Strona 1 z 2
-1 wtryskiwacz
: 27 wrz wt, 2005 5:51 pm
autor: invictus
Czysto teorentycznie jakby tak odlaczyc jeden wtryskiwacz??
Niby mnie pali, ale tak nie do konca, bo jak tak sobie mysle to nie wiem w jakim stopniu lambda jest odpowiedzialna za sklad mieszanki, a w jakim przplywka -na moje lambda jest tylko do korekcji, ale o jakiej amplitudzie...
Bo skoro jeden wtrysk jest odlaczony to w wydechu caly czas jest duzo tlenu . Sonda daje sygnal, ze mieszanka jest za uboga, pozniej znow daje taki sygnal...
Tu nie ma konkretnego pytania -niech kazdy sie wypowie co mysli
Chyba jakos tak na dniach zobacze jak ze spalaniem...
: 27 wrz wt, 2005 7:17 pm
autor: Michal gti
Tłok Ci spłynie, jak odłączysz wtryskiwacz.
A tak to nie wiem, czy się zmieni spalanie
: 27 wrz wt, 2005 7:19 pm
autor: invictus
mozesz wyjasniec dlaczego??
: 27 wrz wt, 2005 7:38 pm
autor: Michal gti
Będzie za wysoka temperatura w cylindrze.
: 27 wrz wt, 2005 9:09 pm
autor: invictus
ale z jakiego powodu za wysoka??
chlodzenie to co zawsze, olej tak jak zawsze, tylko wybuchu nie bedzie -nie kumam dlaczego mialaby byc wieksza...
: 27 wrz wt, 2005 9:16 pm
autor: Manson
oczywiscie nic nie splynie, splynac tlok moze gdy jest za malo paliwa a nie gdy go wogole nie ma
np gdy wtryskiwacz sie przytyka, albo leje itp wtedy poprostu jest wystarczajaco duzo paliwa zeby krecic silnikiem ale za malo zeby chlodzic komore, w sumie to szybciej zawory wypali w silniku wolnossacym, problemem tutaj bedzie nierowna praca i wal moze cierpiec jako ze nie bedzie symetrii obciazenia
: 27 wrz wt, 2005 9:20 pm
autor: invictus
pracuje rowno -obroty praktycznie nie faluja
( kazdym razie nie wiecej niz na 4 garach)
no wlasnie z tym splywaniem to wiem ze jak jest za uboga mieszanka to wzrasta temp, ale nie jak jest tak uboga
: 28 wrz śr, 2005 7:19 am
autor: Przecinak
Prawdopodonie nic wielkiego sie nie stanie pod warunkiem ze faktycznie nie bedzie na tym cylindrze paliwa. Jedynie to nierowna praca. W duzych silnikach wielocylindrowych jest to normalna opcja ze dopoki nie depniesz to dziala tylko polowa cylnidrow. Z tym ze jest to silnik 4 cylindrowy (nierowna praca) i wogole nie jest przystosowany do takich eksperymentow.
: 28 wrz śr, 2005 8:43 am
autor: tomek
Ja myślę że silnik tego nie polubi... co prawda rozkład mas się nie zmieni i wszystko pozostanie wywazone ale zabraknie co jakiś czas tego wybuchu co spowoduje nierównomierny moment obrotowy.. szczególnie w niższym zakresie obrotów kto wie może to się odbić np. na sprzęgle... ale to tylko teoretycznie i tak naprawdę ciężko jest ustalić tu skalę tego problemu i obroty jakichby to dotyczyło..
Natomiast co mi się zaraz nasuwa to zgłupieje sonda lambda i "będzie chciała" dawkować dużo więcej paliwa żeby wyrównać skład-trzebaby to oszukać przy przełączaniu.
Pozatym przy 4 cylindrach opór jednego w stosunku do 3 jest stosunkowo duży, sprawność silnika spadnie a spalanie może nawet wzrosnąć, ale to zobaczymy po testach
: 28 wrz śr, 2005 9:04 am
autor: blaszka
ja powiem tak z doświadczenia bedzie nierówna praca silnika moze sie dławić przy przyspieszaniu i wzrosnie zuzycie paliwa niejeden raz przerabialiśmy ten temat na serwisie
: 28 wrz śr, 2005 1:22 pm
autor: invictus
Powiem wam tak -silnik pracuje rowno i rowno ciagnie -spalania jeszcze nie sprawdzalem -musze zuzyc to paliwo, ktore mam, bo nie wiem ile mi zostalo
: 28 wrz śr, 2005 1:27 pm
autor: blaszka
odłacz wszystkie i zostaw jeden spalanie bedzie 1l
: 28 wrz śr, 2005 1:29 pm
autor: invictus
Co ty.. liczyc nie umiesz?? 10l/4 =2,5l a nie jeden
: 28 wrz śr, 2005 3:30 pm
autor: Sebek
Pisałeś że czysto teoretycznie a jednak odłączyłeś albo coś...
: 28 wrz śr, 2005 3:32 pm
autor: invictus
Nie -zanim to napisalem to przez 3km jechalem na 3 garach bo zapomnialem kabla do swiecy podlaczyc
Jeszcze wtedy Calibre 2.0 wciagnalem na prostej ale jakos tak nie szedl tak jak powinien...