Nie chce zapalić!!!

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
VIRTUS
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 gru sob, 2005 8:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Nie chce zapalić!!!

Post autor: VIRTUS »

Jestem posiadaczem 205-tki GTI Gentry.Po przejechaniu ok 100km w trasie zatrzymałem sie na stacji,po czym samochód nie chciał zapalić.W czasie przekręcania kluczyka gasły wszystkie kontrolki a rozrusznik ani nie mruknoł.Trzeba było odpalić na popych.Po skontaktowaniu sie z poprzednim właścicielem dowiedziałem sie ze to niekiedy sie zdaża(szczególnie na ciepłym silniku lub w upalne dni) a patentem na to jest pokręcenie rozrusznikiem przed zgaszeniem silnika.Macie może jakiś pomysł co to moze być i jak sie tego problemu pozbyć.Z góry dziekuje za poradę
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Też tak miałem. Zdarzyło się to trzy razy w sumie. Okazało się że akumulator wysiadł. Tzn dało się go dalej ładować, ale po prostu co jakiś czas z niewyjaśnionych względów się rozładowywał sam z siebie. Po kupnie nowego problem się już nie pojawił ani razu, a minął rok.

no ale u Ciebie to może być coś innego....
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Mysle ze masz do regeneracji rozrusznik, tulejki sie wyrobily i kantuja, badz siada automat, i jak rozrusznik jest cieply to moze nei dzialac.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Tez tak mam -dalem dodatkowy obwod z grubszych kabli i przycisk do odpalania -odkad idzie wiecej pradu na przekaznik w rozruszniku to problemy zniknely :)

Z tym, ze to wina rozrusznika i sie skleja/wadzi to prawda, jak przestanie dzialac na przycisk to sie zregeneruje :)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Czasami poprostu sama stacyjka nawala.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

To nie stacyjka -zrobilem to jakos pol roku temu -teraz po ostrej jezdzie musze jednoczesnie przyciskiem i stacyjka 8)7
fredy1
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 07 lut wt, 2006 12:02 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wielkopolskie

Post autor: fredy1 »

mam ten sam problem jak podpiąć te kable i gdzie?? na ten przycisk z miłą chęcią zrobię to samo wymieniałem już szczotki i tulejki i po 2-3 miesiacach jest to samo
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

jezeli gasna kontrolki i slyszysz stukniecie automatu to znaczy ze dziala(automat),gasniecie lampek w tym przypadku jest spowodowane poborem max pradu z aku(co znaczy ze wlacznik silnika jest sprawny) jezeli nie kreci walem to jest zablokowany(albo skoszony,sprobuj wyjac skurwiela i podlaczyc na luzno(od razu zobaczysz co z tulejami na walku), podejrzewam ze bedzie krecil normalnie,jezeli nie to go musisz rozebrac i ocenic po wygladzie
pozdro
VIRTUS
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 gru sob, 2005 8:23 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: VIRTUS »

Czyli regenaracja rozrusznika będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. Orientujecie sie gdzie i jak można to załatwic i jakie będą tego koszty?
Just a little bit too fast !!!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

mareckilublin pisze:gasniecie lampek w tym przypadku jest spowodowane poborem max pradu z aku
nieprawda :wink:


@fredy1
poprowadz sobie luzny kabelek od wtyczki takiego cienkiego (chyba niebieski- idacego aku-stacyjka) do aku -nie podlaczaj go. Jak nie bedzie chcial odpalic to otworz maske i zewrzyj koncowke tego kabla z (+) w aku na chwile-bedziesz wiedzial czy pomaga.
Niestety jest to rozwiazanie tymczasowe -bez regenerachji raczej sie nie obejdzie
Awatar użytkownika
mareckilublin
Nowicjusz
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty pn, 2006 3:29 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: lublin

Post autor: mareckilublin »

dlaczego twierdzisz ze nie mam racji przeciez jezeli silnik bylby zblokowany a automat podalby napiecie na niego do uruchomienia(a on nie moze ruszyc)to bardzo obciazy instalacje(chyba)i spowoduje b.duzy spadek napiecia(kontrolki przygasna tak?)
pozdro
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

obciazy, ale nie az tak :)
stacyjka odcina napiecie od dodatkowych odbiornikow :wink:
ODPOWIEDZ