Remont silnika

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Maciej

Remont silnika

Post autor: Maciej »

Witam,
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.

Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).

Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?

Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).

Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Adi205

Post autor: Adi205 »

kopci bo:

leją wtryski choć powinien na czarno wtedy

jak na siwo to może być olej - uszczelniacze zaworowe albo pierścienie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

czesci + robocizna to kolo 1500zl na lekko :roll: (i to nie jest pelny remont :wink: )

wymienili ci pasek nie wymieniajac rolki :shock: 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Prawdziwy remont wyjdzie drożej od zakupu i przełożenia dobrego 1,8 czy 1,9.
Problem w tym że ciężko znaleźć coś konkretnego i pewnego :wink:
Awatar użytkownika
wojti
Nowicjusz
Posty: 87
Rejestracja: 19 mar sob, 2005 8:04 pm
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: wojti »

dokaldnie ale jak sie zrobi ten remont DOBRZE to bedziesz dlugo korzysta i nie dokladal skoro juztak duzo przy nim zrobiles to sie zastanow , chyba ze masz dojscie do silnika uzywki w dobrym staniea w sumie zwoaz tego mnostwo :D:D
rallyeeeeeee do you feel it :D:D:D:D:D
Maciej

Post autor: Maciej »

Witam ponownie,

za odpowiedzi dziękuję. Powiedzmy że mam znajomego który by mi to zrobił ( robocizna ) za jakieś 300-400 PLN. Pytanie brzmi jakie dokładnie części są potrzebne ? Czy muszę wymieniać wtryskiwacze, czy mają one coś wspólnego z braniem oleju ?

Pozdrawiam
Maciej
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

pierscienie kolo 250zl (nadwymiary sa drozsze) uszczelka pod glowice 70zl remont glowicy kolo 200 panewki korbowodowe kolo 100 szlif tuleii kolo 200-300zl (sa chyba niewymienne -jak nowe to 400-600zl) reszta uszczelek kolo 100

czyli na czesci kolo 1000zl lekko....

wtryskiwacze raczej nie maja wplywu na branie oleju (co najwyzej na szybsze zuzucie silnika) ich uszkodzenie zwykle objaia sie duzym zuzyciem paliwa i dymieniem na czarno
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

A w gti chce zmienić panewki korbowodowe. Czy moge kupis takie na oryginalny wymiar?? i jak sie zabrac do tego po kolei. odkrecam miche olejową i co dalej.
Dzięki
Pug sprzedany
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

b182 pisze:i jak sie zabrac do tego po kolei. odkrecam miche olejową i co dalej.
krzyczysz k.... bo wlasnie wylales na siebie pare litrow oleju 8)
odkrecasz pompe oleju i ja zdejmujesz,i odkrecasz korbowody, wymieniasz panewki, skrecasz korbowody9odpowiednim momentem), przykrecasz miske, zalewasz olej. odpalasz i juz tylko pewnie wypada je troche dotrzec
ODPOWIEDZ