Nowe tarcze i tłucze!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Nowe tarcze i tłucze!!!

Post autor: b182 »

Witam mialem problem z tarczami hamulcowymi który polegał na taki wpadaniu w wibracje gdy hamowałem z większych predkości. Stwierdziłem że pewnie tarcze są już pokrzywione(były też mocno zużyte) wiec je wymieniłem na nowki Jurid. No i kurna dalej to samo gdy chamuje z około 100-110 km/h zaczynają wibrować. Co do chu... może być nie tak?? Może to wina niewyważonych kół (jak zakładałem nowe opony niewyważyłem ich. Ale jadąc nawet szybko nie ma zadnych wibracji. Występują tylko gdzy hamuję!!!
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Masz klocki za twarde moim zdaniem - jak hamujesz ze 100 to pojawiaja się wibracje i głośny szum - buczenie?
invictus

Post autor: invictus »

mi buczy okrutnie szczegolnie po paru mocnych hamowaniach z >160
ja tak mialem w dieslu jak mi bebny padly, ale tyl latwo mozna wykluczyc hamujac recznym.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No raczej niebuczy:)Tylko te wibracje. Wydaje mi sie ze moze to przez niwyważone koła. Albo faktycznie bębny już się wyruchały.:(
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

A moze zle spasowanie otworow piasty i tarczy hamulcowej. Ostatnio zrobilem z mechanikiem taki numer(przypadkowo) i nie wiedzielismy co sie stalo. Moze i to warto sprawdzic.
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

No ale jak źle spasowane?? Odkręciłem stare nałożyłem nowki i dokręciłem tymi śróbkami chyba 8 i powinno grać! Chyba że głowki śróbek za bardzo wystają i tarcza nieprzylega równo do piasty ale raczej małoprawdopodobne
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Musisz w takim razie sprawdzać po kolei.
Najpierw bym zdjął tarcze i wrzucił na tokarkę - czasami nowe nie znaczy proste.

Aha i wykluczyłbym tył - chyba że jesteś pewien że to przód.
Awatar użytkownika
Heler
Junior
Posty: 299
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:46 am
Posiadany PUG: Inny, Seat Cordoba
Numer Gadu-gadu: 975861
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Heler »

Chodzi o przesuniecie otworow piasty w stosunku do otworow w tarczy hamulcowej. Przekrecilismy ja o jeden otwor dalej niz normalnie i przez to okrutnie walilo i wibrowal caly samochod, tak ze sie jezdzic nie dalo. 8)7
Przesiadka do wiekszego i rodzinnego...ale juz sobie obiecalem powrot do 205, tym razem tylko w wersji GTI :D
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

MOZE NALEZY ZACZAC OD SPRAWDZENIA ZACISKÓW
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

a co znimi moze byc nietak?? Dokrecone sa jak należy.
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Moim zdaniem zaciski są niewinne. Chyba żę już są wywalone jak koń po stu westernach - to i tak by się tłukły przede wszystkim.
Awatar użytkownika
blaszka
Peugeot 205 Master
Posty: 2817
Rejestracja: 17 mar czw, 2005 3:43 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Kontakt:

Post autor: blaszka »

b182 pisze:a co znimi moze byc nietak?? Dokrecone sa jak należy.
moga miec luzy lub cieżko chodzić
Awatar użytkownika
zawodowiecleon81
Junior
Posty: 120
Rejestracja: 16 mar śr, 2005 9:45 am

Post autor: zawodowiecleon81 »

Witam!
Moze wsadziles stare klocki do nowych tarcz. Tego sie nie praktykuje. Moze jak zakladales tarcze dostalo sie cos miedzy piaste a tarcza. Powierzchnie te kusza byc idealnie spasowane. Jakias nierownosc troche rdzy niedoczyszczonej do konca bedzie powodowac ze tarcza w jednym miejscu bedzie odstawac. Podczas jazdy nie bedzie wibracji ale podczas hamowania bedzie rzucac zaciskiem.
Pozdrawiam
niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
grin

Post autor: grin »

ja bym sprawdził stan amortyzatorów, u mnie po wymianie przestało wpadać w wibracje
ODPOWIEDZ