Strona 1 z 1
Dwa pytania o silnik i szyberdach.
: 30 lis śr, 2005 6:16 pm
autor: tael
1. PUG 205 1.1 na monowtrysku-komputer chyba Boscha. Zaświeciła mi się kontrolka obok rezerwy, podobno ta od katalizatora lub sondy lamba, jednocześnie mam problemy z odpalaniem jak jest zimny, tak jakby nie mógł się "rozpędzić"-nie wszystkie gary przepalają-tak mi się wydaje, wymieniłem świece-te stare były strasznie osmalone, aż czarne, ale nic nie pomogło
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Co by to mogło być? Sonda, wtryski, zapłon...? Kable są ok, bo nie "świecą" w nocy
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Jak się nagrzeje po kilku minutach jazdy to już nie gaśnie, sporadycznie mu się zdaży. Nie wiem czy jechać na komputer, bo sam wjazd kosztuje stówkę!
2. Problem z szyberdachem. Po odchyleniu rączki słychać jakiś syk z uszczelki i za chorobę nie mogę go otworzyć
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
: 30 lis śr, 2005 6:26 pm
autor: moralez
bledy kompa mozesz zbadac sam dokladniej jest to opisane w etzoldzie "sam naprawiam 205" mozna sciagnac to gdzies ze strony
co do szybra to "nazwijmy to" swist powinno byc slychac, ale jesli nie mozesz otworzyc to byc moze masz walnieta uszczelke
: 01 gru czw, 2005 9:25 am
autor: tael
THX moralez, ale czytałem o tym. Problem w tym, że ze mnie taki machanik jak z koziej dupy trąbką
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Poza tym dzis po paru dniach zgasła kontrolka, ale problemy z odpalaniem nadal występują
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
: 01 gru czw, 2005 12:47 pm
autor: cyborg
żeby zczytac bledy kompa nie trzeba byc mechanikiem - trzeba tylko chciec, jest to opisane dosc dokladnie w ksiazce a i na forum nie raz poruszany byl ten temat - poszukaj. a co do odpalania - tak pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do glowy to czujnik temperatury w glowicy - moze po prostu przewod ci spadl? od dawna tak masz?
: 01 gru czw, 2005 1:18 pm
autor: tael
cyborg pisze:żeby zczytac bledy kompa nie trzeba byc mechanikiem - trzeba tylko chciec, jest to opisane dosc dokladnie w ksiazce a i na forum nie raz poruszany byl ten temat - poszukaj. a co do odpalania - tak pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do glowy to czujnik temperatury w glowicy - moze po prostu przewod ci spadl? od dawna tak masz?
PUG'a kupiłem jakiś miesiąc temu, a problem mam od tygodnia
![Sad :(](./images/smilies/sad.gif)
Poprzedni właściciel wymieniał czujnik temp. może faktycznie coś źle zrobił i przewód spadł. Idę zaraz zobaczyć.
Właśnie wracam od PUG'a po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że od plastikowej puszki która jest na wtrysku (ta płaska owalna) do dolnej części wtrysku idzie gumowy wężyk i on od tej puszki się odłączył
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Podpiąłem, odpaliłem PUG'a i mam obroty
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
THX!!!
: 06 gru wt, 2005 3:02 pm
autor: tael
Problem znów powrócił
Odpala topornie i nie może się "rozpędzić", czasami zgaśnie, bo nie ma obrotów, np: przy dojeżdżaniu do krzyżówek, poza tym przy odpalaniu z wydechu "idzie" mocno siwy dym i dziwnie śmierdzi
Zdaża się też że przy dodaniu gazu zatyka się i tak jakby tracił moc. Kontrolka od komputera się nie świeci. Wiem, że czarodziejami nie jesteście
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
, ale może ktoś miał coś podobnego?
: 06 gru wt, 2005 3:41 pm
autor: blaszka
poza tym przy odpalaniu z wydechu "idzie" mocno siwy dym
mozliwe ze musisz wymienic uszczelniacze na zaworach
a co do odpalania to moze cos jest nie tak z silniczkiem krokowym