Remont silnika

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Maciej

Remont silnika

Post autor: Maciej »

Witam,
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.

Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).

Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?

Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).

Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Adi205

Post autor: Adi205 »

kopci bo:

leją wtryski choć powinien na czarno wtedy

jak na siwo to może być olej - uszczelniacze zaworowe albo pierścienie
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master

Post autor: Banita »

czesci + robocizna to kolo 1500zl na lekko :roll: (i to nie jest pelny remont :wink: )

wymienili ci pasek nie wymieniajac rolki :shock: 8)7
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posiadany PUG: 205 XS

Post autor: 205MI16 »

Prawdziwy remont wyjdzie drożej od zakupu i przełożenia dobrego 1,8 czy 1,9.
Problem w tym że ciężko znaleźć coś konkretnego i pewnego :wink:
Awatar użytkownika
wojti
Nowicjusz
Numer Gadu-gadu: 0

Post autor: wojti »

dokaldnie ale jak sie zrobi ten remont DOBRZE to bedziesz dlugo korzysta i nie dokladal skoro juztak duzo przy nim zrobiles to sie zastanow , chyba ze masz dojscie do silnika uzywki w dobrym staniea w sumie zwoaz tego mnostwo :D:D
rallyeeeeeee do you feel it :D:D:D:D:D
Maciej

Post autor: Maciej »

Witam ponownie,