Strona 1 z 2

Tuning silnika.

: 13 lut pn, 2006 8:48 pm
autor: rado83
Pytanie kierowane raczej do panow jezdzacych w sporcie ale moze i ktos inny moze wiedziec.
Chodzi o to czy przestawiac zaplon przy spalopwani gklowicy 1,2 mm i czy mozna zwiekszyc dawke paliwa(ten niby elektronik mowil ze przplywomierzem mozna)?

: 13 lut pn, 2006 9:31 pm
autor: alexil
Jakoś można na pewno zwiększyć dawkę paliwa bo moj 1.4 na monowtrysku potrafi spalic 20 litrow na 100 km :-) Nie mam pojęcia co jest tam zrobione...może ktoś mi to wyjaśni?


Pozdrawiam

: 13 lut pn, 2006 9:45 pm
autor: driver_
Odpwiedzi na oba pytania brzmia:
1. Tak, przestawic zaplon.
2. Tak, trzeba zmienic dawke.

Polecam podpiece SMT6 lub SMT7 i wystrojenie calosci na hamowni, najlepiej obciazeniowce. Wtedy efekt murowany.

Pozdrawiam

Kuba Kogut

: 13 lut pn, 2006 10:18 pm
autor: rado83
heh no to fakt ale sprawdxzenie na hamowni kosztuje 200 a chiptuning min 1000:/

: 13 lut pn, 2006 10:27 pm
autor: Adi205
jaki chiptuning ??

jedyne co można zrobić to jakiś chip w motroniku

jetronik jest nieczipowalny

przestawic załpon tak

zwiększ ciśnienie na listwie paliwowej - regulator załóż

na przepływce pod deklem jest zębate kółko kręcoc nim zmniejszasz lub zwiększasz dawke paliwa - ostrożnoie z tym zwłasza przy samochodach z sondą bo wtedy ona zacznie reagować

: 13 lut pn, 2006 11:16 pm
autor: driver_
Adi205 pisze:jaki chiptuning ??

jedyne co można zrobić to jakiś chip w motroniku

jetronik jest nieczipowalny

przestawic załpon tak

zwiększ ciśnienie na listwie paliwowej - regulator załóż

na przepływce pod deklem jest zębate kółko kręcoc nim zmniejszasz lub zwiększasz dawke paliwa - ostrożnoie z tym zwłasza przy samochodach z sondą bo wtedy ona zacznie reagować
co do tego przestawiania naciagu sprezyny w przeplywce, to jestem nastawiony sceptycznie, pamietaj ze zadziala to jak mnoznik calej dawki. Regulator,no fajny pomysl ale pamietaj ze wydatek wtryskow rosnie w pierwiastku wzrostu cisnienia na szynie (poza tym wieksze cisnienie nie zdrowo wplywna na w(y)tryski)


Ja polecam piggy back'a do tego porzadne troszke wieksze wtryski i efekcik łil bi grejt.

Nie chodzilo mi o chiptuning tylko o piggy. np cos z oferty PerfectPower'a


Pozdrawiam

Kuba Kogut

: 13 lut pn, 2006 11:17 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
nie proponowałbym ruszać przepływomierza... samemu...

: 13 lut pn, 2006 11:19 pm
autor: driver_
do takiego strojenia najlepiej jeszcze miec szerokopasmowego AFR'a

Pozdrawiam

Kuba Kogut

: 14 lut wt, 2006 9:04 pm
autor: rado83
no boje sie go dotknac(tzn przeplywomierza) jak mi ten elektronik mowil to wlasnie Dżony twoja sytuacja mis ie przypomniala :)A co do wypowiedzi drivera_ wszystko ładnie pieknie ale nie kumam co on pisze heheh tzn kompy skroty heh

a Adi ja wlasnei mam Motronika

: 14 lut wt, 2006 9:18 pm
autor: sekator
jeżeli masz nie otwieraną nigdy przepływkę to lepiej zostaw ją w spokoju, lepiej kup za grosze już otwieraną i nią sie baw metodą prób i błędów, jeżeli już ją ktoś wcześniej otwierał to zaznacz sobie położenie tego koła zębatego żebyś mógł wrócić z powrotem to tego ustawienia jakie masz aktualnie. Przestawiając to koło na zębach regulujesz naciąg sprężyny, kręcąc w prawo zubażasz mieszankę w lewo wzbogacasz. Języka przepływomierza nie dotykaj!!!

: 14 lut wt, 2006 10:38 pm
autor: zowa
rado83 pisze:no boje sie go dotknac(tzn przeplywomierza) jak mi ten elektronik mowil to wlasnie Dżony twoja sytuacja mis ie przypomniala :)A co do wypowiedzi drivera_ wszystko ładnie pieknie ale nie kumam co on pisze heheh tzn kompy skroty heh

a Adi ja wlasnei mam Motronika
AfR to snoda szeroko pasmowa. co do piggy back'a to popularna swinka na ktorej mozesz ustawic trzy mapy. jak czegos nie bedziesz wiedzial to kontaktuj sie z kubusiem:) albo wejdz na strone w jego podpisie i tam jest forum to pytaj to kubus,zbadek,jarek i kisiel ci odpowiedza:)

: 16 lut czw, 2006 1:40 am
autor: Banita
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=87086172

sam bede o tym myslal jakos za rok-poltora

: 16 lut czw, 2006 4:17 am
autor: driver_
http://www.perfectpower.com/products/smt6.asp

ten opis jest lepszy niz na allegro :roll:

: 16 lut czw, 2006 10:47 am
autor: Adi205
dobra pytanie?

- mialem puga w wersji 105 KM ( męski narząd płciowy... głowica, czarne wtryski , komp Jetronik z sondą)

zrobiłem : głowica N grupa ( taka jak 128PS, wałek świątek GT, ) do tego niedługo dojdzie - kolektor wydechowy supersprint , wstawienie wiązki i kompa z 128PS JEtronika, żółte wtryski, regulator ciśnienia paliwa, chłodzenie prezpustnicy CO2 to swoją drogą,

licze na moc ok 130KM może więcej - kto podejmie się zestrojenia tego ???

czym się różni SMt6 od piggy ??

: 16 lut czw, 2006 10:58 am
autor: mi
smt6 to jest piggy back, alternatywą jest stand alone - komp zastępujący fabryczny, bo piggy tylko modyfikuje sygnały, a steruje silnikiem fabryczny ecu




chyba :roll: