Strona 1 z 2

hamowanie w Citroenie AX - dla kumpla pytam

: 11 paź wt, 2005 8:33 am
autor: Pieraś
Kolo ma citroeana ax 1.1
zmienial tarcze bo jak hamowal to auto drzalo jakby krzywe byly albo cos. na tamtych tez tak bylo, zareklamowal i uznali reklamacje. teraz kupil za 60zl/szt. brembo i tez jest .... cala zawiecha sprawna hamulce oczyszczone zbieznosc wywazenie ok.

przjechalem sie tym autem i nic nie sciaga, pedal ham. nie odbija nic nie drzy , kierownica tez nie ... na calym aucie czuc drgania ... mozliwe ze tarcze jednak do dupy i poprostu np. nie wiem krzywe albo sie nierowno scieraja ????

mysle ze moze sprobowac je na tokarke zalozyc by sprawdzic czy bicia nie ma.

: 11 paź wt, 2005 8:56 am
autor: Sebek
też jestem ciekawy co może być przyczyną bo wymieniłem ojcu w saxo tarcze,klocki,łozyska i lekkie bicie jest...

: 11 paź wt, 2005 9:29 am
autor: blaszka
mozliwe ze jak jest dalej bicie po wymianie tarcz to piasta tez sie zwichrowała a do jej zwichrowania mogło dojsc w taki sposób ze kolo jezdził i hamował długo na krzywych tarczach lub z gorącymi tarczami i piastami (po hamowaniu )wjechal w kałuze i piasta tez sie zwichrowała

: 11 paź wt, 2005 9:54 am
autor: Pieraś
ale przy normalnej jezdzie by tez bicie chyba bylo ....

: 11 paź wt, 2005 10:37 am
autor: blaszka
Pieraś pisze:ale przy normalnej jezdzie by tez bicie chyba bylo ....
no to piszesz ze auto drzy

: 11 paź wt, 2005 10:40 am
autor: Pieraś
ale przy hamowaniu

: 11 paź wt, 2005 10:52 am
autor: blaszka
no to tez moze być to piasta jest to wtedy bardziej odczuwalne gdyż klocki ściskaja tarcze która obraca sie na krzywej piascie (nawet z lekkim biciem ) a co za tym idzie bicie przenosi sie na klocki potem na zaciski az do całego zawieszenia

a co do wymiany drugich tarcz to mozliwe ze sie zwihrowały własnei od krzywej piasy wystarczy pare hamowań na krzywej piascie i nowe tarcze tez padna juz to kiedyś przerabiałem w citroenie c5

: 11 paź wt, 2005 11:17 am
autor: invictus
a bebenki?? :)

: 11 paź wt, 2005 11:58 am
autor: Pieraś
ale niby wymiana przodu pomogla ale na krotko .... poza tym to bardziej z przodu czuc. tyl nie mialby takiej sily by takie drgania wywolac chyba

: 11 paź wt, 2005 12:30 pm
autor: blaszka
TYŁ ODPADA

: 11 paź wt, 2005 2:44 pm
autor: Sebek
u mnie tylko przód i tylko przy chamowaniu wiec piasty?

: 11 paź wt, 2005 5:16 pm
autor: invictus
mialby -uwerz mi... wystarczy 8)
opony tez moga byc walniete np na brzegu i przy hamowaniu pod wplywem wiekszego docisku...

to sa tylko rozne opcje -my ci nie pomozemy na odleglosc -musicie wykluczac po kolei

: 11 paź wt, 2005 5:38 pm
autor: Pieraś
no ja kolesiowi do Ax'a zalatwilem tokarke wiec sie sprawdzi tarcze

: 15 paź sob, 2005 11:00 pm
autor: elscinaczo
witam, mialem ax 1.0 i nie mialem problemu z hamulcami do pewnego momentu. Zrobilo sie tak ze pedal musialem cisnac z calej sily zeby zahamowal. Wyczyscilem zaciski i znow hamulce byly ok, ale zaczelo mi cos wibrowac przy hamowaniu. Pojechalem do znajomego mechanika i co powiedzial: "wymien plyn hamulcowy i bardzo dobrze przepompuj uklad". Problem z blowy, pomoglo jak reka odjal. A to ze awarja zgrala sie z czyszczeniem zaciskow to poprostu byl zbieg okolicznosci-balem sie ze przy czeszczeniu(pare razy mlotkiem stuknalem w zacisk) zgialem cos.

: 15 paź sob, 2005 11:34 pm
autor: 205MI16
Tak z AXem 1,0 jest problem częsty z zaciskami ( mój teść ma takiego 93' i mu go serwisuję) ale żeby wibracje? tego nie było jeszcze. Generalnie to jest auto wagi "papierowej" więc jest wrażliwe na wszelkie niedociągnięcia - niewyważone koła, krzywe lub krzywo założone tarcze, kiepskie opony ( w końcu ma 3 śruby w kole 8) ). Ale spalania w mieście na poziomie do 6l można pozazdrościć.