Strona 1 z 1
Czujnik GMP i czarna skrzynka w dieslu
: 28 lut wt, 2006 12:20 am
autor: przemo
Czy moze mi ktos powiedziec ,
czy wogole wystepuja jakiekolwiek skutki odlaczenia czujnika GMP od tej czarnej skrzynki do ktorej on jest podlaczony w schowku? Dodam ze kolega Pagi mial uszkodzony ten czujnik ,ze o podlaczaniu go gdziekolwiek nie wspomne
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Jak wszystkim wiadomo mam 1.9 D ;] Pytam o odlaczenie tego gdyz jest on mi potrzebny do zamontowania obrotomierza, a w obecnym stanie pokazuje troszeczke inne wartosci niz pisal mi Pagi (on ma u siebie, bez "kontaktu" z czarna skrzynka).
: 28 lut wt, 2006 12:29 am
autor: cheatoss
hmmm... jezdzilem 3 tygodnie z odlaczonym, nie bylo roznicy...
btw, jak uda ci sie podlaczyc ta obrotke i sie nie pochwalisz to przyjade do poznania i porysuje ci drzwi
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
Re: Czujnik GMP i czarna skrzynka w dieslu
: 28 lut wt, 2006 12:43 am
autor: Banita
przemo pisze: czy wogole wystepuja jakiekolwiek skutki odlaczenia czujnika GMP
tak -kostka zmieni swoja pozycje wzgledem dowolnego punktu w pojezdzie
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
- dats ol
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 28 lut wt, 2006 6:05 pm
autor: tomek
A ta kostka to przypadkiem nie złącze diagnostyczne, hę ?
W starych dieselach było pod maską..
Ten silnik nie ma nic sterowanego elektrycznie poza odcięcem paliwa i świecami żarowymi
Nieliczne nowsze modele miały ERG i pseudo sterownik, ale Ciebie to raczej nie dotyczy.
Pod maską gdześ w okolicach termostatu w widocznym miejscu powinna być też brązowa kostka łacząca ten czujnik z resztą instalacji.
: 28 lut wt, 2006 6:27 pm
autor: przemo
tomek pisze:Nieliczne nowsze modele miały ERG i pseudo sterownik, ale Ciebie to raczej nie dotyczy.
A nie EGR? - exhaust gas reciculation? Ja to mam - ale odlaczone bo szwankowalo.Co do reszty to nadal nic nie wiadomo co z ta skrzynka w schowku.Czy to jakas niewkorzystana opcja?Pozdro
: 28 lut wt, 2006 7:31 pm
autor: tomek
Tak EGR
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Ale co z tą skrzynką? jesteś pewny że to nie tylko złącze diagn. zamknięte zaślepką?
Tak wyglądało w starych (czarna mała skrzynka z kablami) i było tylko do obrotów, tyle że pod maską.
Masz na pompie wtryskowej jakiś dodatkowy osprzęt elektryczny np. styki przy listwie?? - stawiam że nie
Poprostu oprócz EGR (bo chyba był elektryczny..) tam nie ma czym sterować i nic nie ma prawa zakłócić pracy silnika!
Jest sama mechanika.
: 28 lut wt, 2006 8:19 pm
autor: cheatoss
ta skrzynka jest wielkosci kompa w benzyniakach i ma napis valeo =]
nie znam sie ale valeo nie robi chyba zaslepek =] do czegos to sluzy, to juz sam nie wiem ... moze to byc jakis ulomny system dopalania spalin... nie wiem
: 01 mar śr, 2006 6:04 pm
autor: przemo
cheatoss pisze:1 ta skrzynka jest wielkosci kompa w benzyniakach i ma napis valeo =]
2 nie znam sie ale valeo nie robi chyba zaslepek =] 3 do czegos to sluzy, to juz sam nie wiem ... moze to byc jakis ulomny system dopalania spalin... nie wiem
1 tak mniej wiecej takiej wielkosci i ma napis Valeo
2 tez mi sie wydaje ze bez sensu pakowac zaslepke skoro jest instalacja i kostka
3 fajnie by sie bylo kiedys dowiedziec co to
Tomek masz racje tam jest sama mechanika na pompie nic nie ma a sam EGR odlaczylem wyciagajac wezyk podcisnienia, co tym dalej steruje to nie wiem
: 02 mar czw, 2006 9:48 am
autor: zawodowiecleon81
kostka diagnostyczna w "starym" dieslu - a to nie wiedzialem.
: 02 mar czw, 2006 10:53 am
autor: tomek
Ta "kostka diagnostyczna" służyła wyłącznie do obrotów silnika, ale w 84 już była wiec może nawet od początku produkcji.
A ta duża skrzynka w nowszych to ciekawy temat, nie miałem przyjemności z takim.
Poszukam coś na ten temat, obroty dochodzą tam na 100% ?
Na 99% to będzie sterownik EGR bo ten sterowany jest pewnie elektrozaworem.
Takie rozwiązania miały zazwyczaj jakieś styki przy listwie na pompie, ale może ten radzi sobie "patrząc" na obroty.
Jak coś odnajde to dam znać.
: 02 mar czw, 2006 12:01 pm
autor: Pagi
Ja tam nie mam zadnych skrzynek, a i sam czujnik z kola zamachowego nie byl nigdzie podlaczony, pomijajac sam fakt ze bym niesprawny.
Moj pug jest z '92.
Chyba ze ktos to wymontowal, ale zostaly by pewnie jakies kostki, kable... pod schowkiem nie mam nic.
W tym dieslu tak jak pisze tomek nie ma zadnej elektrycznosci, poza faktem otwarcia elektrozaworu na pompie.
: 02 mar czw, 2006 12:20 pm
autor: tomek
I zapewne nie masz też EGR
A kabel od czujnika wisiał sobie poprostu pod maską? w którym miejscu? zakończony jakoś?
Ktoś mógł poprostu pozbyć się kostki diag bo "przeszkadzała" np tak jak mi
EGR wprowadzali zapewne w zależności od docelowego kraju w różnych latach.
: 02 mar czw, 2006 2:46 pm
autor: Pagi
kabelek od czujnika jezal sobie, tzn jego koniec zakonczony kostką w okolicy rury wlewu oleju, rozrusznika.