troche skomplikowane pytanko:) GTI

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
zowa

troche skomplikowane pytanko:) GTI

Post autor: zowa »

hejka.mam pytanie tak sie wlasnie zastanawiam.mam motor z cewka kolo servo czyli jetronic... natomiast ku mojemu zdziwieniu mam sonde lambda i kiedys byl katalizator ale zostal wyciety.dodatkowa sprawa jest to ze mam kompa od 405 1.9 ale wedlug strony v-techu takie ecu montowane tez byly w 205/309 GTI moje pytanie polega na tym czy skoro fabrycznie nie bylo w jetronicu montowanego kata i sondy to czy moze gdzies byc podlaczona sonda???? i czy moze to dzialac na pogorszenie osiagow silnika??czy to wszystko moze sobie tak ze soba wspolpracowac nie dajac zadnyh bledow na kompa???? i teraz jeszcze jedno pytanko sonda podlaczona jest bezposrednio do kompa i tylko do kompa czy jeszcze gdzies??
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Masz 1.9 105KM najprawdodpodbniej, na Jetronicu z Katem i Sonda, komp masz pewnie z koncowka 345.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Kaktus był szybszy :wink:
Faktycznie możesz mieć jetronica za sondą. A katalizator sam wywalałeś, czy już nie było? Bo z tego co wiem, to były sondy, a nie było kata.
zowa

Post autor: zowa »

Kaktus pisze:Masz 1.9 105KM najprawdodpodbniej, na Jetronicu z Katem i Sonda, komp masz pewnie z koncowka 345.
kompa mam 0 261 200 160 kat byl ale zostal wyciety.zaponmialem dodac ze auto to skladak:) i teraz moje pytanie. wlasnei bedzie sie wkladal motor na jetronicu 128KM czy to ograniczenie 105 KM wynika z oprogramowania czy z konstrukcji silnika??chodzi mi o to czy beda jakies prblemy z przekladka silnika?? czy to wszystko bedzie razem ze soba ladnie dzialalo tak jak powinno dzialac.tzn moj "nowy" motor na jetronicu 128KM ale na tym kompie ktory posiadam i z sonda bedzie chodzil jak 128KM czy jak 105? :roll:
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Będzie chodził lepiej, tylko by się przydało zmienić też kompa na tego z 128, żeby chodził jeszcze lepiej :)
Adi jest w trakcie takiej zmiany, też miał 105km, zmienił głowice, teraz szuka reszty. Pogadaj z nim.
zowa

Post autor: zowa »

Michal gti pisze:Będzie chodził lepiej, tylko by się przydało zmienić też kompa na tego z 128, żeby chodził jeszcze lepiej :)
Adi jest w trakcie takiej zmiany, też miał 105km, zmienił głowice, teraz szuka reszty. Pogadaj z nim.
oka ale jak rozwiazac problem sondy skoro jetronic 128KM nie jest przystosowany do odbierania sygnalow z snody????a do kompa ktorego posiadam jest podpieta sonda...
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Mozna ją odpiąć. Albo postarać się o wiązke z 128. Ale one raczej niczym się nie różnią, poza kabelkiem od sondy.
zowa

Post autor: zowa »

Michal gti pisze:Mozna ją odpiąć. Albo postarać się o wiązke z 128. Ale one raczej niczym się nie różnią, poza kabelkiem od sondy.
no oka ale zakladamy ze: zakladam motor 128KM (ktory nei jest przystosowany do odbierania sygnalow z sondy) a mam sonde dzialajaca... to z czego ona bedzie sobie zczytywala sygnaly???? odpiecie kabelkow nic nie da bo beda na kompie bledy.
Adi205

Post autor: Adi205 »

ja mam Jetronika z sondą ( już niedługo) wiązka do kompa ma dodakowo kable do sondy. Wsadzaliśmy z Michałem kompa z 128PS i chodził nawet z podpiętą sondą a to dlatego że on nie ma wogule wejścia dla tych kabli. Niedługo zmieniam kompa na takiego z 128 ( jak tylko kupie go w rozsądnej cenie) do tego żółte wtryski bo mój ma czarne , nowy kolektor i wydech bez sondy i po tym wszystkim wizyta na hamowni mam nadzieje że magiczne 130kucy sie pojawi :P
DAREK1223
Junior
Posty: 137
Rejestracja: 18 sie śr, 2004 12:17 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wiśniowa

Post autor: DAREK1223 »

ja niby miałem kable od sondy miałem sonde lecz w moim układzie wydechowym nie był na nią miejsca i została ona w garażu, już ja sprzdałem a samochód normalnie chodził na benzynie nie palił żbyt duzo ani nie była żadnych niepokojących sygnałów wsztsko chulało jak trzeba
http://www.darek1223.205.pl zdjecia opis hehe trzeba usprawnic furke :)
zowa

Post autor: zowa »

Adi205 pisze:ja mam Jetronika z sondą ( już niedługo) wiązka do kompa ma dodakowo kable do sondy. Wsadzaliśmy z Michałem kompa z 128PS i chodził nawet z podpiętą sondą a to dlatego że on nie ma wogule wejścia dla tych kabli. Niedługo zmieniam kompa na takiego z 128 ( jak tylko kupie go w rozsądnej cenie) do tego żółte wtryski bo mój ma czarne , nowy kolektor i wydech bez sondy i po tym wszystkim wizyta na hamowni mam nadzieje że magiczne 130kucy sie pojawi :P
tak ale zakladajac ze zakladam jetronica(silnik) z kolem zamachowym w ktorym niema miejsca na zczytywanie sygnalow z sondy (czyli 128KM) a moj komp chce odbierac sygnaly z sondy to jakie beda tego skutki?? teoretycznie do czasu do kiedy nie zmienie ecu na jetronica 128KM tylko dalej bede mial moje ecu w ktorym jest miejsce na sonde to komp bedzie mi wywalal bledy wlasnie pochodzace od sondy?? dobrze rozumuje?? i jeszcze jedno pytanie... czy w jetronicu tym 105KM kolo zamachowe jest inne niz w 128KM?? bo wnioskuje ze powinno byc inne. bo teoretycznie jesli kolo zamachowe jest w 105KM akie jak w motronicu czyli daje sygnaly na sonde to do mojego jetronica 128KM moge sobie wlozyc kolo zamachowe z terazniejszego silnika i wszystko powinno ladnie dzialac.bo tak jakby przerobie go na motronica.
Ostatnio zmieniony 29 sty ndz, 2006 8:57 pm przez zowa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

zowa pisze: z kolem zamachowym w ktorym niema miejsca na zczytywanie sygnalow z sondy
a jaki ma zwiazek sonda lambda z czujnikiem gmp?? (chyba, ze cos zle zrozumialem i majac jakas rzezbe nie masz aparatu zaplonowego...)
do czasu do kiedy nie zmienie ecu na jetronica 128KM tylko dalej bede mial moje ecu w ktorym jest miejsce na sonde to komp bedzie mi wywalal bledy wlasnie pochodzace od sondy??
zgadza sie, ale zawsze mozesz zalozyc emulator (taki jak do gazu)
i jeszcze jedno pytanie... czy w jetronicu tym 105KM kolo zamachowe jest inne niz w 128KM?? bo wnioskuje ze powinno byc inne.
w 122 jest inne
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

zowa pisze:teraz moje pytanie. wlasnei bedzie sie wkladal motor na jetronicu 128KM czy to ograniczenie 105 KM wynika z oprogramowania czy z konstrukcji silnika??
Przedewszystkim inna glowica: mniejsze zawory ssace i wydechowe, mniejszy stopien sprezania (duzo wyzsza glowica), inny walek rozrzadu. Elektronika tez inna, ale nie ma juz tak kolosalnego wplywu.
Adi205

Post autor: Adi205 »

to w motroniku jest inne koło zamachowe :)


w Jetronikach 105 i 128 jest takie same - jest taki sam dół silnika, różnią się głowicą wtryskiwaczami , kompem (choć wiązka jest bardzo podobna - tzn ta z 105 ma dodatkowe kable do sondy i nic więcej)

jak masz kompa jetronika który odsługuje sonde i jest lepszy od tego 105ps to zostaw sonde i ten komp a daj tylko głowice ze 128
piorunek
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 29 sty ndz, 2006 10:34 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: żyrardów

Post autor: piorunek »

cześć
mam problem
i to dosyć spory
mianowicie pali mi się komtrolka od awarji silnikai nie wiem na co postawić ,mam griffe więc w nich jeden rodzaj silnika tylko(1.9 z przepływką i kompem boscha).
silnik chodzi po rozgrzaniu sie na 1400 obr na min.i nie pracuje równo, są wahania obrotów.dla ułatwienia silnik jak na foptce forumowej u szanownego szczęśliwego posiadacza jeszcze jednego ślicznego griffe.pozatymnastępne co zauważyłem to przekażniki te od zapłonuprzy lewym nadkolu pod machą są zmienione na jakieś krzaki, pytanie co zawodzi???
komp, przepływka czymoże to właśnie przekaźniki.cholerną tego wadą jest to że motor kręci się w miarę do 4000 obr a później się sssstrasznie mulijakby elektronika nie podawała więcej już paliwa. rozważałem jeszcze sondę lombda, ale stawiam na te trzy pierwsze. Zarazem wielka prośba. jeśli ktoś ma taki silnik jak ja czyli na przepływce i kompie boschai mieszka gdzieś w okolicach warszawyto wielka prośba niech napisze nie mam gdzie tego sprawdzić bo podłaczając autklo do komputera nie pokazuje wsterrki. Zrozumcie i jak możecie to pomóżcie, czekam NA INFORMACJE I Z GÓRY DZIĘKI
pomóżcie mi doprowadzić moje gti do stanu satysfakcjonującego, baaaardzo proszę
ODPOWIEDZ