Przede wszystkim Witam wszystkich forumowiczów. Niestety nie posiadam peugeota a tylko pomagam znajomemu naprawić jego niunie.
A więc: problem polega na tym że zginęła iskra ze świec. Zmieniliśmy moduł na rozdzielaczu i pomogło ale tylko na pare godzin i znowu padło. Co może być przyczyną uszkadzania modułu? Cały osprzęt jest Boschowski.
Świece oczywiście wymienione, kopułka i palec mają miesiąc. Nie jest to też kwestia przewodów WN.
Dzięki za wszelkie wskazówki.
No właśnie nie wiem do końca jak tą cewkę sprawdzić, patrzyłem w różnych książkach ale nic nie napisali ile powinno mieć rezystancji każde uzwojenie i między które piny się wpiąć przy pomiarach. Silnik jest w wersji TU.
te dane są napewno w polskiej książce do puga... to znaczy w tej po polsku
jest na stronce, aha Etzold
pozdrawiam,
ps, jakby co to mam dobrą chyba cewkę... do xy7:)
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Według książki cewka jest dobra, na pierwotnym 0,8 Ohm'a a na wtórnym 6,45 kOhm'a. Cewka w aparacie też jest sprawna (hallotron) ma 370 Ohm'ów katalogowe. Co jeszcze może być?
No i sprawa rozwiązana Okazało się że to była cewka. Po wielu przebojach podłączyłem ją na krótko z akumulatora i usłyszałem jak strzela. Na początku pomyślałem że to efekt zbyt dużego napięcia i cewka się mocno rozgrzewa. Odłączyłem cewke i okazało się że faktycznie się rozgrzała bo napięcie z akumulatora chyba jest zbyt wysokie dla niej. Ale później skojarzyłem że to strzelanie to może być przebicie na uzwojeniach. Zdobyliśmy drugą cewkę ze szrotu i wszystko zagrało. Moduł był sprawny nawet ten który siedział tam przed awarią. Cewka miała dobre parametry przy mierzeniu rezystancji wg książki ale to jednak nie jest miarodajne sprawdzenie jej sprawności. Rezystancja może być ok a izolacja drutów może być uszkodzona i wtedy jest efekt gubienia iskry. No to chyba koniec moich wywodów, mam nadzieje że komuś pomogą. Pozdro.