 przy delikatnej jezdzie to z deka przesada
PS a macie całą ksiązke homologacyjną od puga? duzo to ma stron? dało by sie załatwić jakies skany?
: 11 sty ndz, 2004 2:22 pm
autor: samer
z tak 2-3 cm grubosci
: 11 sty ndz, 2004 9:31 pm
autor: ZoNNk
uuuu mayslałem ze mniej to nie bede głowy zawracał
: 14 sty śr, 2004 3:04 am
autor: WINKiel
Widze, ze mam ten sam problem

1989

: 07 mar ndz, 2004 11:18 pm
autor: TOMBIKE
i jak doszedłeś już co to jest?? U mnie teraz zaczyna być to samo
: 08 mar pn, 2004 12:21 am
autor: ZoNNk
dalej ma problem z odpalaniem na srednio ciepłym silniku ale moze mi wtrysk leje jeden nie wiem
jeszczeraz regulowałem przepływke i inne cuda to spalanie spadło do 13
: 08 mar pn, 2004 5:11 pm
autor: Piweł
Sprawdź:
1. Pompa paliwa (i najlepiej przewody elektryczne do niej idące) - może gdzieś są zaśniedziałe i jest kiepskie ciśnienie.
2. Wtryski - choćby ich oporność, może któryś jest jeb%^&ty albo się zawiesił i Ci przelewa.
3. (w kwestii wolnych obrotów) Uszczelnienie całego dolotu, czyli:
- połączenia wszystkich "grubych" rur (filtr/przepływka; przepływka/przepustnica)
- połączenia rurek idących do/od zaworu pow. dodatkowego
- połączenia cienkich rurek z przepustnicą, czyli:
A) obie odmy - najlepiej je w ogóle wywalić z dolotu - puścić w atmosferę lub do jakiegoś odstojnika jak ktoś jest czuły w temacie ekologii

B) króćce pod przepustnicą idące do aparatu zapłonowego
C) ewentualnie wężyk z filtra oparów paliwa (nie wiem czy w ogóle to masz w 1,6)
- połączenia rurki od wspomagania hamulców oraz podciśnienia regulatora paliwa z kolektorem
4. Wyczyść przepustnicę!!!
Poza tym jeśli pali Ci 15

przy "lekkiej nodze" to sprawdź jednak czujnik temperatury silnika i temperatury powietrza w dolocie (powinien być w przepływomierzu).
Pozdr
Piweł