Strona 1 z 2

Wymiana półosi w dieslu

: 02 gru pt, 2005 12:03 pm
autor: Pagi
Witajcie,

Czy ze zmianą półośki (prawej, dłuższej w dieslu) sa jakies problemy, czy raczej grzecznie i spokojnie wyszstko da sie zrobic?

Jutro chce sie za to zabrac, takze jak macie jqakies pomysly, co mnie moze spotkac to piszcie :)

Dzieki i pozdrawiam!

: 02 gru pt, 2005 12:10 pm
autor: blaszka
POPUSZCZASZ ŚRUBY KOŁA
ODKRECASZ NAKRĘTKE PÓŁOSI NA PIASCIE
PODNOSISZ NA LEWARKU AUTO
ODKRECASZ KOŁO
SPUSZCZASZ OLEJ ZE SKRZYNI
ODKRECASZ SWORZEN WAHACZA
WYJMUJESZ SWORZEN WAHACZA Z GNIAZDA PIASTY
ODKRECASZ 2 NAKRETKI NA KLUCZYK 10 PRZY MOCOWANIU PODPORY PÓŁOSI
WYJMUJESZ PÓŁOS I WKŁADASZ NOWĄ
RESZTE TAK JAK WYZEJ TYLKO W ODWROTNEJ KOLEJNOSCI :D

OGÓLNIE PÓŁ GODZ DO 45MIN ROBOTY

: 02 gru pt, 2005 12:11 pm
autor: Adi205
sa dwie śruby zabezpieczające przed wyskoczeniem półosi ze skrzyni zlokalizowane przy łożysku

: 02 gru pt, 2005 12:15 pm
autor: Pagi
A no to super, nie robilem tego jedszcze nigdy wiec pytam. Ciesze sie ze nie jest duzo roboty.
A przy okazji tam pewnie w mechanizmie roznicowym jest jakis simering? Pewnie warto go tez wymienic?

: 02 gru pt, 2005 12:17 pm
autor: JoT_JoT
blaszka pisze:
OGÓLNIE PÓŁ GODZ DO 45MIN ROBOTY


:) Optymista :) :) No jak sie ktoś zna i to robił już to pewnie tak Tobie zajmie to nieco dłuzej :) no i akurat prawa jest to trudniejszy orzech do zgryzienia bo jest dłuższa :) i mocowana do silnika :) Ale poradzisz sobie


Dobra a teraz moje pytanie gdzie kupiłeś(regenerowałeś) półoś ile dałeś :?:

: 02 gru pt, 2005 12:18 pm
autor: blaszka
WARTO KOSZT 8ZŁ JAK PÓŁOS NIE BEDZIE CHCIAŁA WYJSC TO PRZECINAKIEM JA WYBIJ Z PODBORY PÓŁOSI BO SIE CZESTO TAM ZAPIEKA

: 02 gru pt, 2005 12:49 pm
autor: tomek
Uszczelniacz napewno warto nowy.
Nakrętki w podporze to chyba 11 a nie 10.
Przyda się młotek i jakiś "przecinak" do wybicia z podpory i dobry klucz do nakrętki półosi w piaście - i raczej nie na lewarku :wink:
Może się przydać druga osoba która wciśnie hamulec.

Blaszka - 30-45min niezły czas podałeś dla kogoś kto się będzie pierwszy raz wymieniał :D

Swoją drogą takie czasy macie w serwisie? Ciekawe ile klient płaci za te pół godziny :D

: 02 gru pt, 2005 1:00 pm
autor: blaszka
135ZŁ ZA ROBOCZOGODZ TO ZA PÓL GODZ JAKIES 40,5ZŁ

A CO TO NA LEWARKU JA NA 2 LEWARKACH WYCIAGAŁEM SKRZYNIE BIEGÓW TO CO PÓŁOSI SIE NIE DA

: 02 gru pt, 2005 1:17 pm
autor: tomek
wszystko się da!!
Ja "na lewarku" zamontowałem dwa silniki - jak??
Chodziło mi o odkręcenie nakrętki półosi - bezpieczniej poprostu...

: 02 gru pt, 2005 1:27 pm
autor: blaszka
Chodziło mi o odkręcenie nakrętki półosi - bezpieczniej poprostu...
AAA NO TO TO SIE ZGODZE

: 02 gru pt, 2005 2:40 pm
autor: Pagi
a nie mozna poluzowac jak jeszcze stoi na kolach? Przeciez w feldze jest chyba dziura na piaste? Chyba ze cos mi sie pokickalo...

Mi ogolnie chodzilo czy jest to do zrobienia w warunkach garazowych z narzedziami ale bez doswiadczenia :) Nie bede tego robil na wyscigi :)

JoT_JoT - jeszcze nie kupilem, zowilem na jutro w InterCarsie w Kielcach, kosztuje tam 360zł (regenerowana z roczną gwarancją) - 30% znizki i - 83 zł za starą. Wychodzi 194zł.

: 02 gru pt, 2005 5:53 pm
autor: tomek
Najlepiej jest to odkręcić wałśnie jak stoi!!!
Potem największy problem to chyba spuszczenie oleju i wybicie z podpory :wink:

Co do Intercarsu; przedwczoraj nabyłem wałśnie taką samą półoś ceny jak piszesz z jednym wyjątkiem - jeśli mówimy o zniżce 30525 to jest 20% i ostatecznie półoś kosztuje 230pln
Czyżbyś miał lepsze zniżki :wink:

: 02 gru pt, 2005 5:59 pm
autor: blaszka
jak stoi to nawet mozna spuscić :wink:

: 03 gru sob, 2005 1:50 am
autor: Pagi
hmmm... nie mam lepszych znizek, sugerowalem sie tym co tutaj napisano: http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ight=30525

A co do oleju to czemu maja byc problemy z jego spuszczeniem ? PRzejade sie troche rano przed robota to latwiej bedzie spuscic cieply olej...

: 03 gru sob, 2005 3:13 pm
autor: NMike
Na różne części są inne zniżki. Nawet majac te 30%, możesz kupić cos tylko o 10% taniej.