simonszop pisze:PSEMO pisze:Czy w GTI były takie same półosie co w dieslu?
nie, w "normalnym" dieslu ( 1,8 i 1,9 ) na pewno nie byly takie jak w GTI,
natomiast w turbodieslu ( 1,8 ) chyba cale zawieszenie bylo z GTI wiec poloski tez!
Mylisz się!
Pozatym zawieszenie to jedno a układ napędowy to drugie.
Prawda jest taka:
Półosie z GTi 1,6 i Diesel sa wzajemnie zamienne.
Punkty mocowań silnika te same, zawieszeń(całych sanek) też.
Do kompletu potrzebne są też Mc'phersony (mocowanie stabilizatora)
Gti 1,9 miało większe piasty i grubsze półosie od strony piast- wiąże się to z innymi zwrotnicami ale ich punkty mocowań i wszystkie wymiary jak reszta są te same.
Skrzynie (fizycznie) takie same.
Z tego co zrozumiałem chcesz w dieselu mieć trójkątne wahacze.
Potrzebujesz:
-sanki z wahaczami, stabilizatorem, łącznikami, i Mc'phersony
Nie martwisz się o półosie bo zwrotnice z piastami spokojnie zostawiasz stare, chyba że bardzo chcesz z GTi wtedy 1,6 bez problemu a jak 1,9 to też półosie.
Według mnie jeśli chodzi tylko o oszczędność to się nie uda...
Wahacze faktycznie lecą od czasu do czasu ale nie ukrywajmy są relatywnie tanie w porównaniu z Gti..
W Gti dojdą Ci jeszcze do okresowej wymiany łączniki stabilizatora..
Dodaj do tego koszta zakupu tych części + jakiaś tam zbieżność..
Swoją drogą jakiego producenta wahacze lecą po 5 miechach??
Ile to tys km?
Lecą odrazu sworznie?