Remont silnika
: 14 mar wt, 2006 9:35 pm
Witam,
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.
Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).
Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?
Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).
Pozdrawiam
Maciej Krajewski
Z góry mówię że jestem lama nie mechanik.
Przedmiotem rozważań jest 1.8D 88r. Maszyna strasznie kopci przy zapalaniu ( siwy dym ), potem się to zmniejsza gdy silnik się rozgrzeje. Wcina olej dość mocno ok 0,5-1l na 1000km. Szkoda mi się go pozbywać bo sporo już w nim zrobiłem ( całe przednie zawieszenie i układ hamulcowy, ostatnio sprzęgło a na założenie czeka skrzynia biegów ). Teraz zatem pytanie. Jak to jest z remontem silnika ? Kolega mówił żeby wymienić same wtryskiwacze ( albo wtryski?? ).
Tylko co odpowiada za branie oleju, a co za "kopcenie" ? Wtryski czy zużyte pierścienie ?
Jakie części będę potrzebował ? Pasek rozrządu wymieniałem 25 tys, temu na Boscha ale mechanik mówił że rolka już następnej wymiany nie przetrwa. Czy ktoś mógłby opisać jak taki remont wygląda ? Ile to orientacyjnie może kosztować (części, robocizna ).
Pozdrawiam
Maciej Krajewski