kochana beleczka... a czemu nie...

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

kochana beleczka... a czemu nie...

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

witam

właśnie jeden z klubowiczów przypomniał mi że też mam gtika...
tak więc postanowiłem poradzić się kogoś by ten gtik mógł wyjechać z garażu o własnych... bucikach... bo jak narazie stoi bez takowych...

A sparawa wygląda tak:
jakiś czas temu troche grzebałem przy belce... najpierw obniżyłem drania na maxa... ale że było "na maxa" to chciałem go troche podnieść...
więc wszystko pięknie, wysunąłem wahacze, ustawiłem ile trzeba było i zacząłem chować je w belke... prawy wszedł bez problemów... natomiast jak wkładałem lewy to ok 2mm przed końcem czuć że coś blokuje.. i jakby się nie napieprzało w ten wahacz to ani drgnie... tak więc wahacz nie dociera do końca na swoje miejsce i cały lata jakby miał tam luz w belce...
spędziłem cały kolejny dzień na próbach zamocowania tego wahacza, opuszczałem go, podnosiłem, dociskałem w dół, do góry, w przód, w tył... nic... nic dalej nie wchodzi...

o co w tym biega??!?!?! co tam może przeszkadzać?

z góry wielkie DZIĘKI za jakąkolwiek pomoc... pomoc mojemu gtikowi, bo napewno czuje się taki... zapomniany :D

pozdr
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

2mm czy 2cm ?
Nie możesz poprostu trafić czopem w łożysko wew. lub co gorsza już trafiłeś i trochę je "przestawiłeś"..
No chyba że blokuje na drążkach (ich regulacji napięcia) a może stabilizatorze, ale z tego co rozumiem to chodzi konkretnie o czop.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

chodziło mi o 2mm; stabilizator jak i drążki raczej tutaj nie przeszkadzają...

Muszę przyznać że nie wiem o co chodzi...
nie mam pojęcia co jest w tej pieprzonej belce... i co tam może przeszkadzać... piszesz o jakimś czopie, łozysku... ale ja jestem ciemny w tej sprawie... jak ma sie zabrać żeby cos z tym zrobić?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Przestudiuj sobie rysunek z painta :wink:
Według mnie masz problem z regulacją na drążku skrętnym.
Załączniki
BELKA.jpg
BELKA.jpg (490.11 KiB) Przejrzano 2829 razy
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no kurka...niezłe jak na painta :)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

Zajebiste dzięki.... nie śmiałem nawet pisać o przedstawieniu tego rysunkowo... :)
Teraz chociaż wiem jak to od srodka wygląda....

piszesz że moze to być problem z regulacją na drążku... ale chyba wahacz nie ruszałby się w każdym kierunku... z tego co rozrysowałeś wnioskuje że coś z wewnętrznym łożyskiem.... tylko co się mogło tam popieprzyć?

próbowałem miliardy razy pod różnym kątem wsadzać ten wahacz i nie było żadnej róznicy...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Faktycznie dopiero doczytałem że od początku wspominałeś o tym że lata..
Poprostu przy wbijaniu nie trafiłeś w łożysko (w zasadzie właśnie trafiłeś ale w kołnież)
i czopem poprostu wbiłeś dalej łożysko wewnętrzne...
Pozostaje Ci wymienić to łożysko bo penie mogło się uszkodzić..
Najlepiej wyjąć całkiem dwa wahacze i masz dostęp "na wylot"

Gdyby nie latał to pewnie skończyło by się na regulacji drążka....
Powodzenia
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Pieraś
Peugeot 205 Master
Posty: 2978
Rejestracja: 26 wrz ndz, 2004 11:47 am
Posiadany PUG: sprzedany
Numer Gadu-gadu: 696324
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Pieraś »

heh niezle jak na painta to malo powiedziane - chwala autorowi za czas i poswiecenie
Nałogowy czytelnik forum... ... i były kierowca wysoko kręconego LWA

Był: Peugeot 205 Color Line .... posiadałem go przez 6 lat. Wspomnienia .... pozytywne.
Jest: Mitsubishi Galant Elegance 2.0 16V, kombi, 2000/2001 + Yamaha Fazer FZS600 2003r.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

No to ładnie się urządziłem... :| Amortyzatora raczej nie odkręce ani od wahacza ani od 'budy' bo wszystko tak pozapiekane... drążka od wahacza też nie odkręce, a z drązkiem nie wyciągne bo za wąski mam garaż......... nie wiem czy mam :mrgreen: czy :cry: ....

w pyte! ....

powiedz mi jeszcze jak masz pomysł... co tam musi tak twardo blokować że wahacz nie może wejść te 2mm?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Co do painta to 15min wszystko za pomocą "prostokąta" i tyle :wink:

Faktycznie ładnie się urządziłeś...
Ale jeszcze dla pewności:
Czujesz jakby końcówka czopu nie weszła w łożysko i sobie tam lata na boki?
I jednocześnie brakuje tylko 2mm do złożenia?
Jak jest 2xTAK to musisz burzyć ścianę w garażu :wink:
Nie pamiętam już ale w rurze pewnie jest jakiś kołnież który wkońcu blokuje to łożysko..
Ale tak czy inaczej musisz tą belkę rozebrać!!
Nie poddawaj się ze śrubami grunt to dobre narzędzia i wszystko się da.
Górne mocowania amorków tylko poluzuj, najgorsze to chyba odpięcie hamulców...
Drążków całych nie odkręcaj...Tylko tak jak do regulacji.
A może najlepiej wyjmij całą belę...
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

dzieki! napewno przyda sie wielu osobom
ja chce sobie teraz zregenerować własnoręcznie belke,wiec jesli ktoś by mógł mi opisać czynności które powinienem wykonać to byłbym wdzięczny
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
szmergiel
Junior
Posty: 345
Rejestracja: 03 sty pn, 2005 12:55 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: piotrków trybunalski

Post autor: szmergiel »

no wreszcie wiem jak to guwno wyglada!! DZIEKI!!
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

tomek pisze: {...}dla pewności:
Czujesz jakby końcówka czopu nie weszła w łożysko i sobie tam lata na boki?
I jednocześnie brakuje tylko 2mm do złożenia?

Jak jest 2xTAK to musisz burzyć ścianę w garażu :wink:
Nie pamiętam już ale w rurze pewnie jest jakiś kołnież który wkońcu blokuje to łożysko..
Ale tak czy inaczej musisz tą belkę rozebrać!!
Nie poddawaj się ze śrubami grunt to dobre narzędzia i wszystko się da.
Górne mocowania amorków tylko poluzuj, najgorsze to chyba odpięcie hamulców...
Drążków całych nie odkręcaj...Tylko tak jak do regulacji.
A może najlepiej wyjmij całą belę...
TAK
TAK
:)

Ze śrubami będzie ciężko, do górnego mocowania amortyzatora nie mam sie co zabierać, a dół pomimo odkręcenia nakrętni wcale sie nie rusza z miejsca... :|

Powiedz mi jeszcze jaki długi jest ten czop? ile trzeba miejsca w bok? ;)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Potrzeba sporo miejsca jeśli decydujesz się nie wyciągać całej...
Taki uniwersalny schemat rozkładania belki :wink:
Ogólnie postępujesz jak przy regulacji:
-musisz odkręcić drążek tam gdzie ma regulację czyli z przeciwległej strony
-odkręcić dolną nakrętkę amorka
-odpiąć hamulce
-wybijać wahacz razem z drążkiem i sam czop to niecałe 30cm ale ciągnie się drążek...

Po mojemu jak i tak opróżniasz całą belę to warto chyba odkręcić te kilka nakrętek od karoserii i mieć tą cholerną rurę na wierzchu a wszystko wyda się prostsze.
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

wątpie żeby się dało to wszystko porozkręcać... boje się próbować...

a myślałem o tym żeby wyciągnąć te 30cm i zostawić z drązkiem w tej łapie.... żeby tylko wyciągnąć czop....

tylko co dalej jak go wyciągne? bedzie sie tam dało bez problemu coś zrobić z tym wewnętrznym łożyskiem?
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
ODPOWIEDZ