Strona 1 z 1
Obrotomierz w dieslu.
: 08 wrz czw, 2005 2:51 pm
autor: Pagi
Witajcie.
Czy sprawa obrotomierza w dieslu zostala wyjasniona?
Gdzie w koncu powinien on byc podlaczony? Do alternatora? jeli tak to porsz o info do jakiego zlacza.
Pozdrawiam!
: 08 wrz czw, 2005 8:50 pm
autor: waldemarek_b
ja mam obrotomioerz cyfrowy (dodatkowy nie w desce) podłączony do alternatora - inaczej w dieslu si nie da - chyba ze chcesz przyklejać magnesy ka kole zamachowym itp.
: 08 wrz czw, 2005 9:28 pm
autor: Pagi
W alternatorze jest jakies zlacze dodatkowe? Bo ja dzis ogladalem i widze tylko 2 kable... jeden grupy to pewnie wyjscie z pradnicy na ladowanie i jeden cienki to pewnie wzbudzenie pradnicy... Alternatora mam Valeo...
Pozdrawiam!
: 10 wrz sob, 2005 10:09 pm
autor: waldemarek_b
nie wiem jak jest w Valeo ale w alternatorze bosha sam sobie dorobiłem wyjście (strae boshe nie miały orginalnie ale nowe już mają dodatkowe wyjście) - tylko obrotomierz musi być przystosowany do odczytu z alternatora
: 10 wrz sob, 2005 11:51 pm
autor: Pagi
ja dzis robilem przy sprzegle i znalalzem ze na kole zamachowaym czujnik, pewnie jest do obrotomierza... powiedzcie tylko jak sprawdzic czy to dziala i jak podlaczyc obrotomierz? bo mam taki co ma 4 koncowki, a z tego czujnika wychodza 2 kabelki...\
Pozdrawiam!
: 11 wrz ndz, 2005 4:13 pm
autor: waldemarek_b
plus masa i dwa do czujnika - ale nie na 100%
: 12 wrz pn, 2005 2:56 pm
autor: Pagi
ja w swoim po przesledzeniu sciezek doszedlem do nieco odmiennych spostrzezen, mianowicie:
1 - plus
2 i 4 sa zmostkowane - masa
3 - sygnal sterujacy.
w kolejnosci patrzac od tylu na obrotomierz, majac styki u dolu... chociaz jazauwazylem ze mam inaczej wyprowadzenia, niz w benzyniaku, gdzieindziej jest kostka...
: 28 wrz śr, 2005 9:52 pm
autor: Pagi
Oznajmiam uroczyscie ze obrotomierz juz uruchomilem
W razie pytan sluze pomocą
: 28 wrz śr, 2005 11:39 pm
autor: Kaktus
A skad wiecie ze alternator ma tyle obrotow co silnik?
Macie w takim razie obrotomierz alternatora, a nie silnika, przeciez alternator napedzany jest paskiem klinowym, i bodajrze na 2 obroty walu korbowego, przypadaja 3 albo 4 obroty alternatora, przeciez kola pasowe alternatora i na wale korbowym maja rozne srednice.
Jak to jest? Jaki sygnal z alternatora zczytuje taki obrotomierz?
: 28 wrz śr, 2005 11:42 pm
autor: Pagi
Ja skorzystalem z czujnika na kole zamachowym, tak jak to fabrycznie jest w dieslu i wszystko dziala jak nalezy.
: 29 wrz czw, 2005 12:00 am
autor: tomek
Pagi chyba w innym pocie było o tym trochę więcej.... no ale mów w końcu w czym był problem
Kaktus- w wielu dieselach obrotomierz jest pod alternator, obrotomierz jest do danego modelu i jest odpowiednio wyskalowany i jakoś to działa
: 29 wrz czw, 2005 12:34 am
autor: Kaktus
Tak, ale mnie zastanawia kwestia podpiecia do diesla obrotomierza z licznikow z GTI
: 29 wrz czw, 2005 12:43 am
autor: Pagi
No wlasnie podobno jest to "robialne"
i znam goscia ktoremu podobno sie udalo (jeszcze tego nie widzialem)
Jak sie z nim spotkam to zobacze idowiem sie co i jak i napewno nie omieszkam opisac tutaj jak to uczynic
Pozdrawiam!
: 29 wrz czw, 2005 9:06 am
autor: tomek
Kaktus-akurat w pugach nie jest pod alternator! W dieselu jest z czujnika wału a w GTI może być z zapłonu albo też z tego czujnika... ?
Tak czy inaczej są to już te same obroty czyli nie powinno to stanowić problemu i jestem pewny że jest wykonalne.
Jedyną różnicą mogą być poziomy tych sygnałów i większy zakres obr. w GTI i to wszystko.
Pagi-jeszcze raz zapytam co w tamtym podłączeniu było nie tak?
: 29 wrz czw, 2005 7:27 pm
autor: Pagi
tomek: podlaczenie bylo ok, czujnik mialem uszkodzony.
A zasadnicza roznica miedzy obrotomierzem z benzyny a diesla to to ze w benzynie jest sterowany plusem a w dieslu masą.