Przedstawie półosie diesela(tylko takie w dieselu widziałem)
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:
i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:
Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.
Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:
Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.
Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał
Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.
Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?