Remont silnika
Remont silnika
Witam,
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.
Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).
Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?
Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).
Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.
Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).
Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?
Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).
Pozdrawiam
Maciej Krajewski
pierscienie kolo 250zl (nadwymiary sa drozsze) uszczelka pod glowice 70zl remont glowicy kolo 200 panewki korbowodowe kolo 100 szlif tuleii kolo 200-300zl (sa chyba niewymienne -jak nowe to 400-600zl) reszta uszczelek kolo 100
czyli na czesci kolo 1000zl lekko....
wtryskiwacze raczej nie maja wplywu na branie oleju (co najwyzej na szybsze zuzucie silnika) ich uszkodzenie zwykle objaia sie duzym zuzyciem paliwa i dymieniem na czarno
czyli na czesci kolo 1000zl lekko....
wtryskiwacze raczej nie maja wplywu na branie oleju (co najwyzej na szybsze zuzucie silnika) ich uszkodzenie zwykle objaia sie duzym zuzyciem paliwa i dymieniem na czarno
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
krzyczysz k.... bo wlasnie wylales na siebie pare litrow olejub182 pisze:i jak sie zabrac do tego po kolei. odkrecam miche olejową i co dalej.
odkrecasz pompe oleju i ja zdejmujesz,i odkrecasz korbowody, wymieniasz panewki, skrecasz korbowody9odpowiednim momentem), przykrecasz miske, zalewasz olej. odpalasz i juz tylko pewnie wypada je troche dotrzec