Strona 1 z 2

PROBLEM ZE WSKAŹNIKIEM PALIWA

: 04 gru ndz, 2005 9:53 pm
autor: Adi205
dziś postanowiłem wypuścić gita na przelot po wawie

jade sobie w strone stacji bo już rezerwa mruga a tu nagle strzałka od paliwa zaczeła wariować - raz pokazuje poł baku ( ale rezerwa świeci dalej) a po chwili pokazuje normalnie

czy to czujnik poziomu paliwa w baku świruje ?? jak tak to czy pasuje taki z garrosa ???

: 04 gru ndz, 2005 11:52 pm
autor: tomek
Pewnie czujnik - chyba wszystkie są takie same.
Jest pionowo laminat ze ścieżkami i pływak obejmujący tą płytkę blaszkami(stykami)
Dalej już mi się nie chce pisać.. :wink:

: 05 gru pn, 2005 10:29 am
autor: blaszka
prawdopodobnie czujnik jest dobry Te wskazniki tak wariuja w pugach prawdopodobnie jest to wina zle skonstruowanego baku u mnie i wielu innych posiadaczy 205 tez tak jest ze raz jest np. pół baku a zaraz spadnie na jedna czwarta i po paru km znowu sie podniesie

: 05 gru pn, 2005 10:42 am
autor: Ari
Dokładnie blaszka

: 05 gru pn, 2005 12:51 pm
autor: Adi205
nie łączyła dobrze kostka przy czujniku

: 05 gru pn, 2005 10:12 pm
autor: perunvit
Ja przestałem już jakiś czas temu ufać wskaźnikowi poziomu paliwa:] Poprostu wożę ze sobą 5 litrowy karnister z paliwkiem (do najbliższej stacji starczy). Ostatnio tylko się wkur**łem jak mi 50 metrów przed chatą stanął. Już ledwo zipiał, ale myślałem że się "dokula"... niestety.. trza było pchać, a rano dolałem:P Wlewać po przymusowej stójce PB 95 mi się nie chciało... ot, lenistwo:P

: 05 gru pn, 2005 10:16 pm
autor: Pagi
A mi dziala to w miare przyzwoicie, wskaznik opada dosc proporcjonalnie do ilosci paliwa, z jednym zastrzezeniem, ze jak naleje naprawde pelniutko do dosc dlugo (ze 200 km) mam pelny zbiornik, ale pozniej opada rowno, troche sie waha, ale w granicach powiedzmy troche przed kreska/troche nad kreska. rezerwa zapala sie zawsze w dobrym momencie, od zapalenia na stale przejade tak z 50 km.

Chyba ze w dieslu jest to jakos inaczej skonstruowane?

: 05 gru pn, 2005 10:21 pm
autor: grzechuuu205
no dziwne te wskaźniki są... ;/ u mnie pokazuje wiecej gdzy jade na zakrecie w prawo a gdzy jade w lewo to opada hehe (dlatego lubie prawe zakręty... wtedy jest wiecej <hahaha>)

: 05 gru pn, 2005 11:54 pm
autor: Pagi
To jedz na rondo i jezdzij w kolko pod prąd :)

: 06 gru wt, 2005 11:44 am
autor: bipi
a moze jezdziles na dwoch kolach?? albo jakies dachowanie po drodze bylo.

: 06 gru wt, 2005 3:47 pm
autor: Przemas
a u mnie wskaznik paliwa nie dziala wogole!!! Dziala natomiast kontrolka rezerwy :D i to mnie tylko ratuje. Jak wiecie co moge zrobic zeby to naprawic (samemu:) to bede wdzieczny. Kazda wizyta u mechaniora = "kilka stow zegna portfel" :x

: 06 gru wt, 2005 4:56 pm
autor: Pagi
Przemas, zacznij od sprawdzenia polaczen...

Na poczatek mozesz znajesc pod siedzeniem tylnym kabelki od czujnika i po kolei zwierac je ze soba w kazdej kombinacji (nie ma duzo :-) ) w jednej powinna zapalic sie lampka rezerwy, w drugiej wskaznik powinien wychylic sie na maxa... Jesli tak sie stanie to masz uszkodzony sam czujnik/plywak ew. w nim samym cos nie łączy.

Jesli po zwieraniu tych kabelkow nie wychyli Ci sie wskaznik, problemu szukaj w nim samym albo w instalacji pomiedzy wskaznikiem a bakiem.

Koledzy czy to jest sterowane masą czy +sem ? bo nie pamietam, bo moze tez byc ze do czujnika nie dochodzi zasilanie...

Daj znac czy cos sie udalo, jak nie bedziemy kombinowac dalej :)

: 06 gru wt, 2005 5:41 pm
autor: Przemas
Wielkie dzieki. Jak tylko bede mial mozliwosc wjechac do garazu to zaraz to sprawdze, choc elektryk ze mnie zaden :( Jak mozesz mi jeszcze powiedziec, ktore to dokladnie kable (no chyba ze sa tylko jedne) albo jak znalesc te wlasiwe bo zwierac jest latwo tak samo jak zjeb..c :) . Skoro juz jestesmy przy temacie wskaznikow to jeszcze jedno pytanko. Nie dziala mi tez wskaznik (wybaczcie ale mam puga od miesiaca i nie znam go jeszcze) ktory znajduje sie nad wskaznikiem paliwa. Zalapuje czasami a jak juz jade chwilke, to pada i koniec.

: 06 gru wt, 2005 5:49 pm
autor: Pagi
Masz GTI ? Jak tak to mowisz chyba o poziomie oleju, jesli tak to ten wskaznik tak ma, dziala tylko przed odpaleniem. Ale nie jestem pewnien, ja jestem dieslowiec :)

Jesli chodzi o kabelki od paliwa, to wez najlepiej wykrec calosc to przy okazji poogladasz to sobie :)
Widzisz i tez nie wiem jak jest w benzynie, bo napewno jest tez pompa w zbiorniku i od niej kabelkow lepiej nie zwierac. Takze lepiej sie przyjrzec co do czego idzie.

Albo niech wypowie sie lepszy znawca tematu ktore kabelki beda od wskaznika. Prawdopodobnie beda od wskaznik 3 kable a do pompy 2 o ile nie sa wladowane w jedna kostke.

Najlepiej to wyjac cale to ustrojstwo z baku i zobaczyc ktory kabelek gdzie idzie.
Moze Ci w tych pracach pomoc jakis miernik (omomierz) tez "czujnik" od wskaznika jest poprostu potencjometrem.

: 07 gru śr, 2005 1:15 pm
autor: Przemas
Jasna dupa!!! jak cos spierd...e to bedzie na was :)
dzieki.
a nawiasem mowiac to mam GTI.