Strona 1 z 2
Problem z dmuchawą - kto pomoże???
: 17 lis czw, 2005 10:32 pm
autor: tomcio-b
No właśnie... dmuchawa przestała działać. Walczę od 2 dni i nie mogę dojść co jest. Oto co ustaliłem:
1. Sama dmuchawa działa - podanie napięcia bezpośrednio na styki dmuchawy uruchamia ją.
2. Bezpiecznik (wg mnie to drugi od lewej, ten sam, co odpowiada za kontrolki przy zapłonie) jest ok - zresztą wszystkie są ok.
3. Włącznik też chyba jest ok. Tzn. jest na środkowej ścieżce (+), a po regulacji na połowie obrotu pojawia się (-) na ścieżce prawej, a przy max włączeniu pojawia się dodatkowo (-) na ścieżce pomiędzy.
Nie rozumiem za bardzo czym (czyżby (-) ??) tak naprawdę jest sterowany silnik dmuchawy.
Tak czy siak nie działa. Domyślam się, że jest jeszcze jakiś
przekaźnik - ale niestety nie wiem, który to?
Z ustaleń wynika, że do dmuchawy dochodzą dwa grube przewody (żółty i czerwony). Na jednym z nich jest (-), a po włączeniu zapłonu znika. Na drugim nie ma nic (powinien pojawiać się (+)?).
Przyznam, że jestem już wykończony, i chyba pozostanie mi podjechać do elektryka, choć funduszy niezbyt mam na taką przyjemność...
Pilnie wszelka pomoc mile widziana, bo mam wszystko rozkręcone
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Dodam, że chodzi o peugeota 205 1,1 look.
: 17 lis czw, 2005 11:04 pm
autor: invictus
jest takie male cus z dioda taki "tranzystor??"(gdzies w okolicach radia z tylu powinien byc) ja go tez mam zwalonego
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
: 17 lis czw, 2005 11:09 pm
autor: tomcio-b
hmm... tranzystor? a przekaźnika nie ma? to może w takim razie można podłączyć bezpośrednio z włacznika do dmuchawy - dolutuję kabelek i tyle.
Ale jednak do dmuchawy idą dość grube przewody, a z włacznika nie, więc pewnie to nie jest dobre wyjście.
Ten "tranzystor" jest na przewodzie czy jakoś umocowany do czegoś? swoją drogą mówisz - koło radia? - ciekawe dlaczego tak nisko, względem tego włącznika...?
: 17 lis czw, 2005 11:24 pm
autor: invictus
wielze rzeczy w pugu obciazone jest pytaniem "dlaczego" odp -zabojady
![Wink :wink:](./images/smilies/wink.gif)
jak chcesz tak zrobisz -ja dalem po prostu na zime dmuchawe na krotko
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 17 lis czw, 2005 11:48 pm
autor: moralez
tomcio-b pisze: ciekawe dlaczego tak nisko, względem tego włącznika...?
zeby prad lepiej plynal i nie mial pod gorke na -
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 18 lis pt, 2005 12:21 am
autor: tomcio-b
hej nie żartujecie sobie
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
tylko podpowiedzcie gdzie szukac tego tajemniczego tranzystora pewnie z radiatorem...
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
: 18 lis pt, 2005 12:23 am
autor: invictus
lec po drucie
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
: 18 lis pt, 2005 12:55 am
autor: tomcio-b
tia... po drucie to sobie lece i wpadam do glownej wiazki
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
do tej samej wpada wtyczka od wlacznika, kabel od dmuchawy i tyle. Malo tego kabel od dmuchawy sie jeszcze po drodze rozchodzi i konczy jakas wtyczka na kilka kabli podlaczona do gniazda w obudowie w rejonie nadmuchu od tylu - ale mozna jedynie ta wtyczke wyjac.
Niestety nie moge doczytac szczegolow na schemacie elektrycznym, bo ta wersja elektroniczna schematu jest zbyt nieczytelna
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
az juz mi sie nie chce, ale wszystko mam wybebeszone i pewnie jest to gdzies tuz tuz... ale za radiem na pewno nie
![Confused :?](./images/smilies/huh.gif)
: 18 lis pt, 2005 1:00 am
autor: invictus
to chyba tam gdzie ta wtyczka jest (nie wiem czy ci dobrze zrozumialem)
: 18 lis pt, 2005 1:21 am
autor: tomcio-b
tylko, że ta wtyczka, w której jeden z przewodów to właśnie ten idący z/do samej dmuchawy - włączana jest w gniazdo wbudowane w plastikowej części - jakby osłonie kanału wentylacyjnego. Czy mam aż tam docierać? to chyba wymontuję całą deskę do karoserii najpierw
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
: 18 lis pt, 2005 1:22 am
autor: invictus
ja tego nei robilem -nie chcialo mi sie, wiec nei jestem w stanie opisac co i jak
: 18 lis pt, 2005 1:24 am
autor: tomcio-b
a masz może jakiegoś znośnego "cenowo" machera, co by to wiedział bez drapania się po głowie? chodzi mi o poznan, bo widze, ze jestes z wloclawka/poznania
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
.
BO na dzis to ja sie chyba poddam.
: 18 lis pt, 2005 1:26 am
autor: invictus
w poznaniu czesto bywam, ale nie robie tam samochodu
na bank na forum juz ktos to robil, na allegro tez byla ta czesc, wiec moze jeszcze jest (oni to tam nazwali "opornica nagrzewnicy")
: 18 lis pt, 2005 2:13 am
autor: tomcio-b
oki - THX
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
faktycznie to ustrojstwo jest ukryte wlasnie pod ta wtyczką... wbudowane w plastik, który odkręca się 2 śrubami i wychodzi tranzystor na radiatorze...
ALe widać to dopiero jak położysz się głową zupełnie na końcu podłogi - normalnie cyrkowe akrobacje, żeby to tam umieścić.
Doszukałem natomiast zamienniki na innym forum ktoś testował i podawał, ale to już inna sprawa.
Póki co przelutuję te styki - bo to ponoć częsty powód, a jak nie, to jutro będę wymieniał tranzystorek
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Dzięki za podpowiedzi, pozdro!
: 04 sty śr, 2006 1:57 pm
autor: 205MI16
Mam ten sam problem. Czy ten regulator do prędkości dmuchawy jest w obudowie nagrzewnicy?? Tak przynajmniej zrozumiałem z Waszych wypowiedzi. Help!!