Strona 1 z 1

ISKRA NA WSZYSTKICH ŚWIECACH JEDNOCZESNIE

: 02 paź ndz, 2005 9:45 pm
autor: 205MI16
Mam pytanie:
Czy są pugi w których zapłon daje iskrę na wszystkie świece jednocześnie?

: 02 paź ndz, 2005 11:10 pm
autor: tomek
Są takie pugi.
Przykładem jest TU 1,1 z wtryskiem Magneti Marelli gdzie taki właśnie komp steruje odrazu jedną cewką na 4 świece.

: 02 paź ndz, 2005 11:18 pm
autor: 205MI16
A masz może schemat elektryczny?
Pytanie moje wzięło się stąd, że posiadam 4 niezależne cewki z fajkami na świece, które wchodzą w pokrywę zaworów w silniku Mi16. Rozwiązanie z 4 niezależnymi cewkami jest na pewno lepsze od standardowego z jedną, tylko jestem noga z elektroniki i nie mam pomysłu jak to rozwiazać. Kompa nie chcę zakładać a być może da się zrobić prosty układ z czytnikiem z koła zamachowego lub ze zwykłym aparatem z przerywaczem, który udało mi się zamontować do głowicy.

: 02 paź ndz, 2005 11:45 pm
autor: tomek
Dzisiaj jest już późno...
Pomyślę po wtorku ok?
Mam dokładny schemat takiego sterowania o którym wspomniałem ale podstawa tu to taki komp.
Napewno wszystko się da!!
Zamontowałeś aparat ze zwykłym przerywaczem? jak tak to i bez elektroniki może się obejść ale nie do końca dobrze..
Wyprzedzenie zapłonu jest zazwyczaj "dynamiczne"
-czy to mechaniczny bezwładnościowy regulator w kopułce i podciśnieniowy w aparacie
-czy to komp/moduł "patrzący" na różne warunki pracy (obtory, obciążenie...)

Myślę że najłatwiej byłoby zaadoptować coś z gotowców tylko trzeba się trochę "rozejrzeć"

: 02 paź ndz, 2005 11:52 pm
autor: 205MI16
mechaniczny bezwładnościowy z podciśnieniem i działa naprawdę dobrze
Ja mam MI na 2 podwójnych gaźnikach więc elektronika jest zbędna.
Co do gotowców to masz rację - tylko co??
Do wtorku w takim razie

: 17 paź pn, 2005 9:18 pm
autor: driver_
Pomysl o sterowaniu zaplonu w systemie WastedSpark...