Strona 1 z 1

porównanie silników 8V z 16V

: 06 sty wt, 2004 1:15 pm
autor: tomb
:? Witam grupowiczów!

Czy, ktoś z was wie jaki jest właściwie zysk na przyspieszeniu pomiędzy P205 z silnikiem 8V (128KM) a 16V (147KM), powiedzmy od 0-100 km/h oraz także na większych predkościach przy zastosowaniu standardowej skrzyni.
Biorąc pod uwage większy cięzar silnika 16V niewielki zysk na momencie obrotowym na kożyść oczywiście 16V.
Wg kolegów z grupy dyskusyjnej forum.205drivers.com silnik 16V jest cieższy od 8V ok 25 kg. (silniki oczywiście z pełnym osprzetem)

Ciekawi mnie też aspekt zwiekszonego zużycia paliwa.

Pozdro,

Tomb

:?

: 06 sty wt, 2004 1:35 pm
autor: krynio
Witam witam wreszcie ktoś z lublina !!! :lol:

: 06 sty wt, 2004 2:07 pm
autor: tomb
Z lublina, z Lublina..... Ale co w sprawie topicu.... :D


Pozdro

Tomb

: 06 sty wt, 2004 5:13 pm
autor: krynio
poczekaj niedługo się ktoś odezwie, daj swoje gg

: 06 sty wt, 2004 7:28 pm
autor: Para
No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też :twisted: chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.

: 06 sty wt, 2004 7:39 pm
autor: Mav309
Para... pisze:No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też :twisted: chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.
u nas jezdzi 309 mi16
Strasznie szybki sprzet...
nagrzebana 8semka 205 z walkiem nie moze mu dac rady (albo jeden wygrywa o wlos albo drugi)
na lato 205 dostanie 16v glowice...will see :D
nie wiem skad te 25 kilo wagi in plus pomiedzuy silnikami...
drugi walek szersza glowica...wszystko az 25 kilo???

Ale i tak sie oplaca mic 16 zaworow...
No a ze pali wiecej, moze i skutecznosc silnika wzrasta (lepsze napelnianie itp) ale kto jezdzi takim czyms z malymi wychyleniami przepustnicy hehe?

: 06 sty wt, 2004 10:31 pm
autor: Marek
krynio pisze:Witam witam wreszcie ktoś z lublina !!! :lol:
309GTI 16V ciągnie z przyspieszeniem wprost proporcjonalnie jak zmienisz biegi od 1do 3 sekundy do setki zależą od Twoich manualnych predyspozycji

: 07 sty śr, 2004 8:07 am
autor: tomb
Ciekawe co piszecie...

Porównując dane techniczne samochodów 205 8v to 8,5 do setki a 309 16v to 8.1 do setki i to dlatego ze 309 ma krorsze główne przelożenie!?

Ciekawe???

: 07 sty śr, 2004 12:17 pm
autor: Mav309
tomb pisze:Ciekawe co piszecie...

Porównując dane techniczne samochodów 205 8v to 8,5 do setki a 309 16v to 8.1 do setki i to dlatego ze 309 ma krorsze główne przelożenie!?

Ciekawe???
Kolego...stan kiedys z taka 309tka...zmluci Cie bez skrupolow...a niby tylko 4 dziesiatki w katalogu :)
Pamietaj ze potem gonisz sie dalej 120, 140..150..

: 28 cze pn, 2004 4:02 pm
autor: bartolini
Para... pisze:No więc. Silinik 16V pewnie cięższy. co do przyspieszenia to zależy pewnie gdzie masz ten silnik. Bo jak w 205 masz 16 V to na 100% jesteś szybszy spod świateł niż 8V. A jeśli masz w 405 to pewnie też :twisted: chociaż jest troche cięższy. Co do spalania to takie 16V w 405 Mi16 to pali ładnie bo prawie 20 litrów.
no bez przesady , jestem posiadaczem 405 MI 16 i moj w 10 litrach sie mieści

: 28 cze pn, 2004 4:03 pm
autor: TOMBIKE
Bartolini......Starogard...gdański?????

: 28 cze pn, 2004 5:06 pm
autor: bartolini
of corsa ze gdański