Strona 1 z 5
Pytanie-kompresor
: 23 sie wt, 2005 1:06 pm
autor: mclarenPL
Witam.
Mam pytanko. Jaka jest rożnica między kompresorem a turbiną i które jest lepsze. Można zamontować kompresor w 205-tce 1.9 Gti??
Pozdrawiam
: 23 sie wt, 2005 1:17 pm
autor: Heler
Pewnie sie da, tylko czy sie opłaca ale to juz inna sprawa.
: 23 sie wt, 2005 1:57 pm
autor: blaszka
POSZUKAJ COS NA STRONIE MERCEDESA ONI STOSUJA KOMPRESORY
: 23 sie wt, 2005 5:49 pm
autor: pawel
czesc
roznica miedzy turbina a kompresorem jest taka ze turbina jest napedzana gazami wydechowymi a kompresor paskiem tak jak alternator. Jezeli chodzi o zaadaptowanie do gti to jak najbardziej jest to mozliwe tylko trzeba odpowiednio dopasowac uchwyty dosilnika i wycentrować wszystko...
: 23 sie wt, 2005 6:28 pm
autor: mclarenPL
Dzięki za pomoc.
A nie wie ktoś jaki jest wzrost mocy i ile taki kompresor moze kosztować??
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
: 23 sie wt, 2005 6:30 pm
autor: mclarenPL
DO: "blaszka"
Szukałem na stronie mercedesa ale nic nie było. W sieci prawie nic o tym nie ma.
: 23 sie wt, 2005 6:44 pm
autor: invictus
Sa jeszcze kompresory elektryczne -i taki sam bym sobie zalozyl -gdyby nie to ze kosztuje majatek
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
: 23 sie wt, 2005 8:27 pm
autor: rafi
Kompresor elektryczny może nawet kosztować tylko 1500 zł.Ale to nie jest to co turbina.Może podnieść moc raptem 20%,na więcej nie ma co liczyć.Jeśli chodzi o zasade działania to Pawel wyjaśnił wszystko ogólnym skrótem,ale ogólnie ok.
: 23 sie wt, 2005 8:35 pm
autor: invictus
Chcialbym podniesc moment ze 150 do okolo 180 Nm i to by mi wystarczylo (na razie)
Poza tym elektryczne kompresory maja duuzo wiekszy potencjal niz mowisz -chyba ze mowisz o tej za 1500
Ja moge dac za kompesor do 800zl i dostane (niekoniecznie elektryczny) tylko ze najpierw mam inne wydatki -rowniez zwiazane z silnikiem
: 23 sie wt, 2005 8:41 pm
autor: rafi
Nie do końca cię rozumiem.Sam koszt kompresora jest niewielki.Ale zestrojenie tego to już problem.Nie liczyłbym na przyrost 30 Nm,choć nie mówię że że jest to niemożliwe.
: 23 sie wt, 2005 9:03 pm
autor: Pieraś
za 1500zl to mozna miec juz NITRO (ok 1700 chyba w gorzowie wlkp. jest firma)
: 23 sie wt, 2005 10:57 pm
autor: mclarenPL
Widze że się dyskusja wywiązała:):)
Dzięki wszystkim za pomoc.
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 23 sie wt, 2005 11:38 pm
autor: blaszka
SPRĘŻARKI:
Kilka słów o wpływie powietrza na moc silnika.
Moc silnika wprost proporcjonalnie zależy od ilości powietrza dostarczanego do cylindrów. Co znaczy, ni mniej ni więcej, że jeśli chcemy mieć mocne auto, to powinniśmy dostarczyć silnikowi jak najwięcej powietrza. To właśnie dlatego dla wielu adeptów tuningu rozpoczyna przeróbki silnika od zamontowania stożkowego filtra powietrza. Ale ani on, ani żaden chip, czy sportowy wydech nie jest w stanie zwiększyć napełniania cylindrów nawet o połowę. To można uzyskać tylko przy pomocy doładowania.
Rodzaje doładowań:
Najbardziej subtelne w działaniu i budowie jest tzw. doładowanie dynamiczne. Nie ma ono jednak praktycznie nic wspólnego z turbodoładowaniem. Jest to układ dolotowy o tak obranej geometrii, aby mógł wykorzystywać drgania powietrza lub gazów wydechowych do samoczynnego zwiększania napełniania. Wadą systemu jest bardzo niska skuteczność i jeśli chodzi o zakres obrotów działania, i jeśli chodzi o wzrost napełnienia cylindra jednostką. Doładowanie dynamiczne stosowane jest w wielu nowczesnych samochodach zaczynając od Daewoo Lanos, kończąc na BMW.
Elektryczna turbosprężarka napędzana silnikiem elektrycznym, wymusza dostarczenie dodatkowej ilości powietrza do układu ssącego jednostki napędowej. Do zalet tego rozwiązania należy zaliczyć bardzo krótki czas rozpędzania turbiny, dzięki czemu unikamy powstania tzw. turbodziury. Niestety w przeciwieństwie do klasycznych sprężarek wytwarzają one stosunkowo niskie ciśnienie doładowania: około 0,3 bara, z jednej strony przedłuża to żywotność jednostki, z drugiej jednak strony przyrost mocy nie przekracza 25%.
Najpopularniejszym i najwydajniejszym sposobem doładowania jest zastosowanie tzw. turbosprężarki. Działanie turbosprężarki oparte jest na wykorzystaniu energii gazów wydechowych do sprężania ładunku powietrza. Dzięki niej można uzyskać przyrost mocy rzędu nawet 100%. Jednocześnie uzyskuje się znaczne podniesienie momentu obrotowego. Te zalety jednocześnie mogą stać się wadami turbosprężarek. Zbytnie podniesienie ciśnienia doładowującego przeciążają układ korbowo-tłokowy, obciążeń nie są w stanie wytrzymać tłoki i panewki, czego następstwem jest rozsypka silnika. W czasie montażu aby uniknąć tego typu komplikacji należy także zmniejszyć stopień sprężania jednostki. Aby turbo miało większą skuteczność można wyposażyć je w chłodnicę międzystopniową tzw. intercooler, pozwala on na zmniejszenie temperatury sprężonego powietrza i dodatkowe podniesienie osiągów silnika. Do turbiny powinien być również dostosowany wałek rozrządu silnika. Koszt zamontowania turbosprężarki jest wysoki. Sama turbina to koszt rzędu kilku do kilkunastu tysięcy złotych, odpowiedni kolektor wylotowy na następne kilka tysięcy złotych, nowy chip sterowania silnika około 2 tysięcy złotych. Jeśli chcemy posiadać dodatkowo intercooler to powinniśmy na cały zestaw przygotować
: 24 sie śr, 2005 12:07 am
autor: Sebek
Blaszka monolog na 5+
: 24 sie śr, 2005 12:11 am
autor: JoT_JoT
No prazydatne informacje
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
to fakt
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
a czy monolog Blaszki
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
:D:D
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
hmm...