Strona 1 z 1
Nie chce zapalić!!!
: 06 lut pn, 2006 7:32 pm
autor: VIRTUS
Jestem posiadaczem 205-tki GTI Gentry.Po przejechaniu ok 100km w trasie zatrzymałem sie na stacji,po czym samochód nie chciał zapalić.W czasie przekręcania kluczyka gasły wszystkie kontrolki a rozrusznik ani nie mruknoł.Trzeba było odpalić na popych.Po skontaktowaniu sie z poprzednim właścicielem dowiedziałem sie ze to niekiedy sie zdaża(szczególnie na ciepłym silniku lub w upalne dni) a patentem na to jest pokręcenie rozrusznikiem przed zgaszeniem silnika.Macie może jakiś pomysł co to moze być i jak sie tego problemu pozbyć.Z góry dziekuje za poradę
: 06 lut pn, 2006 8:04 pm
autor: Fox
Też tak miałem. Zdarzyło się to trzy razy w sumie. Okazało się że akumulator wysiadł. Tzn dało się go dalej ładować, ale po prostu co jakiś czas z niewyjaśnionych względów się rozładowywał sam z siebie. Po kupnie nowego problem się już nie pojawił ani razu, a minął rok.
no ale u Ciebie to może być coś innego....
: 06 lut pn, 2006 8:22 pm
autor: Kaktus
Mysle ze masz do regeneracji rozrusznik, tulejki sie wyrobily i kantuja, badz siada automat, i jak rozrusznik jest cieply to moze nei dzialac.
: 06 lut pn, 2006 10:20 pm
autor: Banita
Tez tak mam -dalem dodatkowy obwod z grubszych kabli i przycisk do odpalania -odkad idzie wiecej pradu na przekaznik w rozruszniku to problemy zniknely
Z tym, ze to wina rozrusznika i sie skleja/wadzi to prawda, jak przestanie dzialac na przycisk to sie zregeneruje
: 06 lut pn, 2006 11:15 pm
autor: Kaktus
Czasami poprostu sama stacyjka nawala.
: 06 lut pn, 2006 11:17 pm
autor: Banita
To nie stacyjka -zrobilem to jakos pol roku temu -teraz po ostrej jezdzie musze jednoczesnie przyciskiem i stacyjka
: 07 lut wt, 2006 12:46 am
autor: fredy1
mam ten sam problem jak podpiąć te kable i gdzie?? na ten przycisk z miłą chęcią zrobię to samo wymieniałem już szczotki i tulejki i po 2-3 miesiacach jest to samo
: 07 lut wt, 2006 4:20 am
autor: mareckilublin
jezeli gasna kontrolki i slyszysz stukniecie automatu to znaczy ze dziala(automat),gasniecie lampek w tym przypadku jest spowodowane poborem max pradu z aku(co znaczy ze wlacznik silnika jest sprawny) jezeli nie kreci walem to jest zablokowany(albo skoszony,sprobuj wyjac skurwiela i podlaczyc na luzno(od razu zobaczysz co z tulejami na walku), podejrzewam ze bedzie krecil normalnie,jezeli nie to go musisz rozebrac i ocenic po wygladzie
pozdro
: 07 lut wt, 2006 2:50 pm
autor: VIRTUS
Czyli regenaracja rozrusznika będzie chyba najlepszym rozwiązaniem. Orientujecie sie gdzie i jak można to załatwic i jakie będą tego koszty?
: 07 lut wt, 2006 3:23 pm
autor: Banita
mareckilublin pisze:gasniecie lampek w tym przypadku jest spowodowane poborem max pradu z aku
nieprawda
@fredy1
poprowadz sobie luzny kabelek od wtyczki takiego cienkiego (chyba niebieski- idacego aku-stacyjka) do aku -nie podlaczaj go. Jak nie bedzie chcial odpalic to otworz maske i zewrzyj koncowke tego kabla z (+) w aku na chwile-bedziesz wiedzial czy pomaga.
Niestety jest to rozwiazanie tymczasowe -bez regenerachji raczej sie nie obejdzie
: 07 lut wt, 2006 6:10 pm
autor: mareckilublin
dlaczego twierdzisz ze nie mam racji przeciez jezeli silnik bylby zblokowany a automat podalby napiecie na niego do uruchomienia(a on nie moze ruszyc)to bardzo obciazy instalacje(chyba)i spowoduje b.duzy spadek napiecia(kontrolki przygasna tak?)
pozdro
: 07 lut wt, 2006 7:12 pm
autor: Banita
obciazy, ale nie az tak
stacyjka odcina napiecie od dodatkowych odbiornikow