Tuning silnika.

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Tuning silnika.

Post autor: rado83 »

Pytanie kierowane raczej do panow jezdzacych w sporcie ale moze i ktos inny moze wiedziec.
Chodzi o to czy przestawiac zaplon przy spalopwani gklowicy 1,2 mm i czy mozna zwiekszyc dawke paliwa(ten niby elektronik mowil ze przplywomierzem mozna)?
alexil
Junior
Posty: 103
Rejestracja: 14 lis pn, 2005 9:50 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: alexil »

Jakoś można na pewno zwiększyć dawkę paliwa bo moj 1.4 na monowtrysku potrafi spalic 20 litrow na 100 km :-) Nie mam pojęcia co jest tam zrobione...może ktoś mi to wyjaśni?


Pozdrawiam
Tomek
driver_

Post autor: driver_ »

Odpwiedzi na oba pytania brzmia:
1. Tak, przestawic zaplon.
2. Tak, trzeba zmienic dawke.

Polecam podpiece SMT6 lub SMT7 i wystrojenie calosci na hamowni, najlepiej obciazeniowce. Wtedy efekt murowany.

Pozdrawiam

Kuba Kogut
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

heh no to fakt ale sprawdxzenie na hamowni kosztuje 200 a chiptuning min 1000:/
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Adi205

Post autor: Adi205 »

jaki chiptuning ??

jedyne co można zrobić to jakiś chip w motroniku

jetronik jest nieczipowalny

przestawic załpon tak

zwiększ ciśnienie na listwie paliwowej - regulator załóż

na przepływce pod deklem jest zębate kółko kręcoc nim zmniejszasz lub zwiększasz dawke paliwa - ostrożnoie z tym zwłasza przy samochodach z sondą bo wtedy ona zacznie reagować
driver_

Post autor: driver_ »

Adi205 pisze:jaki chiptuning ??

jedyne co można zrobić to jakiś chip w motroniku

jetronik jest nieczipowalny

przestawic załpon tak

zwiększ ciśnienie na listwie paliwowej - regulator załóż

na przepływce pod deklem jest zębate kółko kręcoc nim zmniejszasz lub zwiększasz dawke paliwa - ostrożnoie z tym zwłasza przy samochodach z sondą bo wtedy ona zacznie reagować
co do tego przestawiania naciagu sprezyny w przeplywce, to jestem nastawiony sceptycznie, pamietaj ze zadziala to jak mnoznik calej dawki. Regulator,no fajny pomysl ale pamietaj ze wydatek wtryskow rosnie w pierwiastku wzrostu cisnienia na szynie (poza tym wieksze cisnienie nie zdrowo wplywna na w(y)tryski)


Ja polecam piggy back'a do tego porzadne troszke wieksze wtryski i efekcik łil bi grejt.

Nie chodzilo mi o chiptuning tylko o piggy. np cos z oferty PerfectPower'a


Pozdrawiam

Kuba Kogut
Ostatnio zmieniony 13 lut pn, 2006 11:18 pm przez driver_, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

nie proponowałbym ruszać przepływomierza... samemu...
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
driver_

Post autor: driver_ »

do takiego strojenia najlepiej jeszcze miec szerokopasmowego AFR'a

Pozdrawiam

Kuba Kogut
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

no boje sie go dotknac(tzn przeplywomierza) jak mi ten elektronik mowil to wlasnie Dżony twoja sytuacja mis ie przypomniala :)A co do wypowiedzi drivera_ wszystko ładnie pieknie ale nie kumam co on pisze heheh tzn kompy skroty heh

a Adi ja wlasnei mam Motronika
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

jeżeli masz nie otwieraną nigdy przepływkę to lepiej zostaw ją w spokoju, lepiej kup za grosze już otwieraną i nią sie baw metodą prób i błędów, jeżeli już ją ktoś wcześniej otwierał to zaznacz sobie położenie tego koła zębatego żebyś mógł wrócić z powrotem to tego ustawienia jakie masz aktualnie. Przestawiając to koło na zębach regulujesz naciąg sprężyny, kręcąc w prawo zubażasz mieszankę w lewo wzbogacasz. Języka przepływomierza nie dotykaj!!!
zowa

Post autor: zowa »

rado83 pisze:no boje sie go dotknac(tzn przeplywomierza) jak mi ten elektronik mowil to wlasnie Dżony twoja sytuacja mis ie przypomniala :)A co do wypowiedzi drivera_ wszystko ładnie pieknie ale nie kumam co on pisze heheh tzn kompy skroty heh

a Adi ja wlasnei mam Motronika
AfR to snoda szeroko pasmowa. co do piggy back'a to popularna swinka na ktorej mozesz ustawic trzy mapy. jak czegos nie bedziesz wiedzial to kontaktuj sie z kubusiem:) albo wejdz na strone w jego podpisie i tam jest forum to pytaj to kubus,zbadek,jarek i kisiel ci odpowiedza:)
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87086172

sam bede o tym myslal jakos za rok-poltora
driver_

Post autor: driver_ »

http://www.perfectpower.com/products/smt6.asp

ten opis jest lepszy niz na allegro :roll:
Adi205

Post autor: Adi205 »

dobra pytanie?

- mialem puga w wersji 105 KM ( męski narząd płciowy... głowica, czarne wtryski , komp Jetronik z sondą)

zrobiłem : głowica N grupa ( taka jak 128PS, wałek świątek GT, ) do tego niedługo dojdzie - kolektor wydechowy supersprint , wstawienie wiązki i kompa z 128PS JEtronika, żółte wtryski, regulator ciśnienia paliwa, chłodzenie prezpustnicy CO2 to swoją drogą,

licze na moc ok 130KM może więcej - kto podejmie się zestrojenia tego ???

czym się różni SMt6 od piggy ??
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

smt6 to jest piggy back, alternatywą jest stand alone - komp zastępujący fabryczny, bo piggy tylko modyfikuje sygnały, a steruje silnikiem fabryczny ecu




chyba :roll:
ODPOWIEDZ