Strona 1 z 2

[PYTANIE] o ciśnienie w kołach.

: 08 sty ndz, 2006 12:07 pm
autor: szmergiel
wcieło mi gdzieś książke i ładuje powietrze tak na czucie, 2,1 atmo. [przód i tył] mam koła 13 i oponki 155/70. jakos tak. silniczek 1.1, buda 3D. jeżdze zazwyczaj sam na długich trasach. niech ktos mi podpowie czy powinienem inne ciśnienie stosowac. DIĘKUJE I POZDRO!!

: 08 sty ndz, 2006 6:42 pm
autor: sekator
popróbuj sobie z ciśnieniem od 1,9 do 2,3. Zobacz na jakim najlepiej Ci się jeździ!
Ja pompuję na lato 2,2-2,35. Zimą 1,9-2,1. Im wyższe ciśnienie (bez przesady) tym lepiej trzyma się drogi na zakrętach (mniej podwija opony), niższe lepiej trzyma na śliskiej nawierzchni. Wszystko musi być w normie więc jak nie chcesz się bawić zrób 2,0 na każdej osi i po sprawie :W

: 08 sty ndz, 2006 10:28 pm
autor: Pagi
Cisnienie powinno byc takie jak zaleca producent. Jak dasz za duze bedzie Ci darlo opone na srodku, jak cisnienie bedzie za niskie bedzie darlo krawedzie opony.
Ja pompuje 2 atm. wszystkie kola, nie widze zeby cos sie dzialo nie tak...
Pozatym jak napompujesz zaduzo to po naszych kochanych polskich dziurawych drogach bedziesz sie czul jak w furmance.

: 08 sty ndz, 2006 10:53 pm
autor: Yahoo
ja zawsze ( oprócz zimy oczywiście ) dmucham o 0,2 więcej, lepiej mi się prowadzi i nie podarłem jeszcze ani jednej opony :wink:

: 08 sty ndz, 2006 11:33 pm
autor: Banita
Producent podaje 1.9 -przod 2.1 -tyl dla 165x70x13

jezdze z reguly na 2.2-5;2.2-5 w zime 0,2-5 mniej

Lepiej sie prowadzi, mniej pali, bardziej trzesie :)

: 09 sty pn, 2006 12:17 am
autor: Yahoo
fakt, trzęsienie jest zajebiste :) ale wszystko jest do przyjęcia dopóki kręgi w słupie wracają na swoje miejsce po jeździe :D

: 09 sty pn, 2006 11:30 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
-20% właściwego ciśnienia -   80% żywotności opony
+20% -||-                            -   80%

: 10 sty wt, 2006 12:46 am
autor: szmergiel
to wracajać do pytania....ile wg ksiazki powinienem ładować??

: 10 sty wt, 2006 3:00 pm
autor: Mrufka
Witam!
Ja mam Puga 205 1,1 Look z 91r. i na drzwiach mam jeszcze seryjna naklejke! 1,8atm przod i 2,0atm tyl! pozdrawiam

: 10 sty wt, 2006 3:43 pm
autor: woocash
no wiesz, ta seryjna naklejka to żaden rarytas:) ja miałem z 88 i miałem jeszcze karteczki pod fotelami :wink:

: 15 sty ndz, 2006 1:51 pm
autor: Wojtazz
sprawdź tą nalepkę na drzwiach kieorwcy, u mnie też się ona trzyma bez problemu.

: 16 sty pn, 2006 8:50 am
autor: Pieraś
a ja tam mialem trabika i w kazde pakowalem 2.0 i tak samo w pugu :)

: 16 sty pn, 2006 9:26 am
autor: mi
Z nadmiernym ciśnieniem raczej uważaj: seicento przy sugerowanym ciśnieniu 2.0 za czasów świetności pompowałem (na suchy, gładki asfalt) koło 2.7, na mokry koło 2.4 - oponki co sezon nowe (choć przyznaję, zażynało się je ślizgami, zażynało :twisted: ), felgi wszystkie cztery pokrzywione (przy takim ciśnieniu od każdej dziury dostają po dupie strasznie :( ) Teraz pompuję na 2.2 letnie na asfat, 1.8 - 2.1 zimówki (zależy ile śniegu) i jest gicior.

: 16 sty pn, 2006 11:33 am
autor: Pagi
Piweł pisze:
sekator pisze:... Im wyższe ciśnienie (bez przesady) tym lepiej trzyma się drogi na zakrętach (mniej podwija opony), niższe lepiej trzyma na śliskiej nawierzchni. Wszystko musi być w normie więc jak nie chcesz się bawić zrób 2,0 na każdej osi i po sprawie :W
[OT]Ciekawa teoria, dlaczego w takim razie WuRCe w zimie jeżdżą na kołach szerokości jak od AXa i napompowanych w pytę?? :)
I dlaczego w takim razie "stara szkoła" zalecała montować węższe zimówki niż letnie (mniej więcej to samo osiąga się pompując oponę na maksa)?[/OT]

Pozdr
Piweł
Zgadza sie ze jezdza na cieniutki oponach, ale tez na kolcach... Gdyby nie napompowali porzadnie opon kolce by sie w nich "chowały"...

: 16 sty pn, 2006 2:51 pm
autor: JoT_JoT
Optymalnie bdzie wszedzei 2,0