Strona 1 z 1
Pytanie odnosnie swiatelek na liczniku...
: 19 wrz pn, 2005 11:09 pm
autor: Pagi
Czy po przekreceniu stacyjki na 1wszy stopien powinno sie swiecic wszystko(STOP, aku, olej i temp) ? Czy tylko aku, a po przekreceniu na2gi stopien dopiero wszystko ?
Jak uzyskac taki stan?
Generalnie po przekreceniu raz prad powinien przychodzic tylko na lampke aku... fabrycznie sie tak chyba nie da, gdyz sa te lampki na wspolnym plusie... NA licznik nie przychodza wogole dwa plusy, tylko jeden juz po pierwszym przekreceniu kluczyka...
Czy lampka od wody wogole powinna sie swiecic na zaplonie przed odpaleniem silnika?
Bo ja dzis dorzezbilem sobie diodke miedzy lampka temp a lampka STOP, zaporowo w kierunku lampki temp. gdyz owa lampka zapalala mi sie razem z lampka cisnienia oleju... mieydzy lampka oleju a STOP taka diodka byla fabrycznie...
Czy tak moze byc?
: 19 wrz pn, 2005 11:13 pm
autor: hal205
ja mam stary typ ale juz na pierwszym swieci sie wszystko czyli reczny jesli zaciagniety stop , olej , temperaturka , akumulator
: 19 wrz pn, 2005 11:15 pm
autor: invictus
Z tego co pamietam jak mialem diesla to swiecilo sie wszystko -no poza 'zarnikiem' reprezentujacym swiece
: 19 wrz pn, 2005 11:40 pm
autor: szmergiel
mnie też sie paliło stop i olej jak go przegrzałem. Poczatkowo troszke sie zdenerwowałem z tym olejem, ale po zdjęciu kabelka z czujnika i zrobienia zwarcia z masa wyluzowałem.
: 20 wrz wt, 2005 12:30 am
autor: Pagi
No wlasnie... cos to niebardzo ze sie z olejem woda zapala...
Co sadzicie zeby zrobic tak jak napisalem, wstawic diodke i wtedy STOP zapali sie razem z olejem, alle juz woda z olejem sie nie bedzie swiecic...
: 20 wrz wt, 2005 10:16 am
autor: tomek
Podstawowym czujnikiem jest ciśnienie oleju i to musi się palić.
Podobnie pali się ładowanie ale to jest specyficzna lampka ona gaśnie gdy dostanie od alternatora + z drugiej strony.
Nie pamiętm dokładnie jak to było ale oryginalne podłączenie nie było zbyt funkcjonalne tak że nigdy nie było wiadomo od czego wszystko pali się na czerwono!
W zasadzie zapalanie się lampek na 1 pozycji ma nam uświadomić że w pewnym sensie one i czujniki są sprawne.
Ciśnienie oleju i ładowanie juz tak działają , pozostaje temp wody i ich magiczny stop, ale też mogą być inne.
Podłaczyli to diodami strasznie debilnie
Według mnie (jak zresztą zrobiłem) powinno być tak:
-po przekręceniu stacyjki zapalają się WSZYSTKIE kontrolki korzystając z ciśnienia oleju (spr. kontrolek)
-korzystając z ładowania gaśnie sprawdzanie kontrolek
-STOP zapala się z każdą inną czerwoną kontrolką (ale tylko z konkretną a nie wszystko na raz jak przedtem
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
)
: 20 wrz wt, 2005 11:30 am
autor: Pagi
no tez bym chcial zeby stop zapalal mi sie z konkretna lampka i do tego chce doprowadzic wstawiajac diode miedzy stop a lampke temp.
W tej chwili z zampka cisnienia zapala mi sie woda... a to mylne jest...
Tylko jak doloze ta diode to przy przekreceniu kluczyka nie zapali mi sie lampka temp.
Chyba musze troszke pokombinowac i poprzeraviac ten licznik...
Napisz Tomku jak to masz polaczone...
: 20 wrz wt, 2005 12:58 pm
autor: Pieraś
pala sie all kontrolki poza recznym chyba ze zaciagniety - kazda musi sie zapalic (test czujnikow)
: 20 wrz wt, 2005 1:26 pm
autor: JoT_JoT
Pierwsze przekręcenie kluczyka pali sie aku i ewentualnie reczny gdy zaciągniety. Druga pozycja kluczyka zapala sie reszta kontrolek olej temp komp. Gasna po odpaleniu kontrolka od silnika po jakis 5 sek
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
tak to wyglada u mnie
: 20 wrz wt, 2005 1:26 pm
autor: Pagi
Taaa test czujnikow
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Nie w naszych samochodach. TEst co najwyzej zarowek w liczniku czy nie spalone
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 20 wrz wt, 2005 1:33 pm
autor: blaszka
przy podłaczeniu do kompa da sie sprawdzic czy wszystkie kontrolki sie pala sam takie cos robiłem
: 23 wrz pt, 2005 12:29 pm
autor: tomek
W pewnym sensie zapalanie się kontrolki ciśnienia oleju trzeba traktować jako test czujnika/kontrolki choć faktycznie mamy go przy okazji.
Zapalanie się wszystkich kontrolek też jest w sumie testem czy wszystkie żarówki sa sprawne i czy jak np zagotujemy auto to napewno będziemy w czas o tym wiedzieć....
Pagi- wszystko było robione "na gorąco" zasada działania jak w twoim brzęczyku:)
nie powinieneś mieć problemów
Miałem kiedyś wolną chwilę to się tym pobawiłem
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)