Strona 1 z 1
skrzynia biegów
: 25 paź wt, 2005 5:21 pm
autor: NCMain
Witam
1. skrzynia biegów od silnika 1,6 pasuje do 1.9 (to się już dowiedziałem)
i teraz pytanie
czy skrzynia biegów od auta z rocznika 88 bedzie pasować do silnika z rocznika 1991?
pozdrawiam
JAreCK
: 25 paź wt, 2005 6:30 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
Witam
skrzynia z silnika XU będzie pasowała do silnika XU...
czyli np skrzynia z 1,6GTI z 86 będzie pasowała do silnika 1,9 z 94...
czyż nie?
: 25 paź wt, 2005 8:17 pm
autor: 205MI16
Różnica będzie (chyba) ze wstecznym. 88 podciągany do przodu 91 do tyłu.
Ale skrzynię założysz bez problemu.
czyli mechanicznie ...
: 25 paź wt, 2005 9:01 pm
autor: NCMain
Witam
czyli mechanicznie (mocowania) powinno pasować, a co z półośmiami? będą pasować z 1,9? w teorii powinny, ale w praktyce różnie to bywa... jak zapewne wiecie sami najlepiej.
wsteczny rzeczywiscie inaczej ale to kilka chwil żeby sie przyzwyczaić
dzięki za info
: 26 paź śr, 2005 12:52 am
autor: Michal gti
Wszystko będzie pasować, półosie też.
: 26 paź śr, 2005 9:01 am
autor: NMike
Z półosiami to nie wiem- w 1,9 gti są inne wielokliny podobno...
: 26 paź śr, 2005 9:37 am
autor: Piweł
...
nop właśnie
: 26 paź śr, 2005 10:06 am
autor: NCMain
Witam
no właśnie zastanawiałem się nad włącvzanie tego wstecznego biegu.. pewnie cały mechanizm by trzeba było zmienić.. ehh a to pewnie jest troche zabawy... chyba jednak poszukam nowszej skrzyni
: 26 paź śr, 2005 11:36 am
autor: NMike
Tal inka to dodatek, poźniej lookne jaka jest przerobka lewarka. Mocowanie, kształt ten sam na pewno.
: 26 paź śr, 2005 3:22 pm
autor: DAREK1223
pólosnie nie pasują od 1.9 do zwrotnic i łozysk 1.6 GTI. Zwrotnice mają większe łozyszka i większy otwór na nie takze musiałbyś zmieniać i zwrotnicę z łozyskami żeby założyc pólosie z 1.9 do nadwozia 1.6 GTI
: 26 paź śr, 2005 4:35 pm
autor: tomek
Wsteczny do przodu rozwiązany był na dwa sposoby:
1. Z linką
2. Bez linki
Albo linka odblokowuje w skrzyni przesunięcie wodzika wyboru biegu w skrajne położenie.
Albo zamiast linki w skrzyni jest korek/zaślepka przez co wodzik jest odblokowany na stałe.
Sam pierścień wtedy zwalnia blokadę zaraz pod mieszkiem.
Drugi wariant jest prostszy do zaadoptowania
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
czyli
: 27 paź czw, 2005 5:50 pm
autor: NCMain
Witam,
czyli wystarczy zaślepić dziurę w skrzyni po lince, i wtedy tylko zmiana lewarka w środki na taki z blokadą i bedzie ok
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
ja chce zalożyć skrzynie od 1,6 z 88 roku do silnika i budy 1,9 z 91 bo..
nie moge jakoś znaleźć w normalnej cenie nowszej skrzyni wiec zostaje kombinowanie, no chyba ze ktoś wie gdzie w okolicach wrocławia jeszce są jakieś "sklepy"
: 27 paź czw, 2005 10:23 pm
autor: Yahoo
DAREK1223 pisze:pólosnie nie pasują od 1.9 do zwrotnic i łozysk 1.6 GTI. Zwrotnice mają większe łozyszka i większy otwór na nie takze musiałbyś zmieniać i zwrotnicę z łozyskami żeby założyc pólosie z 1.9 do nadwozia 1.6 GTI
jeżeli to jest 1,6 to nic nie musisz zmieniać bo półosie od 1,6 pasują do skrzyni od 1,9
: 30 paź ndz, 2005 3:35 pm
autor: tomek
Przypomniało mi się, że sam lewarek z blokadą i pierścieniem może nie starczyć....Potrzebne będą wszystkie wodziki..
Opisuję tutaj jak jest w dieselach ale to też skrzynie BE
Ponieważ blokada odbywa się przy samym lewarku i tam reguluje się takim mimośrodem położenie w którym wchodzi jedynka/dwójka a wsteczny jeszcze nie, to położenie lewarka musi być niezmienne od połozenia/drgań skrzyni!!
Rozwiązane jest to w specyficzny sposób: mechanizm wodzików wyboru biegu pod maską składa się z takiego dziwnego przegubu i jest połączony do skrzyni dwoma wodzikami;
1.wybór beigu
2.sztywno do skrzyni
W ten spośób przesunięcie dźwigni jest zawsze względem skrzyni a nie nadwozia!
Nie wiem jak wyglądją wodziki wyboru biegu przy systemie z linką? Bo przy silnikach TU jest już totalnie uproszczony...