Strona 1 z 1

kontrolki

: 15 mar śr, 2006 3:19 pm
autor: wasia
Witam.
Może ten temat jest głupi ale kto pyta nie błądzi.
Jest tak: przy włączeniu zapłonu wszystkie kontrolki mi się zapalały od razu (olej i inne) ale ostatnio jak silnik się trochę nagrzeje to zapalają się dopiero po dobrych kilku sekundach - czy nie zrypał się jakiś czujnik?
Po odpaleniu wszystko normalnie gaśnie.
Jak to jest u was.
A druga kwestia jest taka : ostatnio hryno pomagał mi przy furze (dzięki) i sprawdzaliśmy które kontrolki są od których czujników. Zapalało się przy temp. silnika i ciśnieniu oleju ale koło świec jest jeszcze trzeci czujnik i ten nic nie zapalał - od czego on może być (silnik 1.4 gażnikowy XY7 leżak)
Pozdrawiam.

: 15 mar śr, 2006 3:37 pm
autor: woocash
a pokaż mi na rysunku który to czujnik to Ci powiem :)
/masz na główneh stronie PDF w dziale poradnik../ moze sam znajdziesz tam odpowiedź

pozdro

PS.. no ten czujnik jeśli jest po stronie aku od świec, to jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej.. /a nie terostatu jak napisałem na instrukcji :P/ i zdajsie jak większość czujników działa na mase, czyli im cieplej tym więcej "masy" puszcza. dotknij tym kabelkiem co do niego idzie do masy, jak sie nie zapali STOP i kontrolka temp, to znaczy że cos jest nie tak...

: 15 mar śr, 2006 3:51 pm
autor: wasia
Ten silnik jest dośćpodobny do mojego a u mnie ten czujnik jest mniej więcej tak jak zaznaczyłem na fotce.

: 15 mar śr, 2006 3:58 pm
autor: woocash
po pierwsze to chyba masz 1,1 :)
a po drugie tez nie miałem pojęcia co to za czujnik....
chociaz podejrzenia padły na czujnik temperatury do modułu zapłonowego, który steruje przyspieszeniem zapłonu, zdajsie to gdzieś tam szło.

: 15 mar śr, 2006 4:06 pm
autor: wasia
Dzięki - czyli chyba ten czujnik to jakiś badziew.
A z silnikiem jest tak:w papierach mam 1.4 (1351 z tego co pamiętam) pali tyle co 2.0 a moc ma jak 1.0 a i tak sporo już się poprawiło.
NARA!

: 15 mar śr, 2006 5:00 pm
autor: moralez
woocash pisze:po pierwsze to chyba masz 1,1 :)
a po drugie tez nie miałem pojęcia co to za czujnik....
chociaz podejrzenia padły na czujnik temperatury do modułu zapłonowego, który steruje przyspieszeniem zapłonu, zdajsie to gdzieś tam szło.
widze ze te lezaki to magiczne wynalazki, w nich poza odsrodkowym i podcisnieniowym przyspieszaczem jeszcze modul przyspiesza zaplon :D

: 16 mar czw, 2006 11:00 pm
autor: woocash
no dobra... to tam jest tak zrobione, że .... w sumie to jak sie odepnie ten moduł, to silnik też zapala, także chyba to nie jest stricte "moduł zapłonowy" to jakiś tam zwitek elektroniki starodawnej, do którego dochodzą kabelki od tego i jeszcze tam kilku czujników, i sa tam zamontowane 2 zaworki elektromagnetyczne, chyba w zależności od danych z tych czujników zaworki się otwierają... przewód podciśnienia idzie z głowicy do tego zaworka, a potem dopiero do "ufo"

: 17 mar pt, 2006 8:59 pm
autor: Wacman
Foto pasuje jak ulał do mojego 1124cm, rocznik 88 t.z. p e ł n o l e t n i. :W

: 20 mar pn, 2006 1:51 pm
autor: wasia
To ja już zgłupiałem i nie wiem co mam pod maską.

: 20 mar pn, 2006 1:56 pm
autor: Wacman
Leżak na 100% a silnik 1,1

: 20 mar pn, 2006 2:13 pm
autor: woocash
chyba że ktoś zmienił dolot powietrza z filtra do gaźnika :wink:

: 20 mar pn, 2006 3:52 pm
autor: Wacman
Też możliwe :W

: 21 mar wt, 2006 5:53 pm
autor: wasia
Na filtrze była u mnie naklejka "1.3" a dolot mógł być majstrowany bo nie bardzo pasuje ten plastik przykręcany do gaźnika do gumy od filtra powietrza. Jak tylko zdobędę fotę silnika to ją wkleję i zapytam na forum bo ta fota na której zaznaczyłem czujnik - to nie mój silnik (ale bardzo podobny).
Pozdrawiam.