Strona 1 z 2
głowica problem
: 21 lut wt, 2006 8:12 am
autor: majkelus205
Mam maki problem że robię sobie remoncik silnika składam wszystko do kupy. Przyszedł czas na głowice i okazało się po załrzeniu wałka seryjny, ale ten największy bodajże 47,9 mm brak, jakich kolwiek luzów na zaworach, nawet po wyciągnięću podkładek do regulacji. Bardzo dziwne i tu moje pytanie ile można ze braci materiału z wałka żeby go nie zepsuć i czy to opłacalne na dłószą metę [głowica to 1,6 PTI 105kucyków].
: 21 lut wt, 2006 11:20 am
autor: samer
hmm, nie zalozyles przypadkiem nowych dluzszych zaworow ?
: 21 lut wt, 2006 11:23 am
autor: majkelus205
właśnie nie takie jakie były od początku a jest jakaś ruRóżnica pomiędzy nimi ?
: 21 lut wt, 2006 11:27 am
autor: samer
Jak miales krotkie, a teraz kupiles dluzsze (chodzi mi o wysokosc zaworu) to przeciec przy zamknietym zaworze "glowka" zaworu pojdzie wyzej(w strone walka) o tyle o ile dluzszy jest ten nowy zawor. Nie bedzie dalo sie ustawic luzow.
Zapewne jest to glowica z 1.9 105KM, a nie 1.6 105KM , tam cala komora sprezania z gniazdami zaworowymi jest wpuszczona bardziej w glab glowicy, aby obnizyc stopien sprezania. Przy takim rozwiazaniu musieli dac krotsze zawory.
: 21 lut wt, 2006 11:33 am
autor: majkelus205
jak sprawdzić wrokowo czyto 1,9 czy 1,6 albo jak to zmierzyć
: 21 lut wt, 2006 12:03 pm
autor: majkelus205
A morze idzie jakoś pomierzyć komorę spalania i wyjdzie różnica pomiędzy 1,6 a 1,9 morze ktoś wie, jakie są głębokie komory spalania w tych silnikach
: 21 lut wt, 2006 1:30 pm
autor: samer
w 1.9 jest znacznie wieksza, mamy taka i taka(1.9 i 1.6 po 105KM) , na jutro moge znac glebokosci.
: 21 lut wt, 2006 1:38 pm
autor: majkelus205
Byłbym bardzo wdzięczny zate głębokości.
: 21 lut wt, 2006 4:46 pm
autor: Kaktus
Glowice do 205 1.6 GTI 105KM mamy na sprzedaz.
Dodatkowo mozemy ja troche "poprawic"
Ty masz z cala pewnoscia glowice z 1.9 105km, zawory maja srednice 40mm i 33mm, ale sa krotkie, ich dlugosc to bodajrze 105,2mm a nie 108,8mm, dlatego nie mozna ustawic luzow.
Z walka bron boze nie mozna nic materialu zdejmowac.
: 21 lut wt, 2006 7:17 pm
autor: majkelus205
Czyli wystarczyłoby wymienić same zawory na krótkie i po sprawie.
Ale czy nietrzeba wymieniać gniazd zaworów czy te krótsze są takie same, średnica oraz płaszczyzny styków z głowicą pytam, bo już niewiem, co robić. . Mymslałem, że mam 1,6 a okazuje się z waszych postów, że głowica z 1,9
: 21 lut wt, 2006 8:47 pm
autor: Kaktus
No mozna zawory wymienic na krotkie, ale glowica ta ktora masz jest LIPNA! Bo aby doprezyc silnik do normalnej wartosci czyli do 9.8:1 a nie 8.5:1 musialbys te glowice splanowac o 4mm, a wtedy juz ci sie moga fazy rozrzzadu zmienic, bo zmieni sie odleglosc gornego kola zebatego od walka rozrzadu wzgledem bloku...
Wlozenie normalnej glowicy z 1.6 gti na pewno podniesie moc o pare %
: 21 lut wt, 2006 8:55 pm
autor: majkelus205
Kaktus zaskoczę cię ja miałem ciśnienie w tej głowicy 14 a nie jak podałeś, atak przy okazji ile za twoją głowice. Ale czy czasem zawór wylotowy ten kurtki niejest mniejszej średnicy?
: 21 lut wt, 2006 8:59 pm
autor: woocash
ciśnienie to nie to samo
kaktus pisał o stopniu sprężania
ja mam ciśnienie po 12 na każdym... i jakos wiem że ta głowica by nie zniosła stopnia spręzania 12:1
: 21 lut wt, 2006 9:11 pm
autor: majkelus205
Jak idzie zmierzyć stopień sprężania trzeba jakiś specjalistyczne przyrządy?
: 21 lut wt, 2006 9:25 pm
autor: woocash
stopień sprężania to wartość teoretyczna,
oznacza w jakim stopniu zmniejsza się objętość komory spalanie podczas ruchu tłoka, i zależy od jego skoku (czego raczej nie zmienisz..) i objętości komory spalania gdy tłok znajduje się w GMP (czyli max na górze) i tą objętość możesz zmienić, jest ona ograniczona z jednej strony przez tłok, możesz miec tłoki wklęsłe, i z takich masz mniejszy st. spręzania, albo płaskie, z nich masz większe
z drugiej strony masz głowice, i po prostu jeśli ją splanujesz, to komora spalania bedzie mniejsza, czyli stopień spręzania większy
chyba dobrze napisałem...