Strona 1 z 1

Wymiana osłony gumowej od strony skrzyni (jest zdjecie)

: 27 paź czw, 2005 9:27 pm
autor: sroger
Potrzebuję wymienić osłonę gumową od strony skrzyni biegów tak jak na zdjeciu .
Jak to zrobić?
Krok po kroku.

: 28 paź pt, 2005 10:18 am
autor: Pieraś
z tego co ja sie orientuje to musisz zdjac wpierw opaske z gumy na przegubie i przez przegub ja przechac w lewo a potem te puszke z guma (nierozlaczna czesc)

: 28 paź pt, 2005 1:30 pm
autor: sroger
Pieraś pisze:z tego co ja sie orientuje to musisz zdjac wpierw opaske z gumy na przegubie i przez przegub ja przechac w lewo a potem te puszke z guma (nierozlaczna czesc)
jak to czesc nierozłączna???
Mam gumę i chciałbym ją wymienić, trzeba ją wymienić razem z tą puszką czy jak??

: 28 paź pt, 2005 1:57 pm
autor: blaszka
1podnosisz auto
2spuszczasz olej
3odkręcasz półos , wahacz(sworzen) uchwyt łozyka podporowego
4wyjmujesz pół os
5zdejmujesz łozysko podporowe
6wkręcasz półos w imadło
7przecinakiem lub czym podobnym odginasz osłone metalową od zewnetrznej strony az zejdzie w strone osłony wewnetrznej
8zegerami zdejmujesz na krzyzaku zabezpieczenie
9demontujesz spręzynke i krzyzak
10zdejmujesz ztara osłone
11zakładasz nową osłone
12nakladasz do niej nowego smaru duzo
13wkładasz osłone w imadło
14zakładasz krzyzak i spręzynke
15zegerami zakładasz zabezpieczenie
16naciagasz osłone i zaklepujesz metalową czesc
17gumową czesc sciskasz dołączona opaska
18zakładasz łozysko podporowe
19wkładasz półos do skrzyni uchwytu łozyska podporowego i piasty
20przykrecasz półoś i sworzeń wahacza dokrecasz uchwyt łozyska podporowego
21zalewasz olej
22sprawdzasz wszystko jeszcze raz
23przykrecasz koło
24opuszczasz auto
25jedziesz na próbe
:D

: 28 paź pt, 2005 1:59 pm
autor: Pieraś
tak puszka z ta guma to calosc

: 28 paź pt, 2005 1:59 pm
autor: blaszka
tak

: 28 paź pt, 2005 3:08 pm
autor: sroger
tylko że mi sprzedali samą osłonę
to co teraz mam zrobić???
da sie jakoś zmienić bez tej puszki???

: 28 paź pt, 2005 3:20 pm
autor: blaszka
bo dali ci osłone zewnetrzna

: 28 paź pt, 2005 3:26 pm
autor: Pieraś
doakladnie jak pisze blaszka. zawiez to spowrotem do sklepu i powiedz ze chcesz te gume od strony skrzyni co jest polaczona z puszka

: 30 paź ndz, 2005 3:49 pm
autor: tomek
Takie "zamknięte" są w małych benzyniakach... ale w dieselu :shock:
Wewnętrzne przeguby w dieselach zazwyczaj są tak samo jak w Gti takie "konkretniejsze" i guma jest normalnie na opaskę...
W razie czego poproś o gumę do 1,4 chyba powinna pasować tutaj.

: 30 paź ndz, 2005 3:53 pm
autor: invictus
mialem w dieslu taka zamknieta, zaprasowana bez opasek

: 30 paź ndz, 2005 4:46 pm
autor: tomek
Heh ciągle jakieś nowinki:)

: 30 paź ndz, 2005 5:38 pm
autor: woocash
no cóż, mam tą operację za sobą, więc się wypowiem....

ta puszka jest niby nierozbieralna.
w serwisie (np u nas w katowicach na żwirki i wigury) mają taką maszynkę, która "roztacza" to zagięcie, które trzyma w środku gumę (manszetę), i w sumie tylko oni mogą to bezproblemowo otworzyć, wymienić gumę i założyć.
możesz jednak zrobić tak jak ja, czyli odciąć kawałek puszki, jak najbliżej zagięcia, potem wygiąłem to na wierzch, manszeta zamiast do środka na wierzch i na to opaska.
nie wiem tylko jak trwałe to rozwiązanie....

: 30 paź ndz, 2005 10:09 pm
autor: Spayky
u mnie jest juz przerobione, czyli guma z opaska na zewnątrz innaczej się chyba nie da tego wymienic

: 31 paź pn, 2005 12:01 pm
autor: blaszka
ale wymyslacie koszt takiej osłony to 20zł to po co kombinować