Strona 1 z 1
P O M O C Y ! ! !
: 10 gru sob, 2005 7:02 pm
autor: Slash
Problem pojawił się z miesiąc temu. Silnik miał nierówną pracę i szarpał, po otworzeniu maski usłyszałem wyładowania elektryczne. Po dokładniejszym przyjrzeniu okazało się że jest przebicie na Cewce z osłonki przewodu wysokiego napięcia na te dwa gwinty w cewce. Założyłem nowe przewody i tu się zaczeło...
1 Jest iskra
2 Wtryski podają paliwo
3 Jest kompresja
A nie chce odpalić. Koledzy ratujcie bo już 4 dzień walczę i nic. Podmieniałem Aparat zapłonowy, cewkę, Modół. Nic to nie daje. Efekt jest taki jakby nie miał iskry (tylko że ona jest!!!) Jeszcze trochę a zamęczę rozrusznik.
Dodam że świece czyściłem po zalaniu z 10 razy...
: 10 gru sob, 2005 7:15 pm
autor: viwaldi
123
: 10 gru sob, 2005 8:27 pm
autor: Slash
: 10 gru sob, 2005 9:06 pm
autor: 205MI16
A jakie kable założyłeś? Może JANMOR (czy podobna nazwa)
Spróbuj na starych kablach o ile nie namieszałeś z ustawieniem zapłonu.
: 10 gru sob, 2005 9:54 pm
autor: Slash
Przewody PowerTec Silikonowo Kewlarowe. A nawet jak by coś się namieszało z zapłonem, to powinien jakoś zaskoczyć nawet na chwile jak ustawiałem go na dwóch aparatch zapłonowych w różnych pozycjach. Zupełnie mi zabrakło pomyslów. A czy jest jakieś neutralne ustawienie zapłonu??? I ile kosztuje ustawienie w Warszawie?? Pozdro
: 10 gru sob, 2005 10:04 pm
autor: 205MI16
A jaki masz silnik? W GTI aparat możesz co najwyżej obrócić o 180 stopni ( no i jest regulacja), ale tak czy inaczej dawał by oznaki życia. Takiego czegoś jeszcze nie miałem żeby była iskra a silnik milczał.
: 11 gru ndz, 2005 12:29 am
autor: Slash
Silnik to 1.6 ten mocniejszy
(Aparat jest na zapinki i na cylindrycznej cewce przy serwie). Przyznam że ten przypadek jest bardzo dziwny - przeczy prawom grawitacji... na starych przewodach też nic z tego. Jak by padał modół to by nie było iskry. Cewka - wymieniałem na dwie inne. Aparat też odpada - zresztą jak sprawdzaliśmy iskra jest na wszystkich świecach. Świece są pozalewane - czyli tak jakby coś z zapłonem? Ale ustawiałem w różnych pozycjach, i na przyspieszaczu też regulowaliśmy i nawet na sekunde nie zaskoczył
. wcześniej raz strzelił mi w wydech aż przykucnołem
.... i to był do tej pory jedyny zapłon
Ratujcie bo bryczka stoi już cały tydzień...
: 11 gru ndz, 2005 1:08 am
autor: 205MI16
To rzeczywiście dziwny przypadek. Miałem taki przypadek z moim Mi16 jak założyłem zwykły aparat na przerywacz - winną była płytka do której przerywacz jest mocowany ale to inna bajka. W Twoim przypadku sprawdziłbym jeszcze ustawienie rozrządu, ustawił jak rozrząd jesst ok 1 tłok w GMP i sprawdził na którym cylindrze wypada zapłon. Masz rozdzielacz zapłonu mocowany do głowicy jak w 1,9 gti - 1,6 nie widziałem ale wydaje mi się że mają identyczne rozwiązanie zapłonu. Na razie nie mam więcej pomysłów.
: 13 gru wt, 2005 1:37 am
autor: Kaktus
Odepnij wtyczke od przeplywki i sproboj odpalic.
A jak to nie pomoze, to sprawdz przekaznik 11 pinowy przy komputerze, sprawdz tez sam komputer - mogl dostac w dupe od tych skokow napiecia gdy przebicie szlo z cewki na kable zasilajace cewke.
A jak to i to nie pomoze to sie jeszcze odezwij.
Na pewno uruchomimy twoj samochod... badz dobrej mysli
: 13 gru wt, 2005 10:17 am
autor: Piweł
...
: 13 gru wt, 2005 1:18 pm
autor: Kaktus
Mialem przypadki, ze iskra byla, swiece nowe, przewody nowe, wszystko super ustawione a auto nie odpalalo, swiece takze zalewalo.
Jak sie okazalo aku byl dosc slaby, iskra nie byla wystarczajaco mocna, i przy takim sprezaniu jakie powstalo przy splanowaniu glowicy 1,3mm w 1.9 Jaz i wymianie tlokow na plaskie, ze iskre zdmuchiwalo. Wymiana aku pomogla, ale co ciekawe mialem takze podobne przypadku, i odczepienie wtyczki od przeplywki powodowalo ze samochod momentalnie odpalal, a tak to odpalic nie chcial, i wlasnie tez swiece zalewalo.