Strona 1 z 1
ucieka mi płyn
: 06 wrz wt, 2005 1:23 pm
autor: cyborg
Witam! Mam od jakiegos czasu wyciek plynu chlodzacego i w koncu go zlokalizowalem-ucieka mi spod kolektora ssacego. Czy ktos mial cos podobnego u siebie? czy zrobie to w domu w jeden wieczor? czy wystarczy wymienic uszczelke czy trzeba tez planowac kolektor?Na co musze uwazac podczas demontazu? Acha, silnik mam TU3M (1,4 monowtrysk). Dzieki za wszelkie informacje
: 06 wrz wt, 2005 1:32 pm
autor: invictus
Spod kolektora ssacego?? jakim cudem?? a moze z weza idacego do nagrzewnicy w kabinie??
: 06 wrz wt, 2005 1:55 pm
autor: cyborg
nie, kolektor ssacy jest chlodzony-idzie do niego waz a dalej kanal idzie w glowice
: 06 wrz wt, 2005 2:07 pm
autor: invictus
jezeli juz to raczej podgrzewany...
dobra -nie wiem jak przelot wodny miedzy kolektorem a glowica jest rozwiazany w tu3 bo w sumie nigdy specjalnie sie temu nie przygladalem.(chodzi mi o to czy przeplywa bezposrednio czy posrednio przez wezyki tak jak podgrzewanie przepustnicy w gti)
Mozesz to zrobic w 1 wieczor, nie musisz nic planowac, tylko wymienic uszczelke.
: 09 wrz pt, 2005 7:12 am
autor: cyborg
Witam, naprawilem przeciek. W sumie nie bylo to takie straszne bo jak powyciagalem wszystkie wezyki, przewody i plastiki to okazalo sie ze do tych srub jest calkiem niezly dostep.. A okazalo sie ze poprzedni mechanik ktory robil glowice nie dal w ogole uszczelek pod kolektorem tylko sam silikon.. Ktory oczywiscie woda pod cisnieniem wypchnela..
: 09 wrz pt, 2005 3:55 pm
autor: moralez
oo musze sprawdzic bo niebawem bede musial dolewac wode rowno z wacha
![Confused :-?](./images/smilies/huh.gif)
: 09 wrz pt, 2005 10:17 pm
autor: Yahoo
cyborg pisze: okazalo sie ze poprzedni mechanik ktory robil glowice nie dal w ogole uszczelek pod kolektorem tylko sam silikon.. Ktory oczywiscie woda pod cisnieniem wypchnela..
dlaczego oczywiście ? widziałeś, jaką strukturę ma silikon po zaschnięciu ?
: 10 wrz sob, 2005 9:41 pm
autor: moralez
apropo uciekanie plynu, auto mi troche puszcza plynu, raz mniej raz wiecej, ostatnio zaczelo znow wiecej, dzis wychodze od dziewczyny patrze a obok auta mokry beton pare mini kaluz, no i mysle zajebiscie cala woda spier.....no ale otwieram maske a tam ku mojej radosci zbiorniczek wyrownawczy zapelniony w wysokosci 2 cm
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
widac ktos zaparkowal samochod obok i go myl
i teraz pytanie skac moze spitalac
pompa
waz przed pompa
co jeszcze ?
: 12 wrz pn, 2005 7:17 am
autor: cyborg
yahoo napisał:
dlaczego oczywiście ? widziałeś, jaką strukturę ma silikon po zaschnięciu ?
Tak, widzialem i to nie raz i dlatego napisalem ze oczywiscie-silikon po wyschnieciu staje sie bardzo rozciagliwa guma i cisnienie jakie wytworzy sie w ukladzie chlodzenia podczas pracy silnika bardzo latwo wypchnie taka gumke.
Do Moraleza - mi jeszcze wczesniej plyn uciekal z korka spustowego chlodnicy - mechanik u ktorego bylo auto nie wlozyl o-ringu na korek spustowy i wtedy kapalo.. A w ogole to sprawdz wlasnie wszystkie weze najpierw..
: 12 wrz pn, 2005 11:33 pm
autor: moralez
wymacalem....wode zaczyna spitalac w okolicach dolnej lapy silnika w miejscu gdzie jest laczenie czesci bloku, na wysokosci walu korbowego , odpiecie lapy bedzie musowe,
ale zeby sprawa byla ciekawsza to okazalo sie ze uszczelka pod miska jest zrobiona na silikon i olej powloutku tez robi out
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
: 12 wrz pn, 2005 11:36 pm
autor: invictus
Pod miske praktycznie zawsze sie daje silikon... tylko nie kazdy mechanior pamieta ze po 2-3 dniach jazdy nalezy dociagnac jeszcze sruby...