Diesle w P205

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Diesle w P205

Post autor: Ninja »

Czesc, mam pytanko. Czy ktos moglby po kolei wypisac (i opisac) wszystkie wesje silnikow diesla w pugach? Czy byly silniki z turbina?
dzieki
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

1983 do 1997.
60 KM albo 78 KM (turbo).
5 biegowa skrzynia biegów., Napęd na przednią oś..
152 km/h, 15.0secs 0-100, (160 km/h, 13.0secs 0-100 dla turbo).
GLD, GRD, GRDT albo Turbo D w 5-drz
XLD, STDT albo Turbo D w 3-drz
Wiele edycji specjalnych: Style, Sceptre, Mardi Gras, Zest, Inca & Aztec.

Info z Peugeot205.pl :D na stronie gł. jest taki dział wersje :!:
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

zgadza sie jest dzial wersje, ale w tym dziale nie ma slowa np. o silniku 1.9D ktory zaczeto produkowac w sierpniu 1989 :) mam jeszcze jedno pytanie. Jezdze pugiem z silnikiem 1.8D i chcialbym wiedziec czy jest mozliwosc zamontowania w nim sprezarki i czy taki zabieg nie pociagnie za soba innych modyfikacji w silniku (nowe korbowody, wal, sprzeglo, walek rozrzadu itp.)?
Awatar użytkownika
Demo84
Junior
Posty: 155
Rejestracja: 04 gru czw, 2003 11:27 pm
Numer Gadu-gadu: 3082188
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Demo84 »

taniej chyba jest kupić nowy (czyt. używany) silnik :(
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

mozliwe, ale moj silnik jest w bardzo dobrym stanie, a slinika turbodiesla do puga 205 na sprzedaz nie widzialem. Silnika od gti kupic za bardzo nie chce bo one potrafia byc delikatnie mowiac zuzyte i nielatwo znalezc takiego w naprawde dobrym stanie, a moj "kopciuch" jest przede wszystim oszczedny i bardzo trwaly. O ile do jazdy po miescie jest dobry (dosc zrywny) to na dluzszy dystans mocy troche brakuje :( Dlatego chce wybadac mozliwosci "podkrecenia" go :)
Ćwikła

Post autor: Ćwikła »

No własnie a kto by mógł sie wypowiedzieć o mojej wersji silnika z 1989r 1,9 XRD ma ktoś taki??
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Ćwikła pisze:No własnie a kto by mógł sie wypowiedzieć o mojej wersji silnika z 1989r 1,9 XRD ma ktoś taki??
XUD9/K. 65KM przy 4600obr/min i 118NM przy 2000obr/min , 5 biegowa skrzynia , masa auta 950kg

Pozdrawiam
Ćwikła

Post autor: Ćwikła »

A co to te "XUD9/K".I masa auta 930(przynajmniej tak mam w dowodzie)
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Moze masa jest 5 dzwiowki

A co do tych dziwnych liczb/cyserek to to jest model silnika jaki masz :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
simonszop
Junior
Posty: 208
Rejestracja: 01 lut ndz, 2004 2:42 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: simonszop »

A czy ktos ma jakies blizsze informacje na temat silnika 1905cm3 GLD (ten sam silnik jest chyba w 405, Citroenach C15 i w Polzonezie..) Jesli tak to bardzo bym prosil o jakies informacje! Dzieki
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Dane z ksiazki H.R. Etzolda:

Okres produkcji XI 89 - VI 96
Moc 47 kW (64 KM) / 4600 obr./min.
Moment 118 Nm / 2000 obr./min.
Stopien sprezania 23,5

Podobno byly jeszcze wersje turbo ale ja nic o nich nie wiem.

Pozdrawiam
Ćwikła

Post autor: Ćwikła »

Ninja a moze masz jaieś dane na temat silnika XRD??
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Ćwikła pisze:Ninja a moze masz jaieś dane na temat silnika XRD??
Generalnie diesle byly XUD7 (1.8 60 KM) i XUD9Y (1.9 64 KM). Byl jeszcze 1.8 turbo (78 KM) i 1.9 turbo (o korym nie wiem nic).
I te silniki byly montowane do roznych wersji.
Ja mam 205 XLD z silnikiem 1.8.
X - 3 drzwi, L - ubozsze wyposarzenie (nie mam np. nawiewu na srodkowej konsoli, zegarka na desce itd.), D - diesel.
XLD byly tez z silnikiem 1.9. Kolega ma GLD i tak jak ja ma 1.8 z tym ze jego jest 5-drzwiowy (G - 5 drzwi).
Silniki diesla byly tylko te dwa, a wersje samochodu byly rozne (XLD/XRD/GLD/GRD).
Ty masz 3 drzwiowy (X), jakies tam inne, pewnie lepsze wyposarzenie (R), no i diesel (D), a silnik jeden z dwoch wyzej wymienionych.
Ćwikła

Post autor: Ćwikła »

No ja mam 1,9 a powiedz mi jeszcze gdzie sprawdzić ta numeracje silnika o kótrej piszesz??
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Poczytaj ten topic http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=590
Tam byla cala dyskusja na temat rozpoznawania silnikow i rozszyfrowywania ich numerow.

A na tej stronce http://www.205gti.com/main_uk.htm w Peugeot205 technics pod Chassisnumbers sa takie duze tabelki ktore pomagaja okreslic rodzaj i rok produkcji silnika na podstawie jego numerow.

Ale powiem ci ze te tabelki nie do konca sie zgadzaja...
ODPOWIEDZ