Strona 1 z 1

WYMIANA USZCZELKI POD GŁOWICĄ

: 21 lut wt, 2006 2:37 pm
autor: lukasss
JAK TO JEST Z ROZRZAEM PRZY ZDZIERANIEU GŁOWICY BLOKUJE GO JAKOŚ CZY JAK? ALBO JAK GO POTEM POUSTAWIAĆ ŻEBY BIGOSU NIE NAROBIĆ NO I JAKIM MOMĘTEM DOKRĘCAĆ GŁOWICE???? I INNE Z TYM ZWIAZANE PROBLEMY JAKIE NAPOTKAĆ MOGE??? PROSZE O PORADE.
(SILNIK TU)

: 21 lut wt, 2006 2:41 pm
autor: blaszka
BLOKUJESZ NORMALNIE ROZRZAD TAM GDZIE POWINNO SIE BLOKOWAC CZYLI NA KOŁACH I W SKRZYNI I NORMALNIE SCIAGASZ GŁOWICE WYMIENIASZ USZCZELKE I WSZYSTKO SKŁADASZ DO KUPY

: 21 lut wt, 2006 2:43 pm
autor: lukasss
NO ALE JAK ? CO GDZIE? NIGDY TEGO W PUGU NIE ROBIŁEM DLATEGO NIE MAM NA TEN TEMAT POJĘCIA??

: 21 lut wt, 2006 2:52 pm
autor: blaszka
WKŁADASZ W SKRZYNIE BIEGÓW (TAM JEST TKI MAŁY OTWÓR)OD STRONY DŁUGIEJ PÓŁOSKI PRET .KRECISZ KOŁEM ROZRZADU CZYLI TYM OD WAŁU NA DOLE(BODAJRZE JEST TAM SRUBA NA KLUCZ 24 ) AZ TEN PRET ZASKOCZY W DZIURCE OD KOŁA ZAMACHOWEGO . JAK JUZ TAK ABLOKUJESZ WKŁADASZ NP SRUBY O ODPOWIEDNIEJ SREDNICY W DZIRKE W KOLE ZEMBATYM OD WAŁKA ROZRZADU AZ WEJDZE W DZIURKE OD GŁOWICY .W TEN SPOSÓB MASZ ZABLOKOWANY ROZRZAD I MOZESZ SMIAŁO PRZYSTĄPIC DO DEMONTAZU GŁOWICY

: 21 lut wt, 2006 3:00 pm
autor: lukasss
oki już coś jaśniej w mojej głowie jeszcze pytanko z jakim momętem dokręcać głowice??

: 21 lut wt, 2006 3:29 pm
autor: blaszka
NIE PAMIETAM MUSIAŁBYM SPRAWDZIC W DOKUMENTACJI ALE NEI MAM NARAZIE DO NIEJ DOSTEPU WIEC MOZE INNI FORUMOWICZE COS PODPOWIEDZA ALE WIEM ZE NAPEWNO COS NA TEN TEMAT BYŁO NA FORUM

: 21 lut wt, 2006 3:58 pm
autor: tomek
Było nie raz napewno...
szkół jest wiele, różne dokumentacje, różne roczniki, inne szpilki... Poluzowanie lub bez, dociaganie po nagrzaniu lub nie... itd

Na opakowaniu uszczelki też jest zawsze schemat dokręcania

: 21 lut wt, 2006 5:40 pm
autor: Fox
Ja tak jeszcze się podłącze pod temat...czy wymieniając uszczelkę trzeba planować głowicę albo robić jakiej inne mykesy czy po prostu rozkręcam, wymieniam uszczelkę i skręcam na nowo?

: 21 lut wt, 2006 5:42 pm
autor: blaszka
jak pierwszy raz to rozkrecasz czyscisz wszystko elegancko zakładasz uszczelke (poprawnie) i składasz wszystko

: 21 lut wt, 2006 7:38 pm
autor: dziambel04
cze. co do podkrecania to sa takie zaleznie od szpilek: A co sa do polowy gwintowane to :1 etap do 30Nm , 2etap do 60Nm poluzowac o 1/4 obrotu 3etap do 60Nm zas B czyli te co sa cale gwintowane to:1etap do 30Nm 2etap do 70Nm i 3etap sztywnem kluczem dokrecie o120stopni.


aha i sruby A cza po dokrenceniu cza nagrzac silnik ok 15min. i poczekac asz ostygnie czyli ok 2 godz. i poluzowac sruby o 1/4 a puzni dokrecic do 70Nm. wszystkie pokolei tak jak wczesni...


a co do Fox to mozna ino dobrze wyczyscic glowica idac uszczelka ale przydaja sie nowe szpilko do glowicy. aha no chyba ze bydziesz planowol koszt ok 50zl. to musisz kupic uszczelka co mo ok 1.5mm grubosci i jest droszo od ty zwykly.

Edytuj posty - Ferguss

: 21 lut wt, 2006 10:40 pm
autor: Banita
ETZOLD!!!! :P wszystko tam jest :W

: 22 lut śr, 2006 12:26 am
autor: lukasss
tak czy owak wychodzi an to ze dokręcać max do 70Nm no i grubszą uszczelke po planowaniu zakładać.
a co sądzicie o miedzianej uszczelce bo zdania są podzielone czy warto w takie coś zainwestowac biorąc pod uwage dośc ostre traktowanie auta na kjs-ach???

: 22 lut śr, 2006 11:37 pm
autor: moralez
blaszka pisze:WKŁADASZ W SKRZYNIE BIEGÓW (TAM JEST TKI MAŁY OTWÓR)OD STRONY DŁUGIEJ PÓŁOSKI PRET .KRECISZ KOŁEM ROZRZADU
Banita pisze:ETZOLD!!!! :P wszystko tam jest :W
taaa nawet to ze nie powinno sie obracac walem rozrzadu tylko walem korbowym, poniewaz powoduje to przeciazanie paska :roll: