Strona 1 z 1

silnik przerywa, muli go, nie rozwija pełnej mocy

: 17 lut pt, 2006 1:36 pm
autor: marcinw
odpala na dotyk, chociaż raz zdarzyło mi się że nie odpalił. Wymieniłem przew. wys napiecia i świece ale nie pomogło. Nadal rwie silnikiem przy wciskaniu pedału gazu i muli silnikiem, nie ma tego przyspioeszenia co kiedyś. Zauważyłem że najgorzej jest gdy silnik sie nagrzeje. Wtedy to juz całkiem nie chce jechac. Co to może być?? Peugeot 205, 1.1 benzyna na wtrysku. Sonda lambda, silniczek krokowy?? Dzięki za pomoc

: 17 lut pt, 2006 1:43 pm
autor: blaszka
prawdopodobnie uszkodzony moduł aparatu zapłonowego

: 17 lut pt, 2006 1:55 pm
autor: marcinw
ok, dzieki, a sonda lambda, silniczek krokowy nie mają z tym nic wspólnego?? czyli trzeba wymienić cały aparat zapłonowy??

: 17 lut pt, 2006 1:58 pm
autor: blaszka
marcinw pisze:ok, dzieki, a sonda lambda, silniczek krokowy nie mają z tym nic wspólnego??
njalepiej sprawdzic sam moduł moze gdzies dostaniesz uzywany i podepniesz i wtedy zobaczysz jak bedzie działac

witam

: 17 lut pt, 2006 2:05 pm
autor: wojti
witam podlacze sie do tego posta panowie bo kuimple ma problem prawie identyczny z tym muleniem tylko ma puga 106 1.4 XSi (95 KM)
Zmienil swiecei kable wysokiego napiecia, cewke i w sumie jest zalamany bo jak kreci na obroty to maszyna idzie bez problemy a jak nagle wcisnie gaz to jest tak ze wkreca sie nastepnie zmulenie na 3-4 tys/obr/min nastepnie sie kreci dobrze "??
czy mial ktos z was podobny probolem w silniku z wielopunktowym wtryskiem?? bardzo prosze o jakas porade dzieki!:)D:D

: 17 lut pt, 2006 2:23 pm
autor: marcinw
dobra, wielkie dzięki

: 17 lut pt, 2006 2:27 pm
autor: blaszka
moduły to do siebie maj ze 90% przypadków ich zepsucia powoduje ze jak silnik sie nagrzeje i sam mouł tez to powoduje własnei szarpanie lun poprostu gaśniecie silnika

taki moduł wymieniałem juz w 2 razy w ax-sach i w zx-sie

: 17 lut pt, 2006 2:32 pm
autor: marcinw
ja mam jednopunktowy wtrysk, nie mam pojęcia co to może być. Mam podobne objawy tylko że nie kręci się dobrze. Pedał gazu wciśnięty do dechy a silnik nie reaguje. Dopiero po chwili zaczyna przyspieszać ale co to za przyspieszenie.. Pozatym rwie silnikiem. Chyba zrobie komputerową diagnostyke bo może byc wiele przyczyn

: 17 lut pt, 2006 2:36 pm
autor: marcinw
jak radzisz Blaszka?? może zaryzykować i wymienić ten moduł a nie jeździć na diagnostykę komputerową??

: 17 lut pt, 2006 2:42 pm
autor: Banita
komputerowa diagnostyka tylko oprozni ci portfel -taka mozesz sobie sam w domu zrobic :wink:

: 17 lut pt, 2006 2:48 pm
autor: marcinw
no wlasni czytalem w ksiazce o tej diagnostyce ale czy da sie wykryć tego typu usterki jak np. zapsuty moduł aparatu zapłonowego?? i jakie są tego kody?? gdzie mogę to znaleść??

: 17 lut pt, 2006 2:52 pm
autor: sekator
Ja miałem tak, że samochód zapalał, jeździł normalnie i wszystko było niby ok. ale podczas gwałtownego przyśpieszania czuć było, że momentami przydławia (przycina) i dopiero idzie dalej. Po półrocznych poszukiwaniach przyczyny w końcu jeden z elektryków zrobił pełny test sondy lambda i wtedy wyszło, że ona w pewnym zakresie pracy po prostu się przycina. Nie wykryły tego żadne inne komputery bo działo się to tylko czasami bardzo nieregularnie (widac było na wykresie). Samochód był na monowtrysku ale to raczej nie ma znaczenia.

: 17 lut pt, 2006 3:11 pm
autor: blaszka
marcinw pisze:jak radzisz Blaszka?? może zaryzykować i wymienić ten moduł a nie jeździć na diagnostykę komputerową??
taniej wyjdzie kupic uzywany czujnik niz płacic za diagnostyke a najlepiej sie dogadac z kims zeby widział jak wkładasz do auta moduł i zobaczysz czy to to czy nie a jak nie to to oddasz bez problemu