Strona 1 z 3

przestawienie paska rozrządu

: 27 gru wt, 2005 12:29 pm
autor: sekator
Czy ktoś na forum ma doświadczenie z przestawianiem paska rozrządu w celu wcześniejszego napełniania cylindrów? Akurat tego nigdy nie robiłem i ciekaw jestem jakie może przynieść efekty a jakie straty i wydaje mi się, że chyba powinno się zmienić do tego wałek.

: 27 gru wt, 2005 2:35 pm
autor: Michal
Jak przesuniesz pasek na walku to albo bedzie Ci auto mulilo albo bedziesz mial spalanie przy otwartych zaworach albo wreszcie spotkaja Ci sie tloki z zaworami :) Nie radze takiego kombinowania, bo nie sluzy to ani silnikowi ani Tobie :) Zaloz inny walek...

: 27 gru wt, 2005 3:31 pm
autor: Banita
Nieprawda!! Ostatnio meczylem sie z rozrzadem i przestawienie o 1 zabek niewiele zmienia.

Jezeli zyskasz na napelnianiu, to stracisz na wydechu i odwrotnie -nie ma co kombinowac, bo jest optymalnie

: 27 gru wt, 2005 4:09 pm
autor: Michal
Zmienia zmienia... Moze nie jest to bardzo zauwazalne ale jest jak napisalem... Oczywiscie to skrajne przypadki, ale fakt faktem szkoda kombinowac z paskiem... Skoro tak fabrycznie jest to jest najlepiej jak moze byc :)

: 27 gru wt, 2005 4:16 pm
autor: Banita
Banita pisze:Nieprawda!! Ostatnio meczylem sie z rozrzadem i przestawienie o 1 zabek niewiele zmienia.
Michal pisze:Zmienia zmienia... Moze nie jest to bardzo zauwazalne
No wlasnie napisalem, ze to praktycznie nie jest odczuwalne 8)

W gicie 1 zabek praktycznie roznicy nie robi, bo jak juz mowilem zyskasz na wydechu -stracisz na napelnianiu i odwrotnie, wiec tego 1 zabka raczej nie zauwazysz -moze co najwyzej wiecej chlac i stracic te powiedzmy 5 koni

: 27 gru wt, 2005 5:29 pm
autor: sekator
Jesteście pewni?!! W maluchu tak się robiło na łańcuszku i samochód lepiej się wkręcał na obroty, a ostatnio pojawiły się nawet na rynku do wybranych modeli regulowane koła rozrządu.

: 27 gru wt, 2005 5:39 pm
autor: Banita
To nie jest maluch 8)

: 27 gru wt, 2005 6:57 pm
autor: DJPreZes
Po ostatniej naprawie w 1,9d (pozdrawiamy 405 :D ) prawdopodobnie przestawil sie pasek o jeden zabek, efekt - przyspiesza na niskich obrotach bardzo ladnie, ale pote muli i nie chce sie wkrecac na wyzsze (znaczy nie robi tego tak jak wczesniej)

: 27 gru wt, 2005 7:01 pm
autor: moralez
sekator pisze:Jesteście pewni?!! W maluchu tak się robiło na łańcuszku i samochód lepiej się wkręcał na obroty, a ostatnio pojawiły się nawet na rynku do wybranych modeli regulowane koła rozrządu.
tzn ze w fabryce go zle poskladali :mrgreen:

: 27 gru wt, 2005 9:16 pm
autor: sekator
DJPreZes pisze:Po ostatniej naprawie w 1,9d (pozdrawiamy 405 :D ) prawdopodobnie przestawil sie pasek o jeden zabek, efekt - przyspiesza na niskich obrotach bardzo ladnie, ale pote muli i nie chce sie wkrecac na wyzsze (znaczy nie robi tego tak jak wczesniej)

I właśnie dlatego trzeba chyba zmienić wałek. Najczęściej po wymianie wałka max.moment przesuwa w wyższe obroty (mi nie bardzo to odpowiada) można na tym skorzystać przestawiając pasek (nie wiem czy na pewno o ząb, może po to są specjalne koła rozrządu z owalnymi otworami) wtedy lepiej przyśpiesza a nie traci góry.

: 27 gru wt, 2005 9:32 pm
autor: Banita
Herezja

Jak przestawisz rozrzad tak, ze stracisz na napelnianiu, a zyskasz na wydechu, to dol bedzie ciut mocniejszy, ale gora duuuzo slabsza i w ogolnym rozrachunku bilans bedzie do d.

Nie mysl, ze dasz sportowy walek, przestawisz o zabek i dol bedzie lepszy -bzdura

chcesz lepszy dol?? zwez i wydluz dolot

: 27 gru wt, 2005 9:45 pm
autor: sekator
Banita pisze:Herezja

Jak przestawisz rozrzad tak, ze stracisz na napelnianiu, a zyskasz na wydechu, to dol bedzie ciut mocniejszy, ale gora duuuzo slabsza i w ogolnym rozrachunku bilans bedzie do d.

Nie mysl, ze dasz sportowy walek, przestawisz o zabek i dol bedzie lepszy -bzdura

chcesz lepszy dol?? zwez i wydluz dolot
Mam jedno pytanie! Próbowałeś?

: 27 gru wt, 2005 9:49 pm
autor: Banita
z walkiem??
tak -nie z tego powodu by cos ulepszyc, ale z tego, ze cos bylo nie tak i myslalem ze to rozrzad.

co do dolotu -taka jest zasada -gdybys mial w glowicy mniejsze zawory, tez bys mial lepszy dol

: 27 gru wt, 2005 10:00 pm
autor: sekator
Post adresowałem do osób, które ewentualnie coś takiego w życiu robiły i mają pewne doświadczenia, nie chodziło mi o to, że komuś przeskoczył pasek lub sam go źle założył. Nasza dyskusja do niczego nie prowadzi bo żaden z nas nie ma na ten temat zielonego pojęcia. W maluchu robiło się tak nawet przy seryjnym wałku, w międzyczasie dowiedziałem się, że w innych samochodach trzeba zmienić wałek. Do każdego modelu produkuje się różnego rodzaju wałki np. rajdowy lub wyścigowy, przy jednych przestawia się pasek przy innych nie! :mrgreen:

: 27 gru wt, 2005 10:04 pm
autor: Banita
Skoro tak twierdzisz - zycze niewielu kolizji zaworowych i trafnych prognoz pogody 8)

PS MYSLALEM ZE TO ROZRZAD nie znaczy, ze byl zle, tylko z jakiegos powodu probowalem go przestawic i opisalem ci efekty, skoro ich nie uznajesz, bo nie przestawialem paska, zeby przesunac moment, tylko w innym celu i przez moje mysli wynik mogl zostac przeklamany (bo przeciez jakbym to robil w celu przesuniecia momentu, to by cos dalo :D ) to spoko i ^pierwsza linijka

pozdro ;)