Strona 1 z 1

Przeguby i półosie...

: 01 paź sob, 2005 11:44 pm
autor: Pagi
Czy w dieslu 1,9 z 92 roku da sie wymienic same przeguby? Bo ktos mi powiedzial, ze trzeba cale półosie, a to juz jest koszt nie mały...

: 02 paź ndz, 2005 2:16 am
autor: Paweł
No ja mam dokładnie takiego i trzeba było całość wymieniać. Jedną wymieniał mój qmpel (poprzedni właściciel), a drugą ja. Obie regenerowane za ok 250 zł w 1999 i do tej pory jest OK.

: 02 paź ndz, 2005 2:21 pm
autor: 205MI16
Z tego co mi wiadomo półosie w dieslu a GTI są takie same albo bardzo podobne, a w GTi jest możliwa wymiana przegubu zewnętrznego, który najczęściej się wyrabia. Widziałem przeguby na allegro w cenie 100 150pln nowy.

: 02 paź ndz, 2005 2:53 pm
autor: tomek
Przedstawie półosie diesela(tylko takie w dieselu widziałem)
Do silników TU są ich mniejsze odpowiedniki.
Zasadniczą różnicą w stosunku do innych zachodnich marek jest przegub zewnętrzny.
Nie jest to kulowy odłączany sam przegub!!
Jest to przegub trójramienny(prostszy w budowie) i kompletny jest dopiero z kawałkiem półosi:

Obrazek

i rozpinanie go ma tylko sens chyba w celu wyczyszczenia... Bo napewno nie do zmiany gumy..
Trójramię(wybierak) jest fragmentem półosi i też się zużywa!!
Wymiana samej zewnętrznej części to połowiczna naprawa.
Czyżby to te dostępne w handlu..?
Po odłączeniu od półosi wygląda tak:

Obrazek

Cały przegub zewnętrzny w takim razie kończy się drugim końcem półosi zakończonej wieloklinem.
Niby wystepuje jako część wymienna ale ciężko zdobyć.

Wspomniany wieloklin łączy się z całkowicie odłączanym i rozbieralnym przegubem wewnętrznym:

Obrazek

Przegub ten (lewy ma dodatkową sprężynę) rozchodzi sie odrazu po poluzowaniu osłony gumowej.
Następnie zdejmujemy trójniczek (uważając na wałeczki) i mamy rozdzieloną półoś na część zewnętrzną i wewnętrzną.
Teraz można wymieniać sobie gumy, czyścić i smarować.

Zagadka o którą pytam już setny raz i nikt nie chce ujawnić to półosie GTI :wink:
Nie wiem czy to jakaś tajemnica czy nikt nie rozbierał :wink:

Ponoć w GTI występowały wymienne przeguby - ponoć kulowe.
Wiem że w GTI 1,6 półoś jest fizycznie wymienna z dieselem.
Wiem że w GTI 1,9 wiekoklin w piastę jest większy.

Kto może potwierdzić jakie przeguby ma GTI? kulowe czy trójramienne?

: 02 paź ndz, 2005 2:59 pm
autor: 205MI16
Ja mam kulowe w oryginałach z 1,9 GTI - rozbierałem do wymiany mieszków. Przeguby trójramienne miałem w clio i R19 - i masz rację sama wymiana przegubu w tym modelu to naprawa połowiczna na chwilę.

: 02 paź ndz, 2005 3:04 pm
autor: tomek
No to się potwierdza że GTI miały kule...
Ciekawy jestem jeszcze co jest w 1,6 bo ponoć też powinny być kule..
No chyba że ktoś wsadził przy wymianie trójramienne takie jak w dieselu... :wink:
Wiem że sprzedawcy często mają pod jednym numerem diesela/TD/1,6GTI/C15D...

: 02 paź ndz, 2005 3:51 pm
autor: tomek
Acha Pagi wymiana całęj półosi ma swoje plusy.
Co prawda trochę drożej, ale masz też nowy przegub wewnętrzny który jednak też sie zużywa...
Niby mniej ale często nawet o tym nie wiemy a luz jest wyczuwalny i pojawiają się potem jakieś drgania wibracje stuki niby z nikąd...
Ja miałem ekstremalny przypadek gdzie od baaardzo niskiego zawieszenia ten przegub pracował w mocnym ugięciu... :wink:
Coś mi rzęziło przy skręcie i drżało w łukach przy większych prędkościach..
Co się okazało- półoś wychodząca z wewnętrznego przegubu zahaczała o jego ściankę!!!
Przegub ten miał już wogóle dość duży luz (palcem wyczuwalne mocno wyrobione powierzchnie) i w dodatku mogło rozłupać ten przegub :wink:

: 02 paź ndz, 2005 10:45 pm
autor: Pagi
Ok... wiec zbieramy kaske na polosie :)

W takim razie regenerowac? czy kategorycznie nowe ?

Dzieki Tomku za opisanie i wyjasnienie jak to wszystko wyglada i dziala.